Saturn Skrevet 1. mai 2004 #1 Skrevet 1. mai 2004 Jeg skal til Praha i sommer med mann og barn. Hva må vi absolutt ikke gå glipp av? Har noen vært i den dyreparken som ligger utenfor byen der? Vi var der for noen år siden og, men den husken min om hva som var kjekkest og flottest, nei den er ikke god
Siam Skrevet 3. mai 2004 #2 Skrevet 3. mai 2004 Praha er en fin by og bare tusle rundt i! Gå masse på cafê, drikk øl, kjøp krystall. Det var i alle fall det jeg gjorde der... Har ikke barn, så jeg har ikke noen gode tips i forhold til dem...
smile Skrevet 3. mai 2004 #3 Skrevet 3. mai 2004 Slottet i gamlebyen er jo flott. Ellers ahr ikke jeg barn så jeg vet ikke hva de ter for de, men stemninga og cafe livet bør opleves. Byen er flott!!!
Gjest gjesta Skrevet 3. mai 2004 #4 Skrevet 3. mai 2004 Er det på slottet det er vaktskifte og sånn? Det må man iallefall ikke gå glipp av. Heller ikke det astrologiske uret og gamlebyen. Det går også an å besøke en katedral. For barna kan det jo være spennende å legge hånda si på en av statuene på Karlsbroa. Har aldri vært der med barn, så jeg aner ikke. Praha er dessuten full av små markeder, og der er det veldig spennende å rusle rundt og titte:)
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #5 Skrevet 4. mai 2004 Dette er faktisk en by jeg ville anbefalt for kun deg og mannen din. Ikke ta med barna. Det er en kjempe romantisk by, billig mat og drikke. Og, skjønner ikke hva barn skal finne på å gjøre der? Det finnes så mange steder å reise til her i verden.
Gjest Gjesta Skrevet 21. mai 2004 #6 Skrevet 21. mai 2004 Hvor mye ligger en middag på i praha? ..Hvor mye koster klær og sånne ting vs norge.. ? Hvordan er befolkningen mot turister?
smile Skrevet 21. mai 2004 #7 Skrevet 21. mai 2004 I de verste turistgatene er middagene dyre. Gidder du å gå to-tre kvartaler unna er det stor forskjell. Første gang jeg var der kjøpte vi biff middag og et glass med rødvin for 50 kroner men tror det har gått opp nå. Andre gang jeg var der kjøpte vi meksikans i ei lita sidegate, da betalte vi vel rundt 50 kroner for en diger porsjon. Klær kjøpte jeg ikke så jeg aner ikke prisforskjell men tror ikke det er så mye billigere. Sentrum er bygd opp av turisme og folk virker hyggelige, men det er vel for å selge? Jeg har ikke hatt noen ubehageligheter de to gangene jeg har vært der.-og jeg vil gjerne tilbake!!!!!!! Men jeg er nok enig i at det det hadde nok blitt en flottere tur for deg og mannen din. Aylana: husker ikke om det var vaktskifte men vi snakker nok om det samme. Det ligger ei kirke på samme plassen og gaten til Frans Kafka(?) Mener de kaller det Prague castle? Der har du også flott utsikt mot byen.
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2004 #8 Skrevet 21. mai 2004 Dyreparken var ikke noe å skryte av hvis du fra før har vært i Kristiansand. (nå var vi der riktignok like etter den store flommen hadde vært der, så jeg tror mange av de spennende dyrene var døde) Så du går ikke glipp av noe hvis du ikke ser den dyreparken. Det fantes en bitteliten kiosk der, det var alt. Der solgte de noen kosedyr. Det var dårlig med kafeer og sitteplasser i dyreparken.
Gjest Gjesta Skrevet 21. mai 2004 #9 Skrevet 21. mai 2004 Jeg har igrunn bestemt meg for å dra til Praha i juli nå. Noen flere tips om severdigheter.. Kanskje noe som ikke er så " turistoffentlig"? Gjerne noen flere tips om shopping? ( unnskyld at jeg kaprer tråden)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå