AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg har mye halsbrann, den siste tiden er det ofte så ille at jeg kaster opp. Det hender jeg har kasta opp flere ganger på en uke. Har prøvd syrenøytraliserende midler og somac kontroll, men blir ikke bedre. Skal komme meg til legen...jepp. Lurer på om noen andre har hatt det slik. Evt hva det skyldes? Anonymous poster hash: 35940...2c7
Gjest avocadoen Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 Har du prøvd å blande en teskje ingefærkrydder i et glass vann og drikke det? Halsbrann skyldes irritasjon, og i ditt tilfelle så kan det bety en sykdom siden det er så sterkt. Det kan være at lukkemuskelen er for slapp eller spiserørsbrokk.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 Svak lukkemuskel også.. jeg tar somac og er veldig fornøyd med det. Du må bare snakk med legen din, kan vel ha noe brokk i spiserør ellernoe som kan forverre halsbrann har jeg hørt. Anonymous poster hash: 6a035...dd1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #4 Skrevet 12. oktober 2013 Ts somac virker til en viss grad, da jeg har mindre halsbrann enn jeg hadde før. Men innimellom får jeg så ille halsbrann at jeg bare må kaste opp. Dette kan komme plutselig når jeg har lagt meg eller om jeg bøyer meg eller bærer tungt. Må vel ta meg en tur til legen, selv om jeg gruer meg........ Ingærfær har jeg prøvd, men fikk veldig vondt i magen. Anonymous poster hash: 35940...2c7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg har det men er høygravid så det blir noe annet, det er fælt så vet hvordan du har det. På meg funker tablettene Gaviscon og Galieve passe bra, men ikke supert. Er ikke annet jeg kan ta som gravid, men har du prøvd disse? De er ikke syrenøytraliserende men skal holde magesyren på plass nedi magen, men kan hende at de blir for milde for deg. God bedring! Anonymous poster hash: 4a36a...37d
Sugerøret Skrevet 13. oktober 2013 #6 Skrevet 13. oktober 2013 Har du tatt gastroskopi og fått konstantert slapp lukkemuskel samt for mye magesyre? Da har du krav på medisiner på blå resept. Jeg bruker Nexium 40mg. Må nesten ta det som en kur i de dårlige periodene.Starter dagen med en tablett og spiser da ingenting på min. 1.5 time.Det fungerer for meg.Samt holde meg unna mat som jeg vet trigger. Når du skal sove,få opp hodeenden om du kan .Jeg har justerbar bunn med fjernkontroll.Fungerer utrolig bra når det føles at syren skal renne over og ut..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå