AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 For et år siden fortalte jeg legen min om seksuell mishandling i barndommen. Jeg har ikke vært hos legen etter dette, men nå må jeg, av helt andre grunner enn traumer. Men jeg vil ikke. Vil ikke at legen skal se på meg og synes synd på meg. Skulle ønske jeg aldri hadde fortalt om det som skjedde i barndommen. Har ikke villet dra til legen på ett år pga dette. Men nå må jeg altså til legen. Vil ikke at legen skal ta det opp, vil bare få behandling for sykdommen jeg har nå, og så dra igjen. Men jeg vet at legen kommer til å spørre om jeg har det bra osv, og da selvfølgelig referere til det jeg fortalte om sist høst Noen andre som har vært i denne situasjonen før? Hvordan var det å gå tilbake til legen etter å ha fortalt noe alvorlig? Og så et annet spørsmål. Det er alltid lang ventetid hos legen, med mindre man ringer akkurat når det åpner, og man kan få en "nødstime" i løpet av dagen. Jeg ringte legen før lunsj, og får time allerede på fredag. Når jeg oppga fødselsnr så ble hun stille lenge, og så sa hun at jeg fikk time på fredag. Jeg ble så overrasket, for hadde regnet med å vente hvertfall 2 uker på time. Kan legen min ha skrevet en liten notis om at jeg skal få time med en gang dersom jeg ringer? Sikter da til om samtalen vi hadde sist høst. Anonymous poster hash: 9159f...922
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Vil bare legge til at resepsjonisten ikke spurte hva det gjaldt. De pleier alltid å spørre hvorfor man ønsker legetime, men hun spurte meg ikke. Anonymous poster hash: 9159f...922
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3 Skrevet 9. oktober 2013 Du overanalyserer mest sannsynlig. Legen er der for hjelpe deg, ikke syns synd på deg. Så det går nok bra. Anonymous poster hash: 4423e...890 1
Kto Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Nå vet jeg ikke om hvor du bor og hvor mange som går til legen din. Men min fastlege har 1200 pasienter, så jeg tenker at kanskje din lege har noenlunde det samme? Da har han muligens andre pasienter som også har hatt/har litt problemer. Han er ikke der for å synes synd på deg, han er der for å hjelpe deg og å følge opp om at alt går bra. Hvis du ikke vil snakke om det, foreslår jeg at du sier det til han hvis han spør. Eller at du sier; det er ikke derfor jeg er her, jeg er her fordi...(også årsaken til besøket ditt). 1
Brimi Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 Litt off topic, men du er heldig hvis legen din husker det etter et år. Legen min husker ikke hvorfor jeg kommer til time enda jeg har vært der minst 5-6 ganger i år. Ikke vær redd for at han skal spørre. Bra han spør egentlig, det viser at han gjør jobben sin. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 Litt off topic, men du er heldig hvis legen din husker det etter et år. Legen min husker ikke hvorfor jeg kommer til time enda jeg har vært der minst 5-6 ganger i år. Ikke vær redd for at han skal spørre. Bra han spør egentlig, det viser at han gjør jobben sin. Får se på fredag om hun husker det. Hun sendte meg rett til psykolog etter at jeg fortalte om det, så jeg vet at hun bryr seg. Jeg droppet psykologtimene, og psykologen skrev et brev til legen, så lurer på om hun tar det opp. Får bare møte opp og se hva som skjer. Skulle ønske hun ikke visste noe. Anonymous poster hash: 9159f...922
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Ikke stress med dette. Spør legen hvordan det går med det du fortalte, sier du at du ikke vil snakke om det. At du fikk time på fredag kan skyldes at de nettopp hadde fått en avbestilling. Anonymous poster hash: 116b5...632
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå