AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har nylig sluttet å ta Cerazette som jeg har gått på i nesten 6 år. Under denne tiden har jeg ikke hatt mensen - iblant (sjelden) fikk jeg litt blødninger, men det var ikke en vanlig mensenuke hver måned. Før jeg begynte på Cerazette hadde jeg jo vanlig mensen, men hadde aldri tunge blødninger under mensen. Det var veldig lite blod som kom under mensen, så lite at jeg ikke trengte verken tampong eller bind fordi det var bare et par dråper per dag og jeg pleide bare bruke litt dopapir i trusen. Nå som jeg har sluttet med cerazette har mensen kommet tilbake with a vengeance. Jeg blør så mye at det er helt utrolig. Det er ca 2 uker siden jeg sluttet med C og jeg har blødd fryktelig mye de siste 1,5 ukene. Jeg overdriver ikke når jeg sier at det nærmest fosser ut. Må løpe på do hver halvtime for å skifte bind fordi det rett og slett blør gjennom det tykke bindet. Jeg er helt uvant med dette og har aldri opplevd å ha kraftige blødninger under mensen, så jeg lurer på om noe kan være galt. Samtidig tenker jeg at det må jo ha noe å gjøre med at jeg sluttet på pillen. Jeg tenker også på at jeg mister jo endel blod og lurer på om jeg burde spise noe spesielt eller ta vitamintilskudd for å gjøre opp for det? Jeg har merket at de siste dagene har jeg hatt veldig lite energi og har veldig vanskelig for å stå opp og morgenen. Til vanlig går det helt fint å stå opp, men de siste dagene er det så utrolig vanskelig å komme seg opp. Jeg lurer på om det har noe med denne kraftige blødningen å gjøre. Er det noen som har opplevd dette? Bør jeg gå til legen? Anonymous poster hash: e9294...882
Minya Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 Det er ganske vanlig å oppleve fossmensen etter p-pilleslutt, men er du bekymret kan du godt ta kontakt med legen din og forklare hvordan du opplever det og hvor mye du blør. Blør du mye er det normalt at du blir noe slapp, ta jerntilskudd for å få opp piffen litt og spis tre-fire ordentlige måltider om dagen for å holde energinivået oppe. Det kan også hende at du har litt høst-daffhet, det blir ofte vanskeligere å stå opp om morgenene da.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 Takk for svar. Jeg skal få tak i jerntabletter imorgen. Har googlet litt og funnet ut at dette ikke er så uvanlig, og forhåpentligvis går det vekk etterhvert! Men det er litt skummelt altså. Skjønner ikke hvor mye blod som kan komme ut av kvinnekroppen under mensen, jeg har iallfall mistet fryktelig mye blod over den siste 1,5 uken. Anonymous poster hash: e9294...882
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Huff... Jeg har nettopp sluttet på Cerazette etter to års bruk og gruer meg til første mens. Har hørt mange skrekkhistorier om første mens etter pilleslutt. Jeg pleide å blø ganske rikelig både med og uten p-piller men mistet mensen helt på Cerazette, så det blir interessant å se hvordan kroppen min reagerer. Jeg burde kanskje gjøre meg klar og kjøpe inn et solid lager med bind så jeg er rustet til blodbadet. Anonymous poster hash: ec0d6...f02
Pringle Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Anbefaler tøybind og/eller menskopp, og hvis det vedvarer, Cyclo-F. Endret 10. oktober 2013 av Pringle
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå