Gå til innhold

Dere som har uførtrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Måtte dere skrive et langt brev selv om hvorfor dere mente at dere skulle få innvilga uføretrygd,eller holdt det med epikriser og legeerklæringer? Og er det noen av dere som først hadde midlertidig ufør,men som mista dette når de nye reglene med AAP ble innført?



Anonymous poster hash: 65f7b...67b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg måtte fylle ut en erklæring som jeg fikk tilsendt, denne er mer beregnet for folk på AAP - så det føltes rimelig bortkastet. I tillegg så måtte jeg fylle ut søknadsskjemaet med noen linjer. Resten var legeerklæring fra fastlegen basert på uttalelser fra sykehus og spesialistene jeg har vært hos. I tillegg så skrev min veileder hos NAV en lengre "avhandling" og NAVs rådgivende lege sendte med et skriv når de sendte søknaden videre til NAV forvaltning.

Nå gikk jeg rett fra sykepenger og over på uføretrygd, vet ikke om det blir noe annerledes da enn om man har vært innom AAP noen år først.

For min del så gikk det veldig greit. Det var veileder som mente at jeg skulle rett på ufør uten å være innom AAP først. Hun mente også at alt de kunne gjøre for meg hadde jeg prøvd først selv gjennom de siste tre årene i forhold til arbeidstrening og behandling.

Nå skal det sies at jeg har en sykdom som er kronisk, og eneste de nå gir meg av behandling er lindrende og kun for å hindre forverring. Det finnes ingen kur for sykdommen. NAVs egen rådgivende lege ga allerede etter 1 måneds sykemelding beskjed til veileder om at jeg skulle søke uføretrygd når det nærmet seg maksdato for sykepenger.



Anonymous poster hash: 63e04...6bc
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.Takk for utfyllende svar. Nå har jeg vært på AAP,men det var kun fordi de slo jo sammen flere ytelser. Var på det de klate midlertidig ufør før det.Har vært i systemet i snart 11 år så det er ikke akkurat realistisk at jeg er en av de som føres tilbake til arbeidslivet når de 4 årene utgår i mars.Noe både mine behandlere,og saksbehandler på NAV mener,så er vel ikke redd for å ikke få det innvilga,men får bare panikk når jeg føler at jeg må "forsvare" meg.Derfr jeg lurte på detta med brev :)



Anonymous poster hash: 65f7b...67b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et eget vedlegg om hvordan sykdommen hemmet meg i hverdagen og hvordan jeg opplevde sykdommene.



Anonymous poster hash: 38af1...cf7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli bedt om å fylle ut et skjema som heter Egenvurdering. Det er for at du skal få mulighet til å beskrive din situasjon med egne ord, hvordan du fungerer i hverdagen. Dette for å fylle ut bildet i tillegg til legeerklæringer og rapporter. Din side av saken, så å si.

Anonymous poster hash: a5eac...260

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Funky Punk

Når jeg søkte så fikk jeg beskjed om å skrive et brev som kunne legges ved søknaden.

Der skulle jeg skrive om mine plager i hverdagen, hvordan plagene påvirker min arbeidsevne, hverdag og psyke osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev aldri noe brev? Men da jeg søkte var jeg for syk til å fylle ut søknaden selv, det var min saksbehandler på NAV som skrev den for meg og samla sammen alle papirer som trengtes.



Anonymous poster hash: b0171...d0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saksbehandler skrev og jeg skrev bare autografen min. 3 mnd var den innvilget.

Anonymous poster hash: 973b0...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...