Gå til innhold

Jeg tisser på meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et problem hvor jeg ofte tisser på meg i søvne, skjer mest som regel når jeg har drukket alkohol. Noen som vet hvorfor sånt skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi du sover tungt, og ikke våkner av tissetrangen? :)

Anonymous poster hash: 8747c...41e
Skrevet

Som anonym over meg sier, så kan det være fordi du sover tungt. I tillegg så må man jo tisse oftere og mer når man drikke alkohol. Så kan være en kombinasjon mellom begge to.
Drikker du deg full? Isåfall vil jeg tro det er en mye større sjanse å tisse på seg i søvne i fylla, enn når man kun har tatt noen få glass.

Kanskje du kan prøve å slutte av alkoholdrikkingen tidligere på kvelden/natten enn du pleier? Prøv deg gjerne frem og merk deg hvor lang tid det tar etter siste glass til du slutter å måtte gå frem og tilbake på do for å tisse i løpet av kvelden/natten når du drikker. Så vet du f.eks. om du bør slutte å drikke 1 time før du skal sove eller 2 timer...

Og husk å gå på do før du legger deg når du har drukket alkohol. Er man på fest og har drukket en del, så er det fort gjort å slenge seg ned i sengen når man kommer hjem uten å tenke på at man burde vært på do først :)

Men skjer det også netter hvor du ikke har drukket alkohol?

Er jo også mulig å stille vekkerklokken til to timer etter du har lagt deg, så du får stått opp og gått på toalettet?

Anonymous poster hash: 098f6...60a
  • Liker 1
Skrevet

Du mister kontrollen over deg selv når du drikker... så...ikke drikke så mye ?

Anonymous poster hash: 5fdfe...913
Skrevet

Du mister kontrollen over deg selv når du drikker... så...ikke drikke så mye ?

Anonymous poster hash: 5fdfe...913

Men kommer jo an på hvor mye hun faktisk drikker. Selvfølgelig mister man kontrollen når man er full, men det er ikke sikkert at TS har vært full de gangene det har skjedd. Og normalt sett vil kroppen klare å holde igjen om man ikke er full eller at man våkner å må tisse.

Anonymous poster hash: 098f6...60a

Skrevet

Det skjer når jeg ikke drikker også. Og det er ikke snakk om at jeg alltid er så veldig full.

Har også problem med at når jeg må på do, altså når jeg er våken, så meg jeg plutselig og veldig mye. Det hender ikke at jeg kjenner "ahh om 2 minutt må jeg på do" Er mer sånn "faen, jeg må på do NÅ!"

Skrevet

Ta kontakt med lege, få en utredning for inkontinens. Det første som skjer er at du tar en urinprøve, får med skjema over inntak av veske, toalettvaner/mønster samt at legen gjør en enkel klinisk undersøkelse. Det er også mulig legen henviser deg til urolog. det er en mulighet for at legen ber deg forsøke med medikamenter mot urgeinkontinens.

I alle fall viktig å oppsøke lege, også for å utelukke andre, alvorligere, problemer med blære og/eller nyrer.

I mellomtiden et godt tips å holde seg unna alkohol og koffein, spesielt på kveldene. Mengden har selvsagt noe å si, men for personer med urgeinkontinens er ofte selv små mengder koffein og alkohol med på å forverre problemet.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 80570...a74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...