AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 Noen som bruker eller har brukt disse tablettene? Vil gjerne høre deres erfaringer? Har fått disse tablettene av legen, 25mg hver kveld før leggetid.Anonymous poster hash: 53c35...dc7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg har tatt dem. Eller, Seroquel, det er samme greia. Jeg ble veldig dårlig av dem, så de er ikke noe for meg, men det er en medisin som veldig mange bruker for søvn med godt resultat. Anonymous poster hash: ed2ae...44e
Miranda16 Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 Er bipolar og har brukt dem litt av og på, men har nå stått fast på dem i 1 år. Tar også flere medisiner, men jeg synes de er effektive. Tar dem på kvelden og får meg til å sove, noe som er viktig med min sykdom. Du tar en lav dose, men de fleste jeg kjenner til, legger på seg i mer eller mindre grad. Du kan merke at du er litt mer sulten. Du vil i begynnelse bli litt døsig. muligens litt trøtt på morran. Jeg har merket noe oppblåshet i kroppen, men for meg oppveier de få bivirkningene for ulempene. Målet for meg er å holde meg friskest mulig. Synes du bør gi det dem en sjans. Og husk at du må stå på dem noen uker før du evaluerer. Etter min erfaring og kunnskap vil du merke effekt relativt raskt. Hadde vært interessant å vite hvorfor legen har foreskrevet disse medisinene. Det er vanskelig for meg å si om du kommer til å kjenne noe på 25 mg, men hold meg oppdatert.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 Takk for svar. Har ikke lyst å si så mye, men kan si at jeg går til psykiater jevnlig, for jeg sliter med angst og depresjon, med litt panikk også. I veldig lang tid har jeg slitet med søvnen, i flere mnd.. Jeg har kjempeangst for tabletter også, det er en lang historie. Psykiater sier at det vil ta lang tid å bli frisk uten medisin, men angsten har utviklet seg mer og mer.. Derfor foreslo h*n disse tablettene! først og fremst for søvnen og det skal minske litt angsten min. Men jeg er så ufattelig redd, derfor ville jeg høre litt erfaringer fra dere som har brukt dem.Anonymous poster hash: 53c35...dc7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Hva er du redd for? 25 mg er en veldig lav dose, så dersom du opplever bivirkninger blir de sannsynligvis ikke så sterke. Som jeg skrev er dette en medisin som er veldig mye brukt for søvn, til tross for at det er et antipsykotikum. Grunnen til at mange bruker det, er fordi den har generelt god effekt. Anonymous poster hash: ed2ae...44e
Miranda16 Skrevet 11. oktober 2013 #6 Skrevet 11. oktober 2013 Takk for svar. Har ikke lyst å si så mye, men kan si at jeg går til psykiater jevnlig, for jeg sliter med angst og depresjon, med litt panikk også. I veldig lang tid har jeg slitet med søvnen, i flere mnd.. Jeg har kjempeangst for tabletter også, det er en lang historie. Psykiater sier at det vil ta lang tid å bli frisk uten medisin, men angsten har utviklet seg mer og mer.. Derfor foreslo h*n disse tablettene! først og fremst for søvnen og det skal minske litt angsten min. Men jeg er så ufattelig redd, derfor ville jeg høre litt erfaringer fra dere som har brukt dem.Anonymous poster hash: 53c35...dc7 Det er svært vanlig å være skeptisk til medisiner, men jeg synes du burde prøve å møte legens råd med et åpent sinn. Du har sikkert slitt en stund og innerst inne vet at at du trenger en ekstra støtte i tillegg til samtaler. Hvem er de de lurer de som nekter medisinsk behandling, jo seg selv. Jeg pleier alltid å stille spørsmål til skeptikere om ville avslått legens råd om blodfortynnende etter et hjerteinfarkt? Du står på laveste dose så du vil mest sannsynlig ikke ville merke svært mye. Husk du forplikter deg ikke til noe som helst. Funker det ikke for deg, så gjør det, det ikke. Tenker det verste som kan skje er at du føler deg bedre psykisk. 1
Cammomille Skrevet 12. oktober 2013 #7 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg spiser disse medisinene og. Får de mot panikk og for å bedre søvnen. Tar 100 mg på dagtid hvis panikken oppstår og 250mg fast på kvelden for å så sove. 25mg er som før sagt en veldig lav dose, men det er godt mulig at du får akkurat den effekten du er ute etter. Har vært borte i mennesker som bruker 800mg, så det er et stort spekter å gå på. Seroquel (quetiapin) virker for forskjellige ting utifra dosen. Opp mot 300mg får man mest tak og følelse av bivirkningene. Og en av de er jo nettopp at man blir trøtt :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå