AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 hei jeg har vært så uheldig å brekke foten. så har kjæresten laget store planer om en kosekveld på lørdag som da inkluderer vin. jeg lurer: er det noen som vet om dette kan forsinke produksjon av beinmassen? vil jo ikke gjøre noe som skader mer. jeg vet at f.eks: ibux er omdiskutert på dette punktet, og da drar jeg tanken litt videre til at alkohol kanskje er enda verre? Anonymous poster hash: 3b1ac...d5f
Pusemamma Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 Faren er vel størst at du blir beruset og ikke klarer og holde deg på beina og ramler. Finner ingen ting om alkohol men er jo lurt og være forsiktig hvis du går på smertestillende.
Pusemamma Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 Nå fant jeg dette i en artikkel: Følgende tilstander påvirker hellingen av et brud: * Alder - jo yngre jo rask * Aktivitetssnivå - sørg for å bevege deg, det fremmer helling * Kost - varierte og kalkholdig, fremmer helling * Sykdommer som kan forsinke hellingen er: sukkersyke, hjertesykdom, lungesykdom, blodmangel og vitaminmangel - A, C, K og særlig D, som øker kroppens opptak av kalk * Røyking forsinker hellingen * Alkohol forsinker hellingen
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 dersom du står på klexane i forhold til beinbrudder er det ikke så lurt pga klexane tynner ut blodet og det gjør også alkohol. det kan føre til blødninger. dersom du ikke står på det kan du nok ta deg et psr glass, men vær forsiktig når du går Anonymous poster hash: d2c00...ecd
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Et glass vin eller to har ingen innvirkning på helingsprosessen. Anonymous poster hash: fe87c...c19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå