Gå til innhold

Dette har jeg ventet på.. dessverre..

Fremhevede innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10135968

Det måtte jo skje! Har selv vært på Prekestolen, og det er skremmende mange som tar sjangser, som må dingle med beina eller andre stunts. Ulykker skjer, og ikke alle tenker på konsekvensene.

Noen som har hatt en nær dødenopplevelse der, eller andre feriesteder i naturen?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10135968

Det måtte jo skje! Har selv vært på Prekestolen, og det er skremmende mange som tar sjangser, som må dingle med beina eller andre stunts. Ulykker skjer, og ikke alle tenker på konsekvensene.

Noen som har hatt en nær dødenopplevelse der, eller andre feriesteder i naturen?

Flere som har dødd der, selv om de fleste er antatt å være selvmord.

Var der i fjor sommer, holdt meg på trygg avstand fra kanten.

Skrevet

Syns det er helt idiotisk å gå utpå kanten. Man vet aldri når man mister balansen, snubler eller sklir. Sist jeg var der blåste det så mye at jeg hadde problemer med å stå skikkelig, og likevel var det mange som satt og dinglet med beina.

Ser en del diskusjoner på Facebook om at det bør settes opp gjerder på slike steder, men det syns jeg også er helt idiotisk. Er jo ikke verre enn å holde avstand fra kanten. Ja, uhell kan skje - men tar man forhåndsregler (som å holde seg vekke fra kanten av et stup...) så er mye gjort!

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok kravlet på bakken om jeg var der oppe... Uff, nær kanten hadde dere aldri sett meg, hehe! Best å holde avstand fra kanten - høydeskrekk eller ikke!

Skrevet

Det verste jeg har sett var på et utkikkspunkt i Geiranger. Selv om stupet hadde gjerde på kanten, så jeg noen polakker (som forøvrig var godt fulle) gå utenfor gjerdet for å ta et bedre bilde. Han som tok bilde gjorde til og med håndbevegelser der han ba en av de gå lenger ut på kanten så motivet ble bedre.

Rett og slett grøss og gru. Hadde det vært vått og regnvær var det lite som skulle til for å gli utfor det stupet.

At man vil sette opp gjerder blir bare falsk trygghet.

Anonymous poster hash: 8fa30...c9f
Skrevet

Sette opp gjerder på fjell blir som å rive trær for å hindre folk fra å falle ned fra tretopper. Voksne folk må kunne ta ansvar for seg selv (og for barna sine).

Anonymous poster hash: f99ac...c2f
  • Liker 6
Gjest Gjest_Piiiip
Skrevet

Nå har det jo kommet frem at avdøde etterlot seg brev......

Jeg har vært der flere ganger og bruker mann vett går d bra. Er ingen som har ramla utfor v uhell.

Skrevet

Nå har det jo kommet frem at avdøde etterlot seg brev......

Jeg har vært der flere ganger og bruker mann vett går d bra. Er ingen som har ramla utfor v uhell.

Har det? Det har ikke jeg fått med meg ?

Anonymous poster hash: 34f08...f29

• Liker 1
Skrevet

Har vært på Prekestolen, og vi var fremme ved kanten alle sammen, men vi holdt en særdeles lav profil alle sammen. Kravlet og krøp de siste par meterne, da skal det mye til for å ramle ned.

Det bør definitivt IKKE settes opp gjerder på sånne plasser. Folk får ha litt vett og respekt for naturen.

Anonymous poster hash: c0b65...2ff
Gjest Gjest_Piiiip
Skrevet

En liten artikkel i lokalen. Veldig trist!

Har det? Det har ikke jeg fått med meg ?

Anonymous poster hash: 34f08...f29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...