AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #1 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg skulle laste inn noen bilder i Iphoto, som hang seg opp. Da jeg restarta programmet var alle bildene svarte. Ikke når jeg ser på mange samtidig, men når jeg klikker på enkeltbilder for å redigere eller se nærmere på dem. Det har nå skjedd med hele biblioteket. Fant en diskusjon på et forum hvor jeg skulle slette en fil: "There was a problem with the user preferences. I went into the library (in Finder toolbar, click "Go" and hold down "Option" key to show library), then chose the Preferences folder, found the PList file for iPhoto, and deleted it. Upon reopening iPhoto, it worked fine." Men da jeg gjorde dette forsvant alle bildene mine og jeg fikk helt panikk. Heldigvis klarte jeg å få dem fram igjen, men svarte-bilder-problemet er der ennå. Noen råd? Anonymous poster hash: 7722e...668
Lea2 Skrevet 12. oktober 2013 #2 Skrevet 12. oktober 2013 Kan du ikke prøve å se på dem i Preview i stedet, bare for å se om de vises der? Jeg bruker så og si aldri iPhoto, så jeg vet ikke mye om det og har naturlig nok aldri hatt problemer med det heller (ettersom jeg ikke bruker det)
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #3 Skrevet 12. oktober 2013 Noen få vises i Preview, de aller fleste ikke. (Blir bare en tom og grå boks). Jeg har aldri brukt noe annet, for brukte det i en jobb tidligere, så jeg aner ikke engang hvordan jeg kan bla i og redigere bilder på Mac uten Iphoto (har ikke photoshop eller lignende). Anonymous poster hash: 7722e...668
Lea2 Skrevet 12. oktober 2013 #4 Skrevet 12. oktober 2013 Det høres ut som bildene dine har blitt skadet under opplasting. Kan du pørve å laste dem inn på nytt? Du kan bla gjennom med Preview og redigere småting der også, men jeg tipper at iPhoto fungerer helt fint, men at det er bildene dine som er ødelagt pga at iPhoto kræsja da du lastet dem inn. Det kan skje i alle programmer. Heldigvis er det sånn at bildene ofte fortsatt ligger på enheten du lastet dem inn fra.. uten å slettes.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #5 Skrevet 12. oktober 2013 Ja, det hadde jo gått bra, hvis det bare gjaldt de jeg lasta inn sist, men det er absolutt alle bildene jeg har i programmet. Altså nærmere hundre mapper med bilder. Nå har jeg selvsagt ikke prøvd å åpne hvert eneste av de mange tusen bildene, men alle jeg har prøvd med, både fra i dag og flere måneder tilbake, er svarte i Iphoto og grå i Preview. Anonymous poster hash: 7722e...668
Lea2 Skrevet 12. oktober 2013 #6 Skrevet 12. oktober 2013 Regner med at du allerede har restarted Mac-en? Hvis ikke er det det første du bør gjøre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå