Gjest Vevila Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg har ikke ekstremt store bryster, men er veldig smal rundt ribbeina så det er umulig å finne en BH som passer. Har begynt å få ryggsmerter og svetteflekker på singlettene under brystene. Har hørt at de må kunne fjerne 500 g for at man skal få det dekket. Stemmer det?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg har ikke ekstremt store bryster, men er veldig smal rundt ribbeina så det er umulig å finne en BH som passer. Har begynt å få ryggsmerter og svetteflekker på singlettene under brystene. Har hørt at de må kunne fjerne 500 g for at man skal få det dekket. Stemmer det? Hvor smal er du? Du blir ikke mindre smal av reduksjon så du vil fortsatt slite med BH om du ikke finner noe nå heller. Ang redusjon så må du bare komme deg til legen å spørre om mulighetne. Anonymous poster hash: 09a2a...111
Gjest Lille-pus Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Ta en snakk med legen din du. Mye har endret seg siden dengang undertegnede ble henvist under sterk anbefaling fra legen... og avslått fordi det 'manglet' noen ganske få gram på å være innenfor den vektgrensen per pupp som ble invilget operasjon. Jeg mener verden har blitt et bedre sted å være siden dengang
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Hvor smal er du? Du blir ikke mindre smal av reduksjon så du vil fortsatt slite med BH om du ikke finner noe nå heller. Ang redusjon så må du bare komme deg til legen å spørre om mulighetne. Anonymous poster hash: 09a2a...111 Problemet er jo at bh'er som er små i livet, sjeldent har store cupstørrelser.Anonymous poster hash: 393d8...cce 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 Problemet er jo at bh'er som er små i livet, sjeldent har store cupstørrelser.Anonymous poster hash: 393d8...cce Hvor handler du? Jeg bruker 60 H/I Anonymous poster hash: 09a2a...111 1
Gjest Vevila Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 Takk for svar! Så fælt Lille-pus, er det jeg er redd for skal skje. Derfor jeg spør her først Jeg er 60 cm rundt så jeg hadde nok funnet bher om jeg gikk ned noen cup-størrelser.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Takk for svar! Så fælt Lille-pus, er det jeg er redd for skal skje. Derfor jeg spør her først Jeg er 60 cm rundt så jeg hadde nok funnet bher om jeg gikk ned noen cup-størrelser. Du kan finne BH-er med 60 og høy cup hos f.eks Marinka. Change har vel også noe. Sånn at du har noe som er bra fro ryggen din mens du venter på reduksjonen. I tillegg er det mange nettsteder du kan bestille fra =) Anonymous poster hash: 09a2a...111
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #8 Skrevet 9. oktober 2013 Hvor handler du? Jeg bruker 60 H/I Anonymous poster hash: 09a2a...111 Jeg har ikke det problemet, jeg bare påpekte at det ikke var kun livstørrelsen ts hadde problemer med å finne, men den kombinert med stor cup. Anonymous poster hash: 393d8...cce
Gjest Lille-pus Skrevet 9. oktober 2013 #9 Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Takk for svar! Så fælt Lille-pus, er det jeg er redd for skal skje. Derfor jeg spør her først Jeg er 60 cm rundt så jeg hadde nok funnet bher om jeg gikk ned noen cup-størrelser. Ta alikevel runden med legen, og be om å bli henvist til nærmeste sykehus eller klinikk som utfører denne typen operasjoner. Det er uansett noe med det 'å vite'. Du bør uansett være klar over at et av argumentene du blir møtt med er den grimme realitet at bare rundt 50% av opererte kvinner kan amme sine barn. Så de vil helst at du skal ha fått de barna du ønsker før en eventuell operasjon... men ingen regel uten unntak der heller. Jeg klorer meg fast i min E cup jeg. Endret 9. oktober 2013 av Lille-pus
Mia76 Skrevet 10. oktober 2013 #10 Skrevet 10. oktober 2013 Hvor mye jeg skal ta ut ble ikke nevnt da jeg var på konsultasjon. De går mer utifra hva slags plager man har både fysisk og psykisk. Jeg ble henvist av kiropraktoren jeg går til. Han behandler meg jo for stiv nakke, låsninger/knuter i ryggmusklene. Ta deg en tur til legen å få en henvisning
Thorn Skrevet 10. oktober 2013 #11 Skrevet 10. oktober 2013 Kirurgen min nevnte at det er krav om fjerning av 500 gram per bryst når det dekkes av det offentlige, men han sa samtidig at som kirurgvar det han som tok endelig avgjørelse. Han endte opp med å ta rundt 400 gram per bryst på meg. Og jeg fikk ikke regning i ettertid
Mia76 Skrevet 10. oktober 2013 #12 Skrevet 10. oktober 2013 Blir nok ikke fjernet 500 gr på meg heller.. Gleder meg til en lettere hverdag, bedre holdning og å kunne trene med EN bh 😀
Gjest Nefertiti. Skrevet 10. oktober 2013 #13 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har vurdert operasjon, men lest at de færreste kan amme barna sine etter det, så da venter jeg. Men jeg merker stor forskjell på å bruke en god BH, og en dårlig. Jeg må handle på nett eller Change o.l for å finne rktig størrelse. Jeg forøvrig 75H
Gjest KateW Skrevet 10. oktober 2013 #14 Skrevet 10. oktober 2013 Hvor smal er du? Du blir ikke mindre smal av reduksjon så du vil fortsatt slite med BH om du ikke finner noe nå heller. Ang redusjon så må du bare komme deg til legen å spørre om mulighetne. Anonymous poster hash: 09a2a...111 Dersom du bruker størrelse 60 eller 65, så er det nesten umulig å finne store nok skåler. Jeg varierer mellom 60 JJ og 65 J.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #15 Skrevet 10. oktober 2013 Ikke for å kuppe tråden, men hva er terskelen for brystløft? Mine sagger etter amming av 4 barn, og nå er jeg ferdig med barn. Kommer til å betale for det selv hvis ikke det blir dekt, men noen som vet noe om hva som skal til for å få det dekt? Sliter veldig med ryggen pga det.Anonymous poster hash: e9784...c8c
Sugerøret Skrevet 10. oktober 2013 #16 Skrevet 10. oktober 2013 Brastop har 60 ( 28 UK) størrelser i alle fall. Opp til 28K = 60I ca her. http://www.sizeguide.net/bra-sizes.html Jeg handler alle mine bh'er fra Utlandet. Mest brastop eller bravissimo.
Gjest Vevila Skrevet 10. oktober 2013 #17 Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Brastop har 60 ( 28 UK) størrelser i alle fall. Opp til 28K = 60I ca her. http://www.sizeguide.net/bra-sizes.html Jeg handler alle mine bh'er fra Utlandet. Mest brastop eller bravissimo. Ja, jeg har også handlet en del der, men det er så vanskelig å se hva som passer. Ender ofte opp med dobbeltpupp Endret 10. oktober 2013 av Vevila
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #18 Skrevet 10. oktober 2013 At man må ha fjernet 500 gram eller mer er bare tull!! Har selv fått dekket og fjernet bare i underkant av 200 gram pr bryst. Har også flere kjente som har fått dekt operasjonen og fjernet omtrent bare hud. Så det første du gjør er å gå til legen og be han sende henvisning til plastikkkirurg. Så avgjør kirurgen om du får dekket operasjonen eller ikke Lykke til Anonymous poster hash: c835a...d8a
Thorn Skrevet 10. oktober 2013 #19 Skrevet 10. oktober 2013 Men det er vel forskjell på brystløft og brystreduksjon? Mye mulig jeg tar feil, men jeg innbiller meg at vektleggingen er ulik for å få dekket de to ulike operasjonene. Søker man om løft er det klart at man ikke trenger å fjerne mer enn hud, men til gjengjeld blir kravet til f.eks. eksem eller psykiske problem større, så vidt jeg har forstått. Når man søker om reduksjon, er kravet helst problemer med nakke/skuldre/hodepine, og da bør man jo faktisk fjerne nok til å hjelpe på problemet. Det er jo egentlig veldig logisk. Samtidig tar nok de aller fleste legene hensyn til individuelle forskjeller hos pasientene sine.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå