Gå til innhold

Meldekort nav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er under avklaring i forhold til restarbeidsevne hos Durapart i regi av NAV. Jeg skulle vært hos Durapart forrige uke, men var for syk til å komme. Sitter nå og skal fylle ut meldekort og lurer på jeg da skal huke av for JA under "Har du vært forhindret fra å ta arbeid eller gjennomføre avtalt aktivitet fordi du har vært for syk?"

Det høres åpenbart ut, men siden aktiviteten var i regi av Durapart og ikke NAV direkte så ble jeg bare i tvil, så tenkte jeg skulle høre her for å få et klart svar så jeg vet jeg gjør det riktig.



Anonymous poster hash: eb000...a5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette varierer. For meg var reglene slik:

Hvis jeg var borte fra arbeidspraksis på grunn av helseproblemer som var relatert til årsaken til at jeg var i Nav-systemet så skulle jeg ikke huke av for at jeg hadde vært forhindret fordi jeg hadde vært syk. Da skulle jeg tvert imot huke av for at jeg hadde vært tilstede selv om jeg ikke hadde vært tilstede.

Hvis jeg var borte fra arbeidspraksis på grunn av helseproblemer som ikke var relaterte til årsaken til arbeidspraksisen, f.eks om jeg fikk influensa, så skulle jeg huke av for at jeg hadde vært forhindret fordi jeg hadde vært syk.

Det er ulogisk, og forskjellige mennesker får forskjellige beskjeder. Så det beste er nok å kontakte Nav for å få vite hvordan akkurat du skal fylle ut dette.



Anonymous poster hash: 0be61...be4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent med å sende inn til du har fått snakket med saksbehandleren din på mandag, for de sier forskjellige ting bestandig.



Anonymous poster hash: c9268...06d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er under avklaring i forhold til restarbeidsevne hos Durapart i regi av NAV. Jeg skulle vært hos Durapart forrige uke, men var for syk til å komme. Sitter nå og skal fylle ut meldekort og lurer på jeg da skal huke av for JA under "Har du vært forhindret fra å ta arbeid eller gjennomføre avtalt aktivitet fordi du har vært for syk?"

Det høres åpenbart ut, men siden aktiviteten var i regi av Durapart og ikke NAV direkte så ble jeg bare i tvil, så tenkte jeg skulle høre her for å få et klart svar så jeg vet jeg gjør det riktig.

Anonymous poster hash: eb000...a5c

Du var jo forhindret fra å jobbe, så vil tro du skal krysse av for det. Men det beste er vel å ta en tlf til NAV for å være sikker, så det ikke blir noe styr i etterkant.

Anonymous poster hash: aa966...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sende meldekortet før mandag så jeg får penger inn på konto og mat på bordet..Jeg huker av for NEI, de ringer alltids og gir meg beskjed om det var feil. Det blir jo dokumentert direkte fra Durapart likevel, og årsaken til at jeg ikke kom meg dit var av samme grunn som jeg er i NAV systemet og skal over på 100% ufør.



Anonymous poster hash: eb000...a5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om alltid å fylle ut som syk hvis jeg er borte fra tiltak. Først fikk jeg beskjed om at jeg da måtte ha legeerklæring, senere fikk jeg beskjed om at det ikke er nødvendig. Poenget er jo at NAV vet at du er syk og de vil vite hvordan det går med helsa under tiltaket. Hvis du krysser av for tiltak for NAV får beskjed om at du ikke har møtt kan det fort virke seg du forsøker å lure dem. Just sayin. Og du kan vel vente en dag eller to på pengene?



Anonymous poster hash: c9268...06d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Durapart rapporterer til NAV, det er de som dokumenter restarbeidsevnen og hvordan det går med meg under tiltak. Forsøke å lure dem, det er ganske åpenbart for NAV hva som er helsetilstanden min. ALLE må gjennom denne prosessen med aktivitet, selv de som går igjennom aggrressiv kreftbehandling. Nei jeg kan ikke vente på utbetaling, jeg må ha mat..

Jeg tror neppe det har noe å si hva jeg fyller ut, men greit å gjøre det riktig. Men folk får jo forskjellige beskjeder, og selv saksbehandleren min gir meg feilinfo til stadighet.



Anonymous poster hash: eb000...a5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da ville jeg krysset av for syk, det er jo det du har vært. Penger får du jo likevel.



Anonymous poster hash: c9268...06d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Jeg er for tiden på arbeidsavklaring, og ble forkjølet en uke. Jeg pratet med saksbehandleren min og hun sa at jeg ikke trengte å krysse av for at jeg har vært syk den uken, men dersom det vedvarte til uken etter og senere så måtte jeg ha sykemelding og krysse av på meldekortet.

Om det er sykdom relatert til grunnen for at jeg er under utprøving, så skal jeg ikke krysse av, men finne en annen løsning i samarbeid med min saksbehandler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da konkluderer jeg med at jeg ikke skulle skal krysse av, siden grunnen til at jeg måtte avlyse var utelukkende pga sykdommen som gjør at jeg blir ufør?



Anonymous poster hash: eb000...a5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet en stund ved siden av aap. Da jeg etterhvert ble sykemeldt fra jobben, fikk jeg beskjed om at jeg absolutt ikke måtte krysse av for at jeg var syk...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg egentlig ikke når man SKAL huke av for at man er forhindret til å delta på avtalt aktivitet?



Anonymous poster hash: eb000...a5c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke penger for de dagene du krysser av for at du har vært syk.



Anonymous poster hash: 0be61...be4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så når i all verden skal man huke av at man har vært syk?



Anonymous poster hash: eb000...a5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På AAP gir det ingen konsekvens for utbetaling om man krysser syk. Du krysser av for syk dersom det oppstår annen sykdom enn det du har AAP for, og dersom du er syk sånn at du ikke kan gå på tiltaket ditt.

Det som skje når du krysser for syk, er at veilederen din etter seks uker får egen melding om dette i saksbehandlingssysemet, og vil vurdere hvorvidt aktivitetsplanen må forandres. Du kan også bli bedt om bekreftelse fra legen.

Anonymous poster hash: 39c4a...c70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Durapart rapporterer til NAV, det er de som dokumenter restarbeidsevnen og hvordan det går med meg under tiltak. Forsøke å lure dem, det er ganske åpenbart for NAV hva som er helsetilstanden min. ALLE må gjennom denne prosessen med aktivitet, selv de som går igjennom aggrressiv kreftbehandling. Nei jeg kan ikke vente på utbetaling, jeg må ha mat..

Jeg tror neppe det har noe å si hva jeg fyller ut, men greit å gjøre det riktig. Men folk får jo forskjellige beskjeder, og selv saksbehandleren min gir meg feilinfo til stadighet.

Anonymous poster hash: eb000...a5c

Vil bare kommentere akkurat denne setningen.

Nei, alle må ikke gjennom denne type tiltak. Særlig ikke de som er under aggressiv kreftbehandling. Det er også mange andre som ikke må gjennom en haug med tiltak før ufør blir vurdert. Nettopp av den grunn at sykdommen i seg selv er så godt dokumentert og funksjonsevnen likeså.

Anonymous poster hash: 451a9...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er under avklaring i forhold til restarbeidsevne hos Durapart i regi av NAV. Jeg skulle vært hos Durapart forrige uke, men var for syk til å komme. Sitter nå og skal fylle ut meldekort og lurer på jeg da skal huke av for JA under "Har du vært forhindret fra å ta arbeid eller gjennomføre avtalt aktivitet fordi du har vært for syk?"Det høres åpenbart ut, men siden aktiviteten var i regi av Durapart og ikke NAV direkte så ble jeg bare i tvil, så tenkte jeg skulle høre her for å få et klart svar så jeg vet jeg gjør det riktig. Anonymous poster hash: eb000...a5c

Du skal svare ja, selv om årsaken er det du er under nav for.det var slik jeg ble fortalt og gjorde. Ellers kan de gå deg i sømmenefor uberettiget fravær og det blir styr med kegeattester osv.

Anonymous poster hash: db30c...2bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke penger for de dagene du krysser av for at du har vært syk. Anonymous poster hash: 0be61...be4

jo, det gjør du.

Anonymous poster hash: db30c...2bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...