AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg var så dum å la vedtenneren (en slik lang stor lighter) ligge oppå ovnen mens det brant. Glemte helt av den :/ Så etter en time, så ekspoderte den i lufta med et stort BANG! Knust i småbiter og lukta lightergass. Nå lurer jeg på om dette kan være farlig? Å puste inn eller at det kanskje ligger lightergass på gulvet? Ser ingenting og inni lighteren var det ikke noe flytende..Hadde sikkert "smelta" opp i varmen eller??? Anonymous poster hash: 410f8...311
Sillicious Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 Haha, og det første du tenker er.. oi, dette må jeg spørr om på kg! :-D 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 Haha, og det første du tenker er.. oi, dette må jeg spørr om på kg! :-D Ja, kanskje det er noen som skjønner seg litt bedre på dette enn meg? Anonymous poster hash: 410f8...311
Heart Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 Det som skjedde var vel bare at trykket i lighteren øket pga. varmen, og til slutt gikk den i stykker. Flaks at du ikke ble truffet av splintene. Gassen i en lighter er butangass. Den har et kokepunkt på rundt -1 grader, og gassen er tyngre enn luft og kan derfor samle seg langs gulvet. Mengden gass i en slik lighter er så liten at jeg bare ville luftet ut til jeg ikke kunne kjenne lukten mer. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå