AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #1 Skrevet 12. oktober 2013 http://www.dagbladet.no/2013/10/12/nyheter/terror/kenya/al-shabaab/innenriks/29732259/ Sorry, tror ikke på dette. Mange somaliere støtter faktisk Al-Shebaab : http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2287146.ece#.Ulj9DVObGWM http://www.pst.no/blogg/al-shabaab-terror-betydning-for-norge/ Begriper heller ikke hva noen som støtter Al-Shabaab får status som asylsøker. Det er jo netopp disse som står bak en del av nøden i Somalia. Blir like rart som når taliban for opphold i Norge http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=569781 Om de har drept og torturert betyr tydligvis ikke noe for UNE. Anonymous poster hash: 774d3...28d
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #2 Skrevet 12. oktober 2013 Har du drept og torturert noen kan du få Krekar-amnesti, dvs at de ikke kan sende deg ut fordi man ikke kan sende folk ut til dødsstraff mm. Anonymous poster hash: b2971...4fd
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #3 Skrevet 12. oktober 2013 Om de har drept og torturert betyr tydligvis ikke noe for UNE. Anonymous poster hash: 774d3...28d Drapsmenn, torturister, voldtektsforbrytere osv. får automatisk opphold i Norge da man ikke kan sende noen tilbake til et land hvor de risikerer dødsstraff. Anonymous poster hash: 801e5...e07 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #4 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg synes det er veldig positivt at noen fra det somaliske miljøet i Norge står frem offentlig og tar avstand fra Al-Shabaabs grusomme terrorangrep. Jeg tror på det han sier: "- Hendelsen i Nairobi er dramatisk og helt uforståelig, det er vanskelig å tro at noen kan gjøre noe sånt. Jeg har snakket med flere medlemmer av samfunnet vårt, og alle er svært lei seg over det som har skjedd. Alle tar avstand fra det " Det er utvilsomt noen somaliere i Norge som støtter Al-Shabaab. Men det blir feil å skjære alle somaliere over en kam. I en annen tråd her mente noen at muslimer i Norge burde stå frem og ta avstand fra terrorangrepet i Nairobi. Nå har noen fra Somalia stått frem! Kan vi ikke heller være positive til det? Er ikke det bra? Anonymous poster hash: 440d7...316
Mann 42 Skrevet 12. oktober 2013 #5 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg synes det er veldig positivt at noen fra det somaliske miljøet i Norge står frem offentlig og tar avstand fra Al-Shabaabs grusomme terrorangrep. Jeg tror på det han sier: "- Hendelsen i Nairobi er dramatisk og helt uforståelig, det er vanskelig å tro at noen kan gjøre noe sånt. Jeg har snakket med flere medlemmer av samfunnet vårt, og alle er svært lei seg over det som har skjedd. Alle tar avstand fra det " Det er utvilsomt noen somaliere i Norge som støtter Al-Shabaab. Men det blir feil å skjære alle somaliere over en kam. I en annen tråd her mente noen at muslimer i Norge burde stå frem og ta avstand fra terrorangrepet i Nairobi. Nå har noen fra Somalia stått frem! Kan vi ikke heller være positive til det? Er ikke det bra? Anonymous poster hash: 440d7...316 Man skulle jo tro at det var en gledelig ting. Jeg syns iallfall det. Al-Shabaab har nok vært forskjellige ting for forskjellige mennesker i den tiden det har eksistert. Og det kan tenkes at de nå har krysset en grense og har blitt til noe som mange ikke vil vedkjenne seg. En ting er å føre krig i Somalia. Der Al-Shabaab hadde kontrollen, så fungerte de som en myndighet, og det er sannsynligvis bedre enn totalt kaos, selv om de innførte et knallhardt shariastyre. Men de har også gjort ting som sannsynligvis har svekket støtten deres. De har f.eks nektet å godta at det ble sendt nødhjelp inn i sine områder, så barn og andre svake har dødd aldeles unødvendig. Og de har begått terrorhandlinger som angrepet i Kenya, som er komplett uforståelig. Dvs, man kan forstå det som hevn, men det gjør overhodet ingenting for folk i Somalia. Tvert imot stiller det dem i et dårlig lys, når verden snur seg i avsky. Så jeg kan godt se at somaliere som før har støttet al-Shabaab nå trekker støtten tilbake.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #6 Skrevet 12. oktober 2013 Selvfølgelig er det bra at noen somaliere tar avstand til Al-shabaab. Jeg synes det er utrolig at det i hele tatt noen har støttet ekstreme islamister. Likevel, fortsatt mottar organisasjonen massiv støtte fra somaliere i utlandet enten direkte med penger eller hawala. Al-shabaab mottar også støtte fra Eritrea og tjener penger på kriminel virksomhet. Anonymous poster hash: 774d3...28d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå