AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg har gått i behandling hos en psykolog nå i ca to måneder. Forut for behandlingen her stod jeg flere måneder på venteliste. Problemet mitt er at jeg føler jeg har svært dårlig kjemi med denne personen. Jeg føler meg ikke komfortabel med å snakke med henne og føler hun ikke tar meg på alvor osv. Dette er en privatpraktiserende psykolog med driftsavtale (har ikke råd til privat). Tidligere har jeg gått i behandling ved DPS i byen jeg bor, men der har "brukt opp" tiden min. Ser mange skriver at man bør prøve seg frem litt og finne en psykolog man har god kjemi med. Men hva gjør folk egentlig når det er så vanvittig vanskelig å få en psykolog i utgangspunktet? I forhold til NAV o.l har ikke jeg mulighet for å stå seks nye måneder på vent til en ny psykolog...Samtidig vet jeg at jeg ikke kommer til å komme noen vei med denne psykologen jeg overhodet ikke liker. Noen som har noen innspill til meg? Anonymous poster hash: c8564...027
Pringle Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Det er fullstendig krise, med disse milelange ventelistene, og utkasting fra DPS, og så må man gjerne prøve noen behandlere før man finner en man blir fornøyd med. Føler med deg. Det eneste tipset jeg har, er å peile seg inn på spesialavdelinger, hvis du har en lidelse som kvalifiserer. Der er det kanskje "færre om beinet", eller ikke så mange som vet om tilbudet.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 Skjønner deg godt, kjemien er faktisk viktig. Jeg måtte bytte flere ganger, før jeg ble tatt på alvor (viste seg at det er en alvorlig, kronisk lidelse som ikke ble oppdaget i årevis). Jeg ville søkt på plass hos en annen psykolog med refusjonsavtale, og heller vente. Faren er at man ikke før plass, fordi man allerede har et tilbud. Kanskje fastlegen kan følge deg litt opp med samtaler i ventetiden, sånn at du fortsatt er i aktiv behandling ut fra et nav-perspektiv? Jeg ville faktisk også tatt opp de tankene du har med den nåværende psykologen, om du orker, for det er en vanlig problemstilling. Anonymous poster hash: c478a...228
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg er psykolog og ville respondert positivt på at pasinten sa "jeg er ikke helt sikker på at dette opplegget er det rette for meg, jeg tror jeg hadde hatt bedre nytte av en terapeut som var/gjorde xxx. Har du mulighet til å overføre meg til noen?". Det er helt fair at man ikke har klaff med terapeuten sin, og jeg tror det muligens er lettere med en overføring enn ny venteliste. Vi paykologer kan jo og kjenne på at vi kanskje ikke er helt rett match med vår pasient men vi kan ikke ta opp det. Anonymous poster hash: 90d2c...e37 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå