Gå til innhold

Hunden min.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden min er så rar.

Han er åtte år og før så brukte han litt tid på å bæsje. Når han lette etter det perfektet stedet brukte han kanskje maks 30 sek før han bæsjet.

Nå kan han bruke 4-5 minutt om han får lov. Han går rundt og inn i busker og sparker opp masse gress og jord. Setter seg til også ombestemmer han seg, så er det påan igjen. Det tar så lang til og det virker som om han er helt besatt.

Det har ikke vert sånn før, han har også begynt å slikke når han snuser på steder. Kjempe ekkelt.

Hva skjer med han?



Anonymous poster hash: 855aa...1be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Offensive Pie

Jeg kan ikke svare på det første spørsmålet, men slikkingen der han snuser kan være for å lukte det bedre. Hunder har lukteorgan inne i munnen også, noe som gjør at de ikke blir "mettet" på lukt slik mennesker blir. Det kan tenkes at dette lukteorganet nå fungerer bedre enn nesen, eller at hunden foretrekker denne luktemetoden når han skal undersøke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt å være sær på hvor og hvordan de går på do, men det at han har begynt å bruke veldig lang tid og så ombestemmer seg kan tyde på at han har et problem bak der, perineal brokk f.eks. Ta ham med til dyrlegen for en sjekk.



Anonymous poster hash: 8dc40...367
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, jeg tror nesten det er et slags markeringsbehov som har oppstått i det siste. Han er helt tullete. Men det er ikke noe som gjør at han skulle bli sånn helt plutselig. Det er ingen nye hannhunder i nabolaget vi går heller.



Anonymous poster hash: 855aa...1be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, min hund begynte å oppføre seg sånn og det var brokk. Dyrlegen anbefalte operasjon med en gang fordi det er svært plagsomt og smertefullt for hunden. Er du er god hundeeier går du til dyrlegen.



Anonymous poster hash: 8dc40...367
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være brokk som de sier, eller treg mage. Da graver de og styrer rundt for å få refleksene i gang. Men dyrlege er absolutt å anbefale.

Anonymous poster hash: 4b95b...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. Jeg tar ham til dyrlegen jeg, håper det kan fikses på.



Anonymous poster hash: 855aa...1be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...