AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Noen andre som har det som meg? Har lagt mer merke til det den siste uken. Da samboer fek spiser potetgull/knekkebrød så knaset dt jo og det irriterer meg grenseløst, vil gå ut av rommet, skru opp tven osv. Blir sikkelig forbanna. Samme på kino der folk knitrer lenge med papirer, eller på bussen der noen konstant hoster... Vet at det er en diagnose på dette. Husker ikke hva den heter.Anonymous poster hash: 5b890...3e9 1
Capricorn Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Høysensitiv? Skjønner hva du mener. Syns det er veldig irriterende selv.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 Er ikke velig irriterende for meg se.. jeg vil dra fra kinoen og gråte når det knaser i munnen på sambo! HahaAnonymous poster hash: 6b272...439
Gjest BettyBoop Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 Noen andre som har det som meg? Har lagt mer merke til det den siste uken. Da samboer fek spiser potetgull/knekkebrød så knaset dt jo og det irriterer meg grenseløst, vil gå ut av rommet, skru opp tven osv. Blir sikkelig forbanna. Samme på kino der folk knitrer lenge med papirer, eller på bussen der noen konstant hoster... Vet at det er en diagnose på dette. Husker ikke hva den heter.Anonymous poster hash: 5b890...3e9 Å takk det er ikke bare meg:) Jeg var verre når jeg var liten da. Om det var helt stille og jeg hørte noen spise eller til og med puste så ble jeg gæren. Tror det er en av grunnene til at jeg hater stillhet for da hører man alltid sånne små irriterende lyder
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #6 Skrevet 13. oktober 2013 Noen andre som har det som meg? Har lagt mer merke til det den siste uken. Da samboer fek spiser potetgull/knekkebrød så knaset dt jo og det irriterer meg grenseløst, vil gå ut av rommet, skru opp tven osv. Blir sikkelig forbanna. Samme på kino der folk knitrer lenge med papirer, eller på bussen der noen konstant hoster... Vet at det er en diagnose på dette. Husker ikke hva den heter.Anonymous poster hash: 5b890...3e9 Får håpe du ikke blir sammen med en som har tinnitus da - da er man avhengig av å ha små lyder rundt seg som tar vekk fokuset på tinnitusen. Men jeg synes også det er irriterende med folk som hoster "hardt" på bussen. Føler jeg blir smittet, og at de hoster så høyt og skjærende. Anonymous poster hash: 71090...58f
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #8 Skrevet 13. oktober 2013 Det var det det het ja! Drar man til legen og får hjelp får det?Anonymous poster hash: 6b272...439
Sillicious Skrevet 13. oktober 2013 #9 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg er mer på den andre siden, irriterer meg ikke over andre,men er redd for å irritere andre med det jeg gjør
Gjest Peanut Skrevet 13. oktober 2013 #10 Skrevet 13. oktober 2013 Noen andre som har det som meg? Ja. Jeg får blant annet fnatt av ringduer fordi de kurrer jo så forbasket høyt. Sitter i et tre tre hus bortenfor meg, og alt jeg hører er den jævlige lyden. Får ikke gjort noe når jeg hører den lyden så har begynt med skremselslyd (slenger igjen et vindu) for å få de beistene vekk slik at jeg kan jobbe. Ellers hater jeg snorking (får ikke sove) og repeterende lyder. Jeg trenger ikke alltid å høre det, det holder å se at noen driver og for eksempel tapper med en finger på låret. Jeg. Blir. Gal. >_<
Llise Skrevet 13. oktober 2013 #11 Skrevet 13. oktober 2013 Det var det det het ja! Drar man til legen og får hjelp får det?Anonymous poster hash: 6b272...439 Jeg har ikke gjort det selv, men vet om noen som har gått til psykolog for det.
Slimproppen Skrevet 13. oktober 2013 #12 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg er også høysensitiv, og kan nærmest få nervøst sammenbrudd av lyder de fleste finner normalt. Dette kan være alt fra fuglekvitter til sus i pc, til folk som puster for tungt i nærheten av meg. Dette gjør seg mest gjeldende på dager jeg er sliten. Klokker som tikker kan ikke være i mitt hus. Dette er gjerne tegn på indre stress, så jeg vil oppfordre deg til å jobbe innover og komme til roten av det som foregår inni deg. For meg hjelper yoga og meditasjon, og ikke minst bevissthet på hva jeg reagerer på, veldig mye. I tillegg går jeg til psykomotorisk fysioterapi for å få bukt med emosjonellt stress, psykolog er ikke noe for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #13 Skrevet 13. oktober 2013 Du kan ha nedsatt hørsel uten å vite det. Hørselshemmede kan reagere kraftig på lyder som ikke irriterer andre. Anonymous poster hash: cbaef...536
Lila Skrevet 13. oktober 2013 #14 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg er veldig sensetiv ovenfor lyder. Hender det bare klikker for meg. Pusting (snorking), smatting, klokker som tikker, during fra PC, osv. Spesielt irriterer det hvis jeg skal slappe av - f.eks på kino/foran TVen eller hvis jeg skal sove. Hvis jeg er sliten tåler jeg veldig lite før jeg får helt sammenbrudd. Jeg har jobbet veldig mye med det, og jeg har blitt flinkere til å tolerer lyder. Heldigvis er de rundt meg flinke til å ta hensyn så langt det lar seg gjøre. Må sove med ørepropper hver natt, ellers har jeg ikke sjangs til å sove. Utrolig frustrerende å ha det slik!
Gjest BettyBoop Skrevet 13. oktober 2013 #15 Skrevet 13. oktober 2013 Du kan ha nedsatt hørsel uten å vite det. Hørselshemmede kan reagere kraftig på lyder som ikke irriterer andre.Anonymous poster hash: cbaef...536 hvordan kan hørselshemmede høre lyder folk med god hørsel ikke kan høre ??
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #16 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg er også sånn, det blir bare verre og verre. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å venne meg av med det. Anonymous poster hash: 4e228...b45
Slimproppen Skrevet 13. oktober 2013 #17 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg er også sånn, det blir bare verre og verre. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å venne meg av med det. Anonymous poster hash: 4e228...b45 Viktig å forstå hvor det kommer fra. Det dreier seg ikke om å venne seg av med det, men å ta tak i det som skaper uro inni det. For det er det overfølsomhet dreier seg om, indre uro som gjør at man tåler svært lite utenfra. Bevisstgjøring er nr 1, så kan du begynne å finne metoder som hjelper deg. Jeg anbefaler Yoga, meditasjon/pusteøvelser, evnt bearbeiding av ting du måtte trenge som bidrar til uroen. Det er en prosess som tar tid, så vær tålmodig.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #18 Skrevet 13. oktober 2013 Viktig å forstå hvor det kommer fra. Det dreier seg ikke om å venne seg av med det, men å ta tak i det som skaper uro inni det. For det er det overfølsomhet dreier seg om, indre uro som gjør at man tåler svært lite utenfra. Bevisstgjøring er nr 1, så kan du begynne å finne metoder som hjelper deg. Jeg anbefaler Yoga, meditasjon/pusteøvelser, evnt bearbeiding av ting du måtte trenge som bidrar til uroen. Det er en prosess som tar tid, så vær tålmodig. Jeg tror det er en del av min PTSD, så det krever jo mye jobb. Skulle bare ønske det var en quick-fix. Det er slitsomt for både meg og de rundt meg. Anonymous poster hash: 4e228...b45
Slimproppen Skrevet 13. oktober 2013 #19 Skrevet 13. oktober 2013 Er dessverre ingen quick fix når det gjelder helse, det krever jobbing. Jeg råder deg veldig til å prøve yoga øvelser som er særlig egnet for stress, og gjøre dette daglig. Sjekk om det er yoga i nærheten av deg og ta en prat med instruktør i forhold til egnet kurs for deg, og bruk øvelsene hyppig hjemme. Jeg har tatt noe som heter mindfullness yoga, det er noe du kunne ha sjekket ut. Roer virkelig ned kroppen, men det tar litt tid såklart.
gladidag Skrevet 14. oktober 2013 #20 Skrevet 14. oktober 2013 Haha.....godt å lese det er flere..Jeg tåler ikke lyden av folk som suger seg i tenna, blir en forferdelig ekkel smattelyd..får helt gåsehud av det. Og smatting og suging på drops ol...smelling med tyggegummi..MÅ folk virkelig smelle med tyggisen??? Folk som puster veldig tungt og høylydt..piper i nesa ol er ganske grusomt . Klokker som tikker er helt umulig å ha i hus,. Klikking med kulepenn...argh.! Sønnen min er dessverre lik meg på det område...han kan begynne å gråte ved middagsbordet for lillebror smatter..og han tåler heller ikke snufsing\snørr..Jeg syns og det er ganske ufyselig når voksne folk sitter og drar snørr...Hva med å ha m papirløommetørkler når du er forkjøla???!!!!!!????
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå