AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Har slitt med dette hele livet, hadde det kornisk i barneårene. Gikk over en liten stund, men nå flere år etter så har det liksom blusset seg opp igjen. Jeg har de siste to årene hatt det veldig mye. I år har jeg hatt det 4 - 5 ganger. I fjor var jeg innom legen en rekke ganger. Dette er veldig plagsomt, og jeg prøver å minne meg på å drikke mye og skylle. Jeg kjøper tranebærjuice, og drikker en del appelsinjuice. Er det noen andre som plages/har plagdes med andre ? Er det noen som har tips til hvordan man kan forebygge å få UVI. Hva gjør dere selv for å forebygge? Anonymous poster hash: 028b6...231
isbjørnungen Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg har hatt samme greiene som deg, har noe greier i tillegg som gjør at jeg ikke kan gå med UVI, så må ta antibiotika med en gang. Jeg får UVI lett dersom jeg har sex (har det 2-3 x pr mnd på det verste), og ihvertfall hvis det er litt tid siden sist eller jeg ikke er skikkelig våt Det kan hjelpe å tisse rett etter sex, det er ihvertfall fyfy å ikke gjøre det. For min del har jeg fått følgende behandlinger: - Hiprex for å forebygge - AB på megaresept, tok en tbl. etter hver gang jeg hadde sex, og hadde mulighet til å starte behandling selv uten å stikke på legevakten hvis jeg er uheldig og får UVI på en fredagskveld:P Ellers er tranebærjuice bra før du rekker å starte med AB, da er det bare å pøse på til det ikke er plass til mer drikke
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg har hatt god effekt av probiotika, i tillegg til tranebær. Anonymous poster hash: 1106e...217 1
Alja Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Samme problemet her. Det er helt forferdelig,å jeg har det kanskje i gjennomsnitt en gang pr mnd. For meg hjelper ikke penicillinkurer eller andre medisiner fra legen, jeg må rett og slett drikke tonnevis med vann eller drikke med syre i som konsentrerer urinen (appelsinjuice feks) slik at jeg tisser mye hver gang og ikke bare disse sviende dråpene. Om man går på do ofte med mye urin kan man skylle ut bakteriene selv fra urinveien. Tranebærkapsler eller tranebærjuice og grønn te er også veldig forebyggende. Og ikke sitte på kaldt underlag! Tiss etter samleie og bruk en intimsåpe når du dusjer med lav ph verdi. Husk å vaske hender før du tar i ob (for å unngå bakterier) og husk på å ikke tørke deg med papir for nært/inni skjedeåpningen (for å unngå bakterier). Vi som er så lette mottagelige for UVI får basselusker oppi dåsa på et blunk...
Alja Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 En ting til OBS OBS OBS. Dersom du er drit lei å bare gir faen i hele UVI en å går med dette lenge, kan du få nyrebekkenbetennelse. OG DET ER ET HELVETE UTEN LIKE. Jeg ble liggende på gulvet med akutte ryggsmerter og klarte ikke å røre på meg. Jeg ble hentet av ambulansen. Husk å alltid oppsøk lege dersom det går for lang tid før du blir kvitt det. Nyrebekkenbet kan gjøre deg steril.
Snufkin Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 Tranebærskapsler, drikk/spis sure ting(appelsinjuice, tranebærjuice, sitronsaft, o.l.), konsumer masse væske, gå på do jevnlig. Du kan også gå hos lege/apotek og spør om de har noe forebyggende mot urinveisinfeksjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå