happiest Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg skal lage bløtkake til helgen og trenger litt tips for spennende fyll! Synes det er godt om kaken er litt saftig og ikke så veldig tradisjonell med jordbærsyltetøy og banan. Trenger også tips om hvordan jeg kan pynte kaken
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg synes vaniljekrem og bringebær er det aller beste fyllet. Men har også smakt en variant med vaniljekrem og pasjonsfrukt, tror det var ett fyll til, men husker ikke hva, det var også kjempegodt. Anonymous poster hash: 399dd...a70
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Jordbærsyltetøy og banan? Det har vi faktisk aldri brukt, sikkert regionale forskjeller Her er vaniljekrem og blåbær en sikker vinner som fyll i bløtkake! dvs blander vaniljekrem med vanlig krem til fyllet, og så vanlig krem oppå kaka Selv folk som hevder de ikke liker bløtkake langer nedpå denne varianten! Anonymous poster hash: c6fa0...7e8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg liker godt krem blanda sammen med vaniljekrem. Også legger du et lag med frukt i lake(som de selger i sånne bokser). Det er så godt! Anonymous poster hash: 4293a...0cf
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 Åja - også pleier jeg å pynte med hele, ferske blåbær av den amerikanske typen - de renner ikke og setter ikke farge på kremen Inni bruker jeg enten selvplukka eller frosne blåbær Anonymous poster hash: c6fa0...7e8
happiest Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2013 Takk for tips dere! Men bruker dere noe til å "dynke" lagene?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg liker krem blandet med hakket sjokolade, f.eks. sammen med appelsin, banan eller bringebær. Bruker du hermetisk frukt kan du dynke med juicen fra boksen, ellers kan du bruke en likør, annen juice eller rett og slett melk. Anonymous poster hash: d8402...5ad
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #8 Skrevet 9. oktober 2013 Pleier å bruke halvparten krem og halvparten med vaniljekrem. Blander dette sammen og legger på kaka. Bruker i tillegg hermetisk frukt og jordbærsyltetøy. Anonymous poster hash: 04096...4c2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #9 Skrevet 9. oktober 2013 Takk for tips dere! Men bruker dere noe til å "dynke" lagene? Jeg bruker bare "laken" som de hermetiske fruktene ligger i Anonymous poster hash: 4293a...0cf
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #10 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg dynker lagene med sukkervann, ikke så mye, 2-3 spiseskjeer per lag. Av fyll liker jeg best bringebær (gjerne syltetøy) og banan, og bringebær til pynt. Blander banan skåret i små biter med krem, og smører et tynt lag krem over syltetøyet. Personlig er jeg ikke glad i vaniljekrem i bløtkaker, da jeg synes det blir for mye krem. Men de aller fleste bær er gode i bløtkake. Så du "Kakekrigen" på Fem i kveld? Det går i reprise, kanskje du får noen tips der, de bakte nemlig bløtkake. En brukte banan og mokkabønner, en bær, syltetøy og banan, en rips og tyttebær og en jordbær og vaniljekrem. Anonymous poster hash: 31a42...bc4
happiest Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter #11 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg dynker lagene med sukkervann, ikke så mye, 2-3 spiseskjeer per lag. Av fyll liker jeg best bringebær (gjerne syltetøy) og banan, og bringebær til pynt. Blander banan skåret i små biter med krem, og smører et tynt lag krem over syltetøyet. Personlig er jeg ikke glad i vaniljekrem i bløtkaker, da jeg synes det blir for mye krem. Men de aller fleste bær er gode i bløtkake. Så du "Kakekrigen" på Fem i kveld? Det går i reprise, kanskje du får noen tips der, de bakte nemlig bløtkake. En brukte banan og mokkabønner, en bær, syltetøy og banan, en rips og tyttebær og en jordbær og vaniljekrem. Anonymous poster hash: 31a42...bc4 Så kakekrigen ja! Derfor jeg kom på at jeg kunne spørre dere her Fikk litt tips der også
happiest Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter #12 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg liker krem blandet med hakket sjokolade, f.eks. sammen med appelsin, banan eller bringebær. Bruker du hermetisk frukt kan du dynke med juicen fra boksen, ellers kan du bruke en likør, annen juice eller rett og slett melk. Anonymous poster hash: d8402...5ad Hakket sjokolade høres godt ut!
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #13 Skrevet 9. oktober 2013 Far min - bløtkakemesteren - sverger til å dynke med champagnebrus, av alle ting Skal kaka spises samme dag dynkes den ganske godt. Skal den stå til dagen etter så er det lurt å dynke bare forsiktig, ellers kan det fort bli veldig bløt bløtkake... Anonymous poster hash: c6fa0...7e8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #14 Skrevet 9. oktober 2013 Far min - bløtkakemesteren - sverger til å dynke med champagnebrus, av alle ting Oj, det hørtes faktisk veldig godt ut! Jeg elsker champagnebrus. Hva slags fyll bruker han i, som passer til det? Kanskje noe med banan? Anonymous poster hash: 31a42...bc4
Gjest BettyBoop Skrevet 9. oktober 2013 #15 Skrevet 9. oktober 2013 Ååå så kan du ha marsipanlokk. Marsipankake. Mmmmmmmmmm
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #16 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg bruker kirsebær og eggelikør sammen med kremen eller ananasbiter og karamellsausAnonymous poster hash: 9f541...e79 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #17 Skrevet 10. oktober 2013 Blander kremen med aprikossyltetøy og hakkete valnøtter.Anonymous poster hash: a23fc...91f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #18 Skrevet 10. oktober 2013 Kom på enda et fyll: Bjørnebær og rips. Supergodt! Anonymous poster hash: 9f541...e79
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #19 Skrevet 10. oktober 2013 Det hørtes utrolig godt ut med vaniljekrem blandet med vanlig krem og så bananer og mokkabønner. Anonymous poster hash: 10f5b...554
Shadee Skrevet 10. oktober 2013 #20 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg bruker denne jordbærkremen her i kaken, lager den kvelden før så rekker den å bli helt stiv før du legger neste lag og evnt lokk på. Blir kjempefin og høy kake. http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppskrift/oppskrift.php?id=2532 Har alltid i oppkuttet jordbær, vaniljekrem og hakket sjokolade. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå