Gå til innhold

~ Ninakanin's Kaninoppdrett ~


Ninakanin

Anbefalte innlegg

Javel, da ble det dagbok til slutt likevel!

Blir en prøverdagbok til en forandring, så dette kan jo bli interessant :D

Til slutt fant Ninakanin sin elskede Lille Hopp - verdens snilleste mann godt gjemt inni en bestevenn <3

Han har to barn fra før, men nå klør vi virkelig i fingrene etter å ha en liten "flokk" med vår egen mix :D

Jeg tok ut spiralen 20. desember i fjor, 5 dager etter at han fridde og bare en snau halvannen måned etter at vi tok det skumle steget fra venner til kjærester (som for øvrig var en så vellykket full klaff at jeg rødmer bare av å tenke på det haha :D )

Allerede i april ble jeg gravid etter å ha gitt kroppen noen måneder på å finne en slags rytme og balanse etter 14 år på hormonprevansjon (P-piller 16-23 år, hormonspiral etter det).

Vi ble så glade!!!

Lille Hopp ble blank i øynene og verdens lykkeligste.. :)

Jeg var kjapp til legen for å teste der og få oppfølging, og fikk godkjent ekstra oppfølging pga Leyden-mutasjon.

Spenningen var uutholdelig på venterommet hos gynekologen uken etter... Jeg var 5-6 uker på vei, og skulle få se et lite hjerte om jeg var heldig.

Min kjære var spent.

Jeg...jeg var redd.

Jeg har hatt så mange smeller i livet nå etterhvert at jeg tør ikke tro på gleder før jeg ser dem.

Så da ultralydbildet kom på skjermen og slo luften ut av både vi som satt der og rommet i seg selv, fnyse-lo jeg et hånlig "jaja, det var det jeg trodde."

Det er den tommeste følelsen jeg har kjent på i hele mitt liv.

"Beklager. Her er det ingenting. Dette er en tom livmor."

Blighted Ovum.

Et egg som har lurt systemet til å fortsette å teste positivt på graviditetstester, men som ikke inneholder liv.

Min kjære tok det tungt...jeg "skrudde av".

To uker senere var marerittet over med "å vente å se" en uke, abortpiller som ikke virket og til slutt innleggelse på sykehus med narkose og utskrapning.

Vi la prøvingen litt på hylla så vi begge kunne komme oss både fysisk og psykisk.

Mai var en tøff, tøff måned...

Men så kom høsten! :D

Høsten, nye begynnelser og "skolestart"!

Første prøveperiode var sånn halvveis ved forrige syklus, da turde vi å tenke at det som skjer det skjer.

Så kom mensen igjen 14. september, og vi er nå i vår andre PP etter at vi mistet!

Jeg er ikke helt sikker, men tror muligens jeg hadde eggløsning fredag natt til lørdag forrige helg...

Så nå går jeg og venter spent på å kunne teste :) :)

Sneik meg til en bortkastet for-tidlig-test i går, men haha halloooo det er lenge å venteeee...!!!

:D

Fyttigrisen dette er spennende :D

Jeg ønsker meg TRE små "ninepusebarn" <3

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Titter innom dagboka di! Så spennende!! Nå må jo IKM nærme seg med stormskritt da! Det blir vel til helgen? Om jeg forstod datoene rett? :) Krysser fingrene for deg og håper spiren sitter!

Ps: skjønner forresten veeeldig godt slike premature tester, ventetiden er laaaang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Titter innom dagboka di! Så spennende!! Nå må jo IKM nærme seg med stormskritt da! Det blir vel til helgen? Om jeg forstod datoene rett? :) Krysser fingrene for deg og håper spiren sitter!

Ps: skjønner forresten veeeldig godt slike premature tester, ventetiden er laaaang! ;)

Jepp, IKM alt ifra torsdag til og med lørdag.. :O

Spennendeee!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dette begynner å bli i overkant spennende dette døgnet... murrer i magen. Er det mensen.. eller noe annet?

Skal teste i morgen tidlig...

Spent!! ARGH! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet negativt i dag og, og IKM er i morgen.. Min kjære kysset meg på pannen og sa at da prøver vi bare ekstra mye neste PP :) Skal prøve å finne ut når neste EL og IKM er hvis det blir TR i morgen!

Vil ha fokuset på fremtiden heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feber, tette bihuler og en kjedelig forkjølelse gjør meg helt sykt sutrete og klagete i dag..!!!

Som om ikke ventingen på IKM var ille nok i seg selv ligger jeg altså her strak ut i sengen, og orker ikke å lese engang :(

Så hva gjør man da?

Jo, man surfer på mobilen :P

Fulgte tipsene i en tråd om billigtester og dnublet innom tostreker.no, og leste vel gjennom hele bruksanvisningen til både graviditetstesten og eggløsningstesten førsambo kom hjem etter å ha svippet gutten hans fra skole til fritidsaktivitet.

Satte dådyrøynene i ham og forklarte hvor mye billigere det var med slike tester, om uregelmessig mens og eggløsning og min så smått nyutviklede testomani... :sjenert:

Han lo bare, gav meg en god klem og ba meg bestille 30 av hver :hoppe:

"Du kan være sikker på at jo mer vi bestiller jo fortere blir du gravid! "

Haha <3

Så nå har jeg bestilt tester i bøtter og spann! :hoppe:

Let the prøving begin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tostreker er helt superb! Har massevis selv og. Utrolig rask levering :) jeg falt for fristelsen å tisset på pinne i dag. 7 dager etter EL så bare vås, men leste på nett om noen som hadde fått positiv test. Sånn er det når man har en haaug med tester. De brenner jo der de ligger i skapet! 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tostreker er helt superb! Har massevis selv og. Utrolig rask levering :) jeg falt for fristelsen å tisset på pinne i dag. 7 dager etter EL så bare vås, men leste på nett om noen som hadde fått positiv test. Sånn er det når man har en haaug med tester. De brenner jo der de ligger i skapet! 😜

Hahaha jaaaa...! Det er derfor jeg også bestilte billigtester, man blir jo helt sprø allerede 5DPO! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaajaaaaaaa...

Tante Rød begynte så smått i går og kicket inn for fullt i dag tidlig.. :(

Egentlig det jeg mistenkte men kjipt likevel.

Så nå er det frem med kalenderen og finneut når nneste eggløsning er!

Skuffet...?

Ja klart det...

Traff litt ekstra hardt å se på Facebook i går at en tidligere kollega jeg bare har forbundet med fest og raske biler plutselig har blitt far til en nydelig liten baby som heter det meg og sambo har tenkt å kalle vpr lille solstråle...om vi er så heldige å noen gang få en liten jente :/

Kjip følelse..

Valgte også å avstå fra å gå den planlagte turen i høstsolen med ei venninne som fikk baby for to måneder siden.

Babylykke in my face takler jeg ikke i dag, kjenner jeg.....

:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha søte sambo sitter og momser i seg selleri fordi han har googlet at det er bra for sædkvaliteten :D Hahaha søte snille...

Jojo, spis ivei vennen <3

Forventet eggløsning ligger vel og lurer rundt 6 november :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig Ninakanin! :( når man selv tester neg oser babylykken alldeles rundt om virker det som. Det går heldigvis fort frem mot EL! Krysser fingrene for oss begge og snart positive tester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig Ninakanin! :( når man selv tester neg oser babylykken alldeles rundt om virker det som. Det går heldigvis fort frem mot EL! Krysser fingrene for oss begge og snart positive tester :)

Det er så sant det du sier der...

Skulle truffet en venninne i helgen men tok helt verden-fri. Hun har termin en uke før jeg skulle hatt om jeg ikke mistet i mai... orket ikke tanken på å utsette meg selv forddet akkurat da :/ avlyste med en venninne med nyfødt baby også... virker kanskje litt VEL negativt, men det er faktisk for å unngå å bli for negativ.... for tankene som kommer etterpå er verre enn de man har mens man holder seg hjemmeen dag og to!

Så...

blæ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ny PP på meg og. TR kom i går så da er vi to i samme båt :) ny mnd nye muligheter! :)

Takk for at du legger igjen "spor", setter jeg veldig pris på :) :)

Synd TR kom hos deg også... når har du IKM? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig begynner det så smått å nærme sef ny eggløsning :) Ifølge eggløsningskalkulator.com har jeg forventet eggløsning 6 november, og allerede på søndag er det markert grønt på kalenderen :) Middels fruktbar klinger godt nok i mine ører etter det jeg har følt har vært en veeeeldig lang dødtidsperiode...

Jeeeeeeses så tregt dagene går fra eggløsning til IKM, og fra IKM til eggløsning igjen!

Klikkings!!! :P

Men denne runden er jeg klar :)

Har fått pakke i posten så nå er det snart testetid til den store gullmedaljen!

Begynner vel å teste for eggløsning allerede på søndag...hihi! :hoppe:

Måtte le av fantastiske sambo da, som uten å kny svingte innom helsekosten for et par dager siden, fordi joda, han hadde lest at sink var bra for svømmerne hans, så sink skulle han ha!

....og E-vitaminer..og noe ørkenvann som visstnok var bra (og som smaker fordervet visstnok haha :D )....og valnøtter går ned på høykant. ..

:D

Hvor heldig er ikke jeg, som har en så fantastisk engasjert partner i dette!? En venninne av meg måttw omtrent flytte ut for å få hennes samboer med på å lage et felles barn (hennes første og siste....) fordi han var klokkeklar på at han ikke ville.

Og så opplever jeg dette...

En mann som spør når jeg har eggløsning neste gang mens han smilende gomler vitaminer og svelger dem ned med vemmelig brakkvann!? :D

Verdens beste <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ninakanin!! (for et heeerlig nick du har)

Lykke til i prøvingen, det høres kjempespennende ut! Det kan bli travelt på kaninfarmen om litt.. ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...