Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Når man er på resturant i Oslo/Norge: hvordan kan man vite om kjøttet faktisk er bra behandlet (rent og hatt riktig temperatur)?

Jeg tenker ofte på at kjøttet jeg spiser kan være smuglerkjøtt fra Finland, Russland og Øst Europeiske land som Polen osv. ser for meg trailere som frakter kjøtt fra polske kuer og okser over grensene i varm temperatur.

Man vet jo aldri hva de polske kuene har spist av for..og hvordan frakten og slakten har skjedd. Ekkelt å tenke på...I Oslo er det også så mye halal og innvandrer-kjøtt og kebabs og slikt: hvordan kan vi vite at det kjøttet vi spiser kommer fra en norsk bondegård hvor bonden har foret dyrene med sunn mat og gressing? Og at resturanten har hatt riktig kjøletemperatur på det? Og at de som lager maten alltid er rene på hendene og ikke har mistet mat i gulvet osv.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du egenltig aldri vite, men det er jo ganske strenge internkontroller på disse områdene da, så det skal nok være trygt, ja...

Skrevet

.. men det er vel ikke for ingenting at hver gang det er kontroll.. så blir flere steder stengt...

Skrevet

selv om de blir stengt, så er det vel trygt alikevell - bare ikke lovlig, eller noe....

Vi kan jo ikke blir helt paranoide heller da....

Vi må jo gå ut ifra at det drives lovlig og hygienisk, ellers så kan vi bare la være å spise ute....

Skrevet

.. Må jo gå ut fra det...

(selv om ikke alle som ble stengt .. ble stengt på grunn av "ulovligheter"... det er en del som ikke hadde helt den hygienen vi ønsker)

Skrevet

(selv om ikke alle som ble stengt .. ble stengt på grunn av "ulovligheter"... det er en del som ikke hadde helt den hygienen vi ønsker)

Ja - er ikke det en "ulovlighet" da????? :wink:

Skrevet

Ja - er ikke det en "ulovlighet" da????? :wink:

Jo da... men det er forskjell om rest. ble stengt pga. svart arbeidskraft.. eller om det var pga smuglerkjøtt eller rotter på kjøkkenet... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Polsk kjøtt? Hvorfor redd for det? Polen har et meget bra landbruk. Jeg spiser mye kjøtt fra andre land. Heller det enn seigt Norsk kjøtt.

Godt Norsk heter reklamen. Jaha, sier jeg.

Vi går i den troen at alt grønt og kjøtt er så veldig bra i NOrge. Vi er hjernevasket av GODT NORSK.

Kjøtt fra Sør-Amerika er i toppklasse. Ingen har vel bedre kontroll enn de landene. Synd vi ikke får importere mere.

På resturantermå du stole på at de kan jobben sin. Ingen anerkjente resturanter er tjent på at kokken er grisete.

Det er alltid kontroller. Alltid blir det noen stengte. Enten pga hygenen, ikke kontrollert mat Ulovlig innførsel) ulovlig arb.kraft, ikke bet,skatt ol.

Kebabsjappene har det vert ille i mange år. Skal ikke glemme de som legger seg i selen for å oppfylle reglene, men det er desverre altfor ye griseri ut og går.

Skrevet

Jeg har spist kjøtt i østblokkland og mange rare steder. Om noe av dette kjøttet skulle havnet i Norge, tror jeg det er greit. Ja, selvsagt ulovlig, men helsemessig. Folk har da ikke med seg kjøtt på ferie til Leningrad, Krakow eller Sofia?

Gjest Ekkelt
Skrevet

Det er liksom noe muffens over dette med kjøtt fra kuer og okser synes jeg.

Jo eldre jeg blir desto mer ekkelt synes jeg det er med kjøtt/karbonadedeig. Indre/ytrefileter klarer jeg ikke! Og vilt er fy...Jeg synes ikke synd på dyrene eller noe- er ikke vegetarianer: men synes bare det er ekkelt å spise kjøtt..finnes det flere som synes det samme?

På resturanter og ellers i ferskvaredisker er det vanskelig å vite hvor kjøttet egentlig kommer fra. Og hvordan vet vi at de har hatt riktig temperatur under frakt og etterpå?

Er de ikke suspekt med trailerlaster fra Polen, Estland og Latvia med kjøtt i bagasjen? Temperaturen den lange veien? Rensligheten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...