AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Hva foretrekker dere til håndbagasjen på tur? Jeg har alltid brukt ryggsekk, men er alltid litt redd for å måtte sjekke den inn pga målene. Den er mindre enn hva folk drar med av trillekofferter, men samtidig passer den ikke helt til håndbagasjemål da den ikke blir smal nok. Nå har jeg anskaffet en liten trillekoffert som passer akkurat til håndbagasjemål. Merker også at jeg får plass til mer bagasje i den enn i sekken. Samtidig er den hard og lite fleksibel, og jeg er usikker på om den får plass under setet foran. Jeg foretrekker å ha bagasjen der, og sekken går som regel å skvise under selv om det er trangt. Og så var det det å trekke rundt på kofferten hele tiden på flyplassen og andre steder, man tar liksom så mye plass synes jeg Hva bruker dere vanligvis? Jeg ser mange har kofferter større enn tillatt på flyet, men har også sett folk bli fratatt småkofferter ved flydøra. Så står man der uten noe som helst av bøker og blader og ting til flighten da... Anonymous poster hash: ae3a7...bcb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Tilleggsspørsmål: Kofferten min er 23 cm på det smaleste, vil den da gå innunder setet på flyene? Anonymous poster hash: ae3a7...bcb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 Det er litt rart om ryggsekken din har plass til mindre enn kofferten, synes jeg. Jeg har aldri sett noen plassere kofferter under setet. Jeg tipper vinkelen ikke er stor nok til å få dem under setet selv om plassen under setet i seg selv muligens er tilstrekkelig. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil ha kofferten under setet? Det er jo veldig ubehagelig, og det er jo bare å ta ut det du trenger før du går om bord, ev før du legger kofferten i hattehyllen? Jeg reiser ofte på 3-4 dagers turer. Det varierer litt om jeg bruker ryggsekk eller koffert. I ryggsekken er det plass til mer, også til shopping, og den er behagelig å bære på. Men kofferten ser mye bedre ut, så det hender jeg velger den istedenfor. Det kommer rett og slett an på hva jeg ser for meg å gjøre og hvor jeg skal. Jeg er nok mer forsiktig med hva jeg tar med meg når jeg bare har koffert. Cluet er uansett å rulle klærne sammen og pakke alle typer toalettsaker i små beholdere/tuber. Selv om kofferten kanskje tar plass, så tar du minst like stor plass med en ryggsekk. Kofferter kan være irriterende, særlig når folk på død og liv må trille dem selv om det bråker veldig og/eller det er sent/tidlig på dagen. Ryggsekker derimot har som sitt største problem at den som bærer dem ikke tenker på at de er mye større bak enn vanlig, så ofte ser man folk med ryggsekk dulte borti andre uten å være klar over det. Om du skulle bli fratatt kofferten/ryggsekken kan du jo ta ut lesestoff? Det er ikke verre enn at du har en liten tøybag inni kofferten med alt du trenger. Anonymous poster hash: e5086...b1a 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 Det er litt rart om ryggsekken din har plass til mindre enn kofferten, synes jeg. Jeg har aldri sett noen plassere kofferter under setet. Jeg tipper vinkelen ikke er stor nok til å få dem under setet selv om plassen under setet i seg selv muligens er tilstrekkelig. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil ha kofferten under setet? Det er jo veldig ubehagelig, og det er jo bare å ta ut det du trenger før du går om bord, ev før du legger kofferten i hattehyllen? Jeg reiser ofte på 3-4 dagers turer. Det varierer litt om jeg bruker ryggsekk eller koffert. I ryggsekken er det plass til mer, også til shopping, og den er behagelig å bære på. Men kofferten ser mye bedre ut, så det hender jeg velger den istedenfor. Det kommer rett og slett an på hva jeg ser for meg å gjøre og hvor jeg skal. Jeg er nok mer forsiktig med hva jeg tar med meg når jeg bare har koffert. Cluet er uansett å rulle klærne sammen og pakke alle typer toalettsaker i små beholdere/tuber. Selv om kofferten kanskje tar plass, så tar du minst like stor plass med en ryggsekk. Kofferter kan være irriterende, særlig når folk på død og liv må trille dem selv om det bråker veldig og/eller det er sent/tidlig på dagen. Ryggsekker derimot har som sitt største problem at den som bærer dem ikke tenker på at de er mye større bak enn vanlig, så ofte ser man folk med ryggsekk dulte borti andre uten å være klar over det. Om du skulle bli fratatt kofferten/ryggsekken kan du jo ta ut lesestoff? Det er ikke verre enn at du har en liten tøybag inni kofferten med alt du trenger. Anonymous poster hash: e5086...b1a At ryggsekken min har plass til mindre er jo fordi den er mindre. Den har bare en annen fasong enn det man egentlig skal ha som håndbagasje. Jeg dulter ikke borti folk med den, tror faktisk det er større sjans for å gjøre det med en koffert som man triller ved siden av/bak seg. Jeg ønsker ikke å ha sakene mine oppe i bagasjehyllen der de er vanskelig å nå, pluss at hvem som helst kan ta fra den. Så jeg prøver egentlig bare finne den ideelle håndbagasje som både har plass til mest mulig og samtidig får plass under stolen. Jeg får vel bare teste kofferten på en kortere reise egentlig. Den er bare 47 høy, så den må vel gå an å vippe under setet? Og når jeg får plass til mer inni så unngår jeg kanskje å ha taxfreepose ved siden av. Anonymous poster hash: ae3a7...bcb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg synes det høres lite sannsynlig ut at du skal kunne klare å få en såpass høy koffert under setet, som sagt pga vinkelen. Jeg skjønner ikke helt hvornår noen skal kunne greie å ta noe fra kofferten din når den er i hyllen. Du sitter jo like ved og en koffert er da vanligvis lukket? Håndbagasjereglene varierer fra flyselskap til flyselskap, men det er flere som ikke tillater taxfreepose i tillegg til den tillatte håndbagasjen, så her bør du nok sjekke på forhånd så du ikke risikerer å måtte sende kofferten og/eller betale bagasjegebyr pga en taxfreepose.Anonymous poster hash: e5086...b1a 1
sofie777 Skrevet 13. oktober 2013 #6 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg har alltid veske ved siden av kofferten når jeg reiser på helgetur. Kofferten går i bagasjehyllen og vesken med nettbrett og lesestoff går under stolen. Man må bære på to ting, ja, men du kan trikse og mikse mer på den måten. Har også en liten veske (som jeg alltid foretrekker) i kofferten som jeg bruker på "ferie"stedet.
caroprins Skrevet 14. oktober 2013 #7 Skrevet 14. oktober 2013 Ryggsekk. Tar mindre plass i bagasjehyllen .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå