AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Har ofte hørt at jenter med daddy issues som oftes er de som liker å bli dominert i senga. Hvorfor er det slik?Anonymous poster hash: 2f991...ac8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Alle jenter har daddy issues. Du har de som vil gifte seg med en som pappa (normalvarianten) Du har de som fantaserer, symboltungt eller åpent, om sex med pappa Du har de som benekter enhver tiltrekning til pappa - big big issue Og så har du alle som har hatt kjipe fedre - ikke tilstede, psykopater, grenseløse etc, pappa slår jo ut her og - at de ikke har en normal oppegående pappa som modell for en bra mann. Pappa over hele linja. Har ofte hørt at jenter med daddy issues som oftes er de som liker å bli dominert i senga. Hvorfor er det slik?Anonymous poster hash: 2f991...ac8 Anonymous poster hash: 6b5bb...98f 1
Gjest Malanthor Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Alle jenter har daddy issues. Du har de som vil gifte seg med en som pappa (normalvarianten) Du har de som fantaserer, symboltungt eller åpent, om sex med pappa Du har de som benekter enhver tiltrekning til pappa - big big issue Og så har du alle som har hatt kjipe fedre - ikke tilstede, psykopater, grenseløse etc, pappa slår jo ut her og - at de ikke har en normal oppegående pappa som modell for en bra mann. Pappa over hele linja.Anonymous poster hash: 6b5bb...98f Det blir vel som og si at alle menn har Mommy issues. Og begge deler er like feil. Du har lest litt for mye Freud. 6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Hallo... Alle menn har mamma-issues. Alle. Vis meg 1 som ikke har det. Det blir vel som og si at alle menn har Mommy issues. Og begge deler er like feil. Du har lest litt for mye Freud. Anonymous poster hash: 6b5bb...98f
Gjest Malanthor Skrevet 10. oktober 2013 #6 Skrevet 10. oktober 2013 Hallo... Alle menn har mamma-issues. Alle. Vis meg 1 som ikke har det. Anonymous poster hash: 6b5bb...98f Vel, først burde vi kanskje definer hva "mamma-issues" egentlig er. Dette er fra urban dictionary: " Guys with mommy issues usually turn out to be players and seek women affection through sex/ have bad image of women. Or think they want a gf/wife but really want a girl to act like their mommy. Also usually those with commitment issues too" Andre sier: "However, in general, when we use the term "mommy daddy issues" we are referring to the negative impact that our parents played in our adult relationships choices." Osv osv. Du kan da virkelig ikke mene at ALLE men og kvinner har dette? Noen mennesker har issues av forskjellig grad, du kan da ikke på ramme alvor mene at dette ALLTID er linket til deres respektive foreldre motpart påvirkning. Du vet det er faktisk andre grunner enn foreldre for at vi ender opp som vi gjør.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #7 Skrevet 10. oktober 2013 det er normalvarianter og ikke normal varianter av dette. normalvarianten er å gå for noen som minner om mora di. Vi kan godt ekskludere disse - men som det går frem av tidligere innlegg er man da likefult dypt påvirket av modern. Om du erkjenner eller ikke erkjenner ønsket om å ligge med mor di så er det likefult et "issue" på et eller annet plan alle menn må deale med. Og de må dele med at damene har en greie for pappaen sin. Amen. Vel, først burde vi kanskje definer hva "mamma-issues" egentlig er. Dette er fra urban dictionary: " Guys with mommy issues usually turn out to be players and seek women affection through sex/ have bad image of women. Or think they want a gf/wife but really want a girl to act like their mommy. Also usually those with commitment issues too" Andre sier: "However, in general, when we use the term "mommy daddy issues" we are referring to the negative impact that our parents played in our adult relationships choices." Osv osv. Du kan da virkelig ikke mene at ALLE men og kvinner har dette? Noen mennesker har issues av forskjellig grad, du kan da ikke på ramme alvor mene at dette ALLTID er linket til deres respektive foreldre motpart påvirkning. Du vet det er faktisk andre grunner enn foreldre for at vi ender opp som vi gjør. Anonymous poster hash: 14ad0...189
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #8 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg ville aldri blitt sammen med en som minner om pappa, det er langt fra "min type", men vi har et fantastisk godt forhold og det har aldri påvirket forholdene mine på noe som helst vis. Signerer de over, du har lest litt vel mye Freud. Anonymous poster hash: 4e6c9...08c
Gjest Ciegus Skrevet 11. oktober 2013 #9 Skrevet 11. oktober 2013 Har ofte hørt at jenter med daddy issues som oftes er de som liker å bli dominert i senga. Hvorfor er det slik?Anonymous poster hash: 2f991...ac8 Du skal ikke tro alt du hører.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #10 Skrevet 11. oktober 2013 Har ofte hørt at jenter med daddy issues som oftes er de som liker å bli dominert i senga. Hvorfor er det slik?Anonymous poster hash: 2f991...ac8 Du må nesten verifisere påstanden, før du begynner å lete etter årsaker. Anonymous poster hash: 4cb83...039 1
Guy Fawkes Skrevet 11. oktober 2013 #11 Skrevet 11. oktober 2013 Har ofte hørt at jenter med daddy issues som oftes er de som liker å bli dominert i senga. Hvorfor er det slik?Anonymous poster hash: 2f991...ac8 Det er ikke uvanlig at en mann uten at han vet om det finner seg ei dame med visse trekk som stemmer med sin mor. Dette er ganske normalt fordi han da straks føler seg hjemme. Det behøver jo ikke være utseende selvsagt, det er de andre forhold som gjør at du kjenner deg igjen. Slik er det nok med en del damer også utenom at jeg skal være for sikker da mor ofte har en noe annen rolle enn far. Det vil nok og være noe forskjell om du er ei typisk pappajente eller ikke. Men at du har hørt at de liker å bli dominert, jo kanskje er det en overvekt fordi de søker seg til en eldre mann og da gjerne en med pondus, muligens makt. De jenter som foretrekker dette er neppe karriere kvinnen som vil ut i livet og være eventyrer. Men for all del, Eli Kristin på stjernekamp hadde en mann som var to ganger så gammel som seg da hun bare var 17 år. hvis jeg ikke husker feil var han da (Odd Erik) allerede i 40 åra. Ja da har man daddy issues. Det blir jo brukt litt negativt men det er ganske naturlig men i dette tilfelle litt ekstremt og en motvariant av eldre menn som liker veldig unge damer.
Mike Waters Skrevet 11. oktober 2013 #12 Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Alle er produkter av arv og miljø så vi har alle våre greier med våre foreldre om man ser stort på det, men å hevde at alle har et Elektra eller Ødipuskompleks er muligens å dra det litt vel langt. Endret 11. oktober 2013 av Mike Waters 1
jordbær84 Skrevet 20. oktober 2013 #13 Skrevet 20. oktober 2013 Hei, har selv 4 søsken, og alle de har funnet seg menn /damer som ligner på vår mor..... jeg fant meg selv en mann som hadde samme problemer som min mor(alkolisme) er ikke sammen med han den dag i dag ,men.... Ingen av mine søsken er klarer å se dette selv, men jeg ser det tydelig..... Så det ligger nok noe i dette som tilsier at man ubevisst jakter på noen som ligner mest mulig på foreldrene sine.... selv om det er ekkelt å tenke over.....
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #14 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg har ikke daddy issues, jeg har en rar far som jeg er glad i fordi han stiller opp for meg. Jeg liker å bli dominert (slått, bundet og alt det), men jeg kan også dominere om det er et ønske. Venninnen min som har seriøse daddy issues liker det røft, men ikke slåing eller binding. Såå.. Er det slik da? Anonymous poster hash: a0544...f6b
Draenei Skrevet 20. oktober 2013 #15 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg er faktisk ganske sikker på at jeg har det som kan kalles daddy-issues. Han var sjelden til stede og vi kranglet MYE. Jeg har merket at det har gjort meg veldig merkelig ut usunn når det gjelder kjærlighet. Går etter veldig dårlige menn og får automatisk en veldig underdanig rolle i forholdet. Selv når jeg er med en snill mann, prøver jeg å få han til å bli tøffere og strengere. Helt merkelig det der.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #16 Skrevet 20. oktober 2013 daddy issues kan være så mangt. For enkelte virker det å være det å få være med en tydelig mann. Kanskje far var litt veik eller utydelig eller vanskelig å lese - når en underkaster seg trenger en ikke lure på om den andre likte en. Det er fremdeles en daddy issue. Anonymous poster hash: 14ad0...189
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #17 Skrevet 20. oktober 2013 daddy issues kan være så mangt. For enkelte virker det å være det å få være med en tydelig mann. Kanskje far var litt veik eller utydelig eller vanskelig å lese - når en underkaster seg trenger en ikke lure på om den andre likte en. Det er fremdeles en daddy issue. Anonymous poster hash: 14ad0...189 Da kan jo egentlig det meste i livet skuffes under teppet "daddy issues". Anonymous poster hash: a0544...f6b 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #18 Skrevet 20. oktober 2013 Forhold til foreldre påvirker våre senere valg - menn eller kvinner. Mennesker som har skilte foreldre har større sannsynlighet for å skilles selv og forholdet til forelder av samme kjønn påvirker vår egen kjønnsidentitet. Gutter som vokser opp med en fraværendre eller mindre god far har større sjanse for å ha dysfunksjonelle forhold senere. Det finnes forskjellige grader av såkalte "daddy issues", men det mest vanlige er vel at med en fraværendre far vil en kvinne søke ekstra bekreftelse fra menn ettersom hun har hatt mangel på det i oppveksten. Å domineres i senga liker de fleste kvinner til en viss grad. Å ta charge er generelt et maskulint trekk. Anonymous poster hash: 677e2...a1a
Gjest Caroline55 Skrevet 20. oktober 2013 #19 Skrevet 20. oktober 2013 (endret) - Endret 9. november 2013 av Caroline55
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #20 Skrevet 20. oktober 2013 Vell, jeg har et godt forhold til min pappa. Han har alltid vært der for meg, lyttet til meg, hjulpet meg osv. Og jeg liker å bli dominert i senga. Så det stemmer ikke for min del. Anonymous poster hash: 72cc9...532
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå