Gå til innhold

Pleieassistent.Hvordan tildeles vakter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer tildelingen av vakter til pleieassistenter? Blir man ringt med forespørsel om man kan jobbe da og da? Eller må en selv følge med i en vikarbok? Har også hørt at i enkelte kommuner har de en nettside vikarer kan logge seg inn på og takke ja til ledige vakter som legges ut. Hva er vanlig?

Anonymous poster hash: 4c688...e62
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss kan alle logge seg inn på minGAT og legge inn tilgjengelighet eller sette seg opp på ledige vakter som er lagt ut. Så blir de ledige vaktene tildelt til forskjellige ansatte av teamansvarlig. Vi får ca 10% av vaktene vi setter oss på, siden det er mange om beinet.

Men da må du ha et brukernavn og passord. Dette får du av arbeidsgiver.

Ved akutt sykdom får vi melding eller de ringer og spør om vi kan jobbe. Hvem som blir ringt til er litt forskjellig. Fagutdannede kommer først.

Anonymous poster hash: d3b45...7c8
Skrevet

Jeg får melding noe ala "Hei. Kan du jobbe tidligvakt på lørdag?" for eksempel. Så svarer jeg tilbake om det passer eller ikke. Om det passer, så skriver hun meg opp en plass. :)

Anonymous poster hash: e0fda...288
Skrevet

i kommunen min bruker de Visma (nettside) hvor man kan søke på ledige vakter (og se på turnusen, sjekke timelista osv). vi kan også skrive oss inn i vaktboka de dagene vi kan jobbe (da ringer de oss først om det er ledig vakt eller sykdom den dagen). ellers ringer de om det er sykdom og sender melding om ledige vakter :)

Skrevet

Takk for svar.=)

Tileggsspørsmål: Hvis man er tilbydt å få jobbe hver 3 helg.Kan man da regne med at det vil bli en god del mer? Eller finnes det noen som kun jobber hver 3 helg?

Skrevet

Takk for svar.=)

Tileggsspørsmål: Hvis man er tilbydt å få jobbe hver 3 helg.Kan man da regne med at det vil bli en god del mer? Eller finnes det noen som kun jobber hver 3 helg?

Assistenter hos oss får ikke noe mer fast enn 3. hver helg. Men vikarvakter kan man få. Hvor mye kommer helt ann på sykdom. Men lederen vår er flink til la alle få noen vakter. Men fagutdannede får oftest først.

Men du kan også velge å bare jobbe 3.hver helg.

Anonymous poster hash: d3b45...7c8

Skrevet

Jeg går innom eller ringer og spør om det er noe ledig. Får da mange vakter. Også lurt å alltid si ja til å jobbe når de spør på kort varsel.

Anonymous poster hash: e98fe...98c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...