Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Sikkert et dumt spørsmål dette, men jeg har ikke peiling på dette så!

Jeg satt meg ned for å bestille reiseforsikring nå inne på LO-favør, da jeg er medlem av fagforbundet..

Men så, så jeg det at den også dekke samboer. Min samboer har reiseforsikring hos LO-favør. Mitt dumme spørsmål er da:

Gjelder denne også meg? (Vi har vært samboere i 3år) Men vi har ingen samboerkontrakt eller på noen måte registrert at vi er samboere, bortsett fra at vi da selvfølgelig har samme adresse, og ja at vi er samboere :)

Vil jo tro den dekker meg, men vet ikke om det er noe regler på at man skal være registrert som samboere noen plass, eller noe sånt :):sukk:

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å dokumentere samboerskap mellom to personer må de begge ha samme bostedsadresse i folkeregisteret.

Det er også noe som heter at man må være i et ekteskapelig forhold.

"Med ekteskapslignende forhold tenker man gjerne på at man bruker en viss tid sammen, at man støtter hverandre økonomisk og at man har et seksualliv av en viss hyppighet. Nå er det imidlertid stor variasjon på hvordan dette praktiseres selv blant gifte og en vurdering/bevisføring av dette i en konfliktsituasjon egner seg lite for rettsvurderinger. I praksis forenkler man derfor dette kravet til å si at dette er tilfredstilt hvis de lovlig kunne ha giftet seg. Dermed utelukkes f.eks. bror og søster eller et par hvor den ene fortsatt er gift fra å bli oppfattet som samboere."

Så..hvis du og kjæresten din har samme adresse i folkeregisteret, ikke er bror-søster eller en av dere separert/gift med andre. Da er dere samboere. :-)

Samboerkontrakt er bare noe samboere inngår hvis de vil ha orden i eieforhold i forhold til verdier. Hva som er ditt og mitt.

Anonymous poster hash: f5007...6b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...