Gå til innhold

shopping tur til London


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal til London på shopping tur og er først og fremst ute etter å handle klær og sko.

Er lenge siden jeg var i London nå, så lurer på hvor mye jeg bør legge av, for å kunne shoppe for?

Pleier vanligvis å kjøpe klær på HM og Zara, så kjøper ikke sånn veldig dyre klær til vanlig.



Anonymous poster hash: 31237...e7c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo helt an på hva du har tenkt å shoppe da.. Jeg bruker stort sett mellom 3000-5000 kr når jeg er i England. Men det varierer veldig. Du kan gå amok på Primark for 70 pund liksom..



Anonymous poster hash: 77d06...97c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha med meg 10-12.000 i lommepenger når vi drar til London 4-8. november, men jeg skal handle en del julegaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til London på shopping tur og er først og fremst ute etter å handle klær og sko.

Er lenge siden jeg var i London nå, så lurer på hvor mye jeg bør legge av, for å kunne shoppe for?

Pleier vanligvis å kjøpe klær på HM og Zara, så kjøper ikke sånn veldig dyre klær til vanlig.

Anonymous poster hash: 31237...e7c

*shoppingtur

Anonymous poster hash: d1cc7...ea6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å svi av 14000 sist jeg var der :P Men det var inkludert ei Marc by Marc Jacobs-veske, Donna Karan-clutch og noen par sko som ikke var av de billigste. Gikk komplett amok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til London på shopping tur og er først og fremst ute etter å handle klær og sko.

Er lenge siden jeg var i London nå, så lurer på hvor mye jeg bør legge av, for å kunne shoppe for?

Pleier vanligvis å kjøpe klær på HM og Zara, så kjøper ikke sånn veldig dyre klær til vanlig.

Anonymous poster hash: 31237...e7c

Det blir som å spørre "hva koster en bil?" Jeg bruker å svi av 50k på en langhelg i London

Anonymous poster hash: bb635...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg pleier å ha minst 10.000 kr å handle for når jeg er i London. Det kommer selvsagt an på hva du faktisk skal kjøpe.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som å spørre "hva koster en bil?" Jeg bruker å svi av 50k på en langhelg i London

Anonymous poster hash: bb635...53c

Tja, jeg pleier å ha minst 10.000 kr å handle for når jeg er i London. Det kommer selvsagt an på hva du faktisk skal kjøpe.

Mvh Yvonne :heiajente:

Ikke sant? Det spørs hva man er ute etter og hvor mye man faktisk kan bruke ;) Jeg satte opp budsjett, delte inn i kleskategorier og satte opp hvor mye jeg ville bruke på feks jakker, sko, bukser, undertøy, tilbehør osv. Det kan være lurt å ha en viss ide om hva man er ute etter å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke mellom 10 og 50K, alt etter om jeg kjøper en veske eller ikke. Kjøper en dyr i året, og en Prada til 10-15K drar fort mye av budsjettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jada jeg vet man får kjøpt vesker til 70 000 og sikkert mer enn det også, det var derfor jeg anga ca prisnivået øverst med å si hvilke butikker jeg vanligvis kjøper på her hjemme.

Tenkte meg rundt 5000, men ser jo ut som om jeg kan bli lykkeligere i London om jeg greier å legge av

10 000 i stedet :fnise:.



Anonymous poster hash: 31237...e7c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

London er mekka for shopping. Vi pleier å bruke en 15-20k på en langhelg :) Men da er det fort 2 smekkfulle kofferter, og på kanten til overvekt :) Anbefaler Primark for latterlig billige klær, ikke alt er like bra kvalitet, men mye basisplagg er ok, og som en nevnte ovenfor så kan du gå bananas for en tusing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et spørsmål. Det kommer jo an på hvor mye du skal ha! Ikke bare på prisnivået. Er dette liksom the happening of the year der du skal skifte ut hele garderoben eller er det en tur der du ser etter noe spesielt? Hovedregelen er vel bare: ta med så mye du har mulighet til. Man kan ha det gøy i London med 0 kroner til shopping og man kan ha det gøy med 100.000 til shopping. Forrige gang jeg var i London var jeg der først og fremst for å dra på festival, så da brukte jeg en tusenlapp på Topshop. Når jeg skal på graduation i desember skal jeg minst svi av 15.000, men da skal jeg feire at studiene er over og har i tillegg et romslig vinterjakkebudsjett.



Anonymous poster hash: 0e470...822
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med 6000 da jeg var der i sommer iallefall :)

og som flere sier, man kan ta HELT AV på primark og fortsatt ha masse penger igjen :P

jeg kjøpte vell klær og sko osv den første dagen vi var der, for 1700 kroner, og da hadde jeg 6 FULLE poser. Dagen etter så handlet jeg for ca 1200 kroner, og da kom jeg også ut med 4 fulle poser, så ble mer enn nok ting iallefall :P

Men det er en ting jeg lurer på. Dere som handler for over 6000 kroner, pleier dere å gå på rødt når dere skal gjennom tollen på flyplassen? Eller går dere bare på grønt og håper det går bra? :P

Skal nemlig til london igjen om to år, og hadde planer om å ha med meg mer penger, da jeg syntes det var litt kjedlig å hele tiden måtte følge med på hvor mye jeg hadde igjen. (ville jo ha igjen til flyplassen også så). Men jeg er litt redd for å gå på grønt og plutselig bli stoppet, og det frister heller ikke å gå på rødt og betale toll osv :P



Anonymous poster hash: d2ba1...502
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*shoppingtur

Anonymous poster hash: d1cc7...ea6

Lord, er det mulig. Skrivefeilmafiaen er ute og går igjen. Tror det fins mange her på kg med en alvorlig OCD-diagnose som må rette på alt. Herre min hatt. Så lenge man skjønner hva som står, who cares??

Anonymous poster hash: 77d06...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde med 6000 da jeg var der i sommer iallefall :)

og som flere sier, man kan ta HELT AV på primark og fortsatt ha masse penger igjen :P

jeg kjøpte vell klær og sko osv den første dagen vi var der, for 1700 kroner, og da hadde jeg 6 FULLE poser. Dagen etter så handlet jeg for ca 1200 kroner, og da kom jeg også ut med 4 fulle poser, så ble mer enn nok ting iallefall :P

Men det er en ting jeg lurer på. Dere som handler for over 6000 kroner, pleier dere å gå på rødt når dere skal gjennom tollen på flyplassen? Eller går dere bare på grønt og håper det går bra? :P

Skal nemlig til london igjen om to år, og hadde planer om å ha med meg mer penger, da jeg syntes det var litt kjedlig å hele tiden måtte følge med på hvor mye jeg hadde igjen. (ville jo ha igjen til flyplassen også så). Men jeg er litt redd for å gå på grønt og plutselig bli stoppet, og det frister heller ikke å gå på rødt og betale toll osv :P

Anonymous poster hash: d2ba1...502

Har bodd der i mange år og vært der mye etterpå, og alltid handlet for over det. Aldri gått på rødt, og aldri blitt stoppet. Er da ingen som gidder det, sjansen er jo ytterst minimal...

Anonymous poster hash: d50a6...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd der i mange år og vært der mye etterpå, og alltid handlet for over det. Aldri gått på rødt, og aldri blitt stoppet. Er da ingen som gidder det, sjansen er jo ytterst minimal...

Anonymous poster hash: d50a6...38a

jojo, greit at sjangsen er liten, men man kan jo faktisk være uheldig :P

Og jeg kommer nok sikkert ikke til å gå på rødt jeg heller. Men hadde vært kjedlig å blitt stoppet og mistet alt.

Anonymous poster hash: d2ba1...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare å ta av lappene, det er ingen som vet hva du hadde med deg...

Anonymous poster hash: d50a6...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare å ta av lappene, det er ingen som vet hva du hadde med deg...

Anonymous poster hash: d50a6...38a

uansett tror jeg nok ikke akkurat det er smugling ala typen "tok med seg 4 gensere for mye på shopping tur" tollerne først og fremst er ute etter :)

Anonymous poster hash: 31237...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...