Gå til innhold

Hva er "greia" hans?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mest nysgjerrig på om andre tolker dette likt som meg.

Møtte en fyr via nettdate. Han har reisejobb, så er borte i flere uker i strekk. Møttes et par ganger forrige gang han var hjemme. Hadde det veldig hyggelig og prata lett. Spurte om han ville treffes igjen når han kom hjem, og det ville han.

Både før vi møttes og senere har han vert veldig dårlig på meldinger. Kan gå opptil en uke uten melding om jeg ikke tar initiativ.

Han tok ikke kontakt når han kom hjem, men svarte ja med en gang jeg spurte om han ville møtes og ville treffes ved første anledning. Møtet ble ikke helt som håpet, praten gikk ikke like lett og sitter med følelsen at han verken engasjerer seg i det jeg sier eller deler særlig om seg selv. Satt lenge i armkroken hans, men virka som han nesten "glemte" å gi hadetklem når han gikk.

Sendte han melding etterpå med der jeg bl.a. skreiv at han fikk si fra om han ville treffes igjen en dag jeg var litt mer i form (var ikke helt på topp den dagen vi møttes). Fikk "ok" tilbake. Jeg svarte at det var ikke mye svar å bli klok av. Da fikk jeg tilbake "snakkes i løpet av uka".

Kan legge til at jeg vet han fortsatt er innpå datingsiden innimellom. Min teori er at han møter ei anna (til tross for å ha sagt han dater kun en av gangen), og at han vil sjekke ut om hun er bedre enn meg før han kontakter meg igjen.

Noen bedre teorier??

Anonymous poster hash: d6669...d9b

Anonymous poster hash: d6669...d9b
Videoannonse
Annonse
Gjest winston
Skrevet

Han virker iallefall ikke særlig interessert, dessverre.

• Liker 3
Skrevet

Han virker iallefall ikke særlig interessert, dessverre.

Nope, ikke spesielt. Men er ikke "på knærne" ennå selv heller, så det går bra. Men er litt spent på hva jeg får høre "i løpet av uka", det bør vere ganske fantastisk om jeg skal bruke mer tid på han.

Anonymous poster hash: e731b...369

Skrevet

Men burde jeg si noe, eller bare vente til han ev tar kontakt og se hva han ha å komme med? Liker ikke at han skal gå rundt å tro at jeg bare sitte og venter på melding fra han. Om han, tross alt, skulle vere interessert så vil jeg jo ikke vere med en mann som gir så lite oppmerksomhet og lite positive signal. Likevell så irriterer det hele meg litt.

Har lyst å skrive noe som at "når du gjør så lite innsats for å bli kjent så er du ikke verdt bryet", eller spørre om han har funnet ut ennå om hun andre var bedre...

Skrevet

Behøver ikke bety noe som helst. Kanskje er han redd for å virke masete? Kanskje er han litt ufokusert og glemmer å sende melding ("Jeg gjør det når jeg kommer hjem!" og "Obs! Nå er det kanskje for sent?"). Slike ting har vært et problem i starten på nesten hvert eneste forhold jeg har vært i tror jeg. Man aner ikke hvordan den andre tenker og hvordan den andres dager er.

Det eneste som funker er å spørre uten å klage eller virke innpåsliten tror jeg. Litt sånn i forbifarten: "Du kan jo godt sende meg en meldig du også, uten at jeg melder først!". Kommer an på tonen og anledningen.

• Liker 1
Skrevet

Behøver ikke bety noe som helst. Kanskje er han redd for å virke masete? Kanskje er han litt ufokusert og glemmer å sende melding ("Jeg gjør det når jeg kommer hjem!" og "Obs! Nå er det kanskje for sent?"). Slike ting har vært et problem i starten på nesten hvert eneste forhold jeg har vært i tror jeg. Man aner ikke hvordan den andre tenker og hvordan den andres dager er.

Det eneste som funker er å spørre uten å klage eller virke innpåsliten tror jeg. Litt sånn i forbifarten: "Du kan jo godt sende meg en meldig du også, uten at jeg melder først!". Kommer an på tonen og anledningen.

Har tenkt slik du skriver lenge. Men når jeg spørr om han vil møtes igjen, og han først svarer "ok" og så "snakkes i løpet av uka" så føler jeg det ikke tyder på stor interesse. Hadde vert noe helt annet om han ville prøve få tid til å møtes i løpet av uka. Jeg hadde håpet å tilbringe vertfall deler av helga sammen med han. Men nå er det fredag,og jeg risikerer ikke å sitte alene hjemme hele helga bare tilfelle han vil finne på noe. Så da legger jeg heller planer med mennesker som har interesse av mitt selskap.

Burde kanskje bare avvente til jeg hører fra han likevell, for å ikke brenne broer uten grunn. Og heller ta det opp med han vis vi møtes igjen.

Men liker heller ikke det at han fortsatt er aktiv på datingsiden over en måned etter han svarte at han kun dater en om gangen. Er litt redd han svarer det han tror jeg vil høre uansett.

Skrevet

Da synes jeg du kan legge ham på is (ikke bokstavlig talt) og ikke ta mer kontakt. Om du er opptatt med andre ting og han spør om dere skal møtes, så sier du bare at du har planlagt med noen andre ettersom du ikke hørte fra ham og kjedet deg. Kanskje foreslå neste dag eller et annet fast tidspunkt også.

Enten så forsvinner han (fordi han ikke er interessert), eller så begynner han å tenke og øker innsatsen litt.

• Liker 1
Skrevet

Da synes jeg du kan legge ham på is (ikke bokstavlig talt) og ikke ta mer kontakt. Om du er opptatt med andre ting og han spør om dere skal møtes, så sier du bare at du har planlagt med noen andre ettersom du ikke hørte fra ham og kjedet deg. Kanskje foreslå neste dag eller et annet fast tidspunkt også.

Enten så forsvinner han (fordi han ikke er interessert), eller så begynner han å tenke og øker innsatsen litt.

Hadde likt å kunne stappe han godt nedi ei bøtte med is :fnise:

Det er kanskje det best å bare vente og finne på andre ting til så lenge. Det som er greit er jo at om jeg ikke hører noe innen søndagen er over, så kan jeg bare slutte å vente, siden vi skulle snakkes denne uka. Har bare så lyst å gi han et godt (verbalt) spark bak.

Gjest Heartbeat
Skrevet

IKKE skriv mer til han!

Nå er det hans tur til å ta kontakt, og gjør han det ikke er han ikke interessert tror jeg....

Skrevet

Om du angriper ham verbalt, så blir det gjerne "Herregud, kvinnfolk er helt sprø!". Som regel fungerer det bedre å ignorere.

• Liker 1
Skrevet

IKKE skriv mer til han!

Nå er det hans tur til å ta kontakt, og gjør han det ikke er han ikke interessert tror jeg....

Tror det samme. Men har jo som sagt en teori om at han holder meg på gress mens han finner ut av andre.

Om du angriper ham verbalt, så blir det gjerne "Herregud, kvinnfolk er helt sprø!". Som regel fungerer det bedre å ignorere.

Hehe, ja er klar over at det ville blitt spikeren i kista både for forhold og ev vennskap. Får øve på å ignorere, er vanskelig nok for ei som alltid har noe på hjertet :P

Skrevet

Jeg vet godt hvordan det er. Men tving det inn i ditt eget hode at om det er slik han er og om dette er alt han har tenkt å gi, så er det ikke interessant for deg uansett. Det er himla lettvindt å la den andre parten ta styringa slik han gjør (og det kan jeg gjerne gjøre selv også). OM han er interessert, så tar han kontakt. Om han spør hvorfor du er så stille, så kan du være ærlig.

"Jeg har tatt kontakt hele tiden og ettersom du ikke virker interessert, så tenkte jeg det var best å la deg være i fred!"

Skrevet

Jeg vet godt hvordan det er. Men tving det inn i ditt eget hode at om det er slik han er og om dette er alt han har tenkt å gi, så er det ikke interessant for deg uansett. Det er himla lettvindt å la den andre parten ta styringa slik han gjør (og det kan jeg gjerne gjøre selv også). OM han er interessert, så tar han kontakt. Om han spør hvorfor du er så stille, så kan du være ærlig.

"Jeg har tatt kontakt hele tiden og ettersom du ikke virker interessert, så tenkte jeg det var best å la deg være i fred!"

Er vell det jeg missliker mest, at han plutselig har fått hele styringa. Var jo jeg som skulle ha kontrollen :P Du har helt rett, det er ikke slik jeg vil ha det. Tror nok jeg kommer til å vere "opptatt" i helga uansett om jeg har planer eller ikke. Sist det var slik at han "burde"tatt initiativ til å møtes så fortalte han etterpå at han trodde jeg var opptatt (uten at jeg spurte), men har ikke gitt han noen grunn til å tro det denne gangen. Er mulig han er opptatt i helga, men neppe så opptatt at han ikke rekker å sende en melding. Han er jo av typen som helst sender om konkrete ting... Arg og æsj, skal ikke vere enkelt å skjønne seg på mannfolk!

Skrevet

Men altså.. dette er en av de tingene som er "typisk mannfolk", uten at jeg støtter sånt. Men de har på en måte en eller annen slags logikk i disse tingene. Noen ganger er det helt naturlig for dem (og sikkert for noen kvinnfolk også) å gjøre sånt. Enten det eller så kveler de deg i meldinger og besøk og blomster og venter utenfor hver gang du kommer hjem. Is i magen og legg på is!

Gjest Wanderlust
Skrevet

Du ba ham om å sende deg melding om han ville treffes. Da burde ikke du sende en, det kan bli oppfattet som masete. Du gir ham kontrollen for så å ta den tilbake.

Er så lei av at det skal spilles sånn. Er du ikke opptatt så kan du vel si det om han eventuelt spør og du har lyst å treffe ham, i stedet for å late som at du er det for å fremstå på en viss måte.

Totalt sett virker han ikke utrolig interessert. Blir det et møte til og du ikke føler det går særlig bra burde du gå videre, syns jeg.

Skrevet

Du ba ham om å sende deg melding om han ville treffes. Da burde ikke du sende en, det kan bli oppfattet som masete. Du gir ham kontrollen for så å ta den tilbake.

Er så lei av at det skal spilles sånn. Er du ikke opptatt så kan du vel si det om han eventuelt spør og du har lyst å treffe ham, i stedet for å late som at du er det for å fremstå på en viss måte.

Totalt sett virker han ikke utrolig interessert. Blir det et møte til og du ikke føler det går særlig bra burde du gå videre, syns jeg.

Ja, møter vist meg selv litt i døra. Kan ikke fordra at dating skal vere ett spille, så burde vell følge egne prinsipp og vere ærlig om det skulle bi aktuelt.

Det var nok litt dumt av meg å spørre han på den måten, men hadde forventa mer et ja/nei svar. Men må vell ta konsekvensen av det og bare vente. Har også tenkt slik, at jeg vil gi det hele en sjans til, og så ikke prøve mer om det ikke plutselig føles veldig rett. Jeg er også åpen for å vere venner om følelsene mangler, men da må jeg føle at han har behandla meg bra nok ellers blir det også for krampeaktig.

Skrevet

Men altså.. dette er en av de tingene som er "typisk mannfolk", uten at jeg støtter sånt. Men de har på en måte en eller annen slags logikk i disse tingene. Noen ganger er det helt naturlig for dem (og sikkert for noen kvinnfolk også) å gjøre sånt. Enten det eller så kveler de deg i meldinger og besøk og blomster og venter utenfor hver gang du kommer hjem. Is i magen og legg på is!

Ja... Når jeg tenker meg nøye om så kan faktisk det vere verre. Holdt på med en som kunne dukke opp utenfor døra mi om morningen fordi han ville vekke meg og få morgenkos før jobb. Selv om fyren var flott ellers så var det litt creepy å nesten titte seg over skuldera for å sjekke om han plutselig dukka opp uventa.

Skrevet

Det kan forøvrig være lurt å ikke spørre om dere skal møtes "en dag", men heller "Skal vi møtes på lørdag ettermiddag?". Ikke denne gangen kanskje,.. men neste gang/neste mann. Blir litt som "Stikk innom en dag!", som er en slags høflighetsfrase i mine ører og det kommer aldri til å skje om jeg ikke blir invitert til et satt tidspunkt!

Gjest Wanderlust
Skrevet

Ja, møter vist meg selv litt i døra. Kan ikke fordra at dating skal vere ett spille, så burde vell følge egne prinsipp og vere ærlig om det skulle bi aktuelt.

Det var nok litt dumt av meg å spørre han på den måten, men hadde forventa mer et ja/nei svar. Men må vell ta konsekvensen av det og bare vente. Har også tenkt slik, at jeg vil gi det hele en sjans til, og så ikke prøve mer om det ikke plutselig føles veldig rett. Jeg er også åpen for å vere venner om følelsene mangler, men da må jeg føle at han har behandla meg bra nok ellers blir det også for krampeaktig.

Fint du er enig. Helt ærlig virker han ikke som en skikkelig bra "fangst" slik han fremstår her. Du får som du sier gi det en sjans og se det an.

Skrevet

Det kan forøvrig være lurt å ikke spørre om dere skal møtes "en dag", men heller "Skal vi møtes på lørdag ettermiddag?". Ikke denne gangen kanskje,.. men neste gang/neste mann. Blir litt som "Stikk innom en dag!", som er en slags høflighetsfrase i mine ører og det kommer aldri til å skje om jeg ikke blir invitert til et satt tidspunkt!

Absolutt, konkret er alltid bedre.

Trengte nok litt bekreftelse på at alt var ok, fordi jeg ikke var helt på topp den dagen vi møttes. Noe jeg ikke fikk. Er kanskje et tydelig tegn at noen som innimellom trenger bekreftelse på at alt er bra ikke passer sammen med noen som tydeligvis ikke skjønner slikt. Kan jo ikke lære han opp fra bunnen av heller :fnise:

Satser på å vere mer konkret i dialogen med neste mann ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...