Gå til innhold

Stor lighter eksploderte!


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var så dum å la vedtenneren (en slik lang stor lighter) ligge oppå ovnen mens det brant. Glemte helt av den :/

Så etter en time, så ekspoderte den i lufta med et stort BANG!

Knust i småbiter og lukta lightergass.

Nå lurer jeg på om dette kan være farlig?

Å puste inn eller at det kanskje ligger lightergass på gulvet? Ser ingenting og inni lighteren var det ikke noe flytende..Hadde sikkert "smelta" opp i varmen eller???



Anonymous poster hash: 410f8...311
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, og det første du tenker er.. oi, dette må jeg spørr om på kg! :-D

  • Liker 2
Skrevet

Haha, og det første du tenker er.. oi, dette må jeg spørr om på kg! :-D

Ja, kanskje det er noen som skjønner seg litt bedre på dette enn meg?

Anonymous poster hash: 410f8...311

Skrevet

Det som skjedde var vel bare at trykket i lighteren øket pga. varmen, og til slutt gikk den i stykker. Flaks at du ikke ble truffet av splintene.

Gassen i en lighter er butangass. Den har et kokepunkt på rundt -1 grader, og gassen er tyngre enn luft og kan derfor samle seg langs gulvet. Mengden gass i en slik lighter er så liten at jeg bare ville luftet ut til jeg ikke kunne kjenne lukten mer.

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...