belle_ Skrevet 9. oktober 2013 #1 Skrevet 9. oktober 2013 Har allerede Macbook og en iPhone, men har tittet litt på iPad. Tenker det kan være greit å ha i tillegg, på reiser osv. Men er veldig usikker. Er vel ikke Word og tilsvarende på iPad? Hva tenker dere, er det vits å ha? Mtp på plass på iPad osv, er det plass til noe filmer å sånt eller? Noen som har argumenter for og imot?
skruf Skrevet 9. oktober 2013 #2 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg har begge deler, men bruker så og si bare Macen. Jentene bruker Ipaden til spill....., pluss laster ned filmer som de ser på når vi er ute og reiser. Hadde ikke kjøpt meg Ipad selv tror jeg, men jeg fikk den i julegave.
belle_ Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg har begge deler, men bruker så og si bare Macen. Jentene bruker Ipaden til spill....., pluss laster ned filmer som de ser på når vi er ute og reiser. Hadde ikke kjøpt meg Ipad selv tror jeg, men jeg fikk den i julegave. Ja, er det jeg er redd for, at jeg ikke kommer til å bruke den så mye. Men er mye ute å reiser og kunne vært greit å bruke til jobb osv. Men spille gjør jeg så og si aldri, og om jeg gjør det har jeg jo spill på iPhonen. Men var ganske billig, rundt 3000, så derfor jeg tenkte å kjøpe. Så gret å ha om man skal se film i sengen osv. Vet du om man kan ha word til den? Eller er der skriveprogrammer fra før?
Gjest Arch Skrevet 9. oktober 2013 #4 Skrevet 9. oktober 2013 Bruker bare Mac, iPaden ligger mest i skuffen.
belle_ Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2013 Bruker bare Mac, iPaden ligger mest i skuffen. Så konklusjonen da er at den mest sannsynlig ikke vil bli brukt så mye.
Gjest Arch Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 Om du da ikke har unger, de elsker iPad.
Gjest Arbeider Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Tenker på å kjøpe tablet til reiser jeg også, tror det er greit på lengre reiser for den har jo f.eks lengre batteritid enn mobiler om man skal se film. Kommer ny ipad snart.
ElectricScum Skrevet 9. oktober 2013 #8 Skrevet 9. oktober 2013 (endret) iPad har blitt helt uunnværlig for min del. I stedet for å drasse laptop hit og dit synes jeg iPad er mye mer hendig. Bruker det til surfing, spill, film, musikk, mail m.m. Men arbeid (bortsett fra korte mail) bruker jeg den ikke til. Altså funker den mest som en underholdningssentral for min del. Jeg har også hatt stor glede og praktisk nytte av den på reiser. Har man wifi på hotellrommet er det kos og slappe av i hotellsenga og sjekke både kart, transportmuligheter, restauranter etc. Hadde også lagt ved flere filmer/serier for kjedelige stunder uten nettilgang. Nå har også Get laget en app så man kan streame tv-programmene som sendes på tv, realtime. Passer meg ypperlig de gangene det er et eller annet tv-program jeg synes går litt for sent. Da kan jeg ta avslutningen under dyna. Ypperlig for komfortdyr. Endret 9. oktober 2013 av ElectricScum
Gjest Peanut Skrevet 9. oktober 2013 #9 Skrevet 9. oktober 2013 Har MacBook, phon og padde selv jeg. Dette tastes på padde i fra sengen. Vurderer å si ja takk til en minipadde og. ^^,
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2013 #10 Skrevet 10. oktober 2013 Har allerede Macbook og en iPhone, men har tittet litt på iPad. Tenker det kan være greit å ha i tillegg, på reiser osv. Men er veldig usikker. Er vel ikke Word og tilsvarende på iPad? Hva tenker dere, er det vits å ha? Mtp på plass på iPad osv, er det plass til noe filmer å sånt eller? Noen som har argumenter for og imot? Word vet jeg ingenting om, men de av mine venner som eier iPad bruker den også som skrivemaskin (bringer med tastatur) og da er softwaren Daedalus Touch og Skriv.
loffen Skrevet 11. oktober 2013 #11 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg har mac, phone og pad Padden er det junior som bruker mest her også, selv om den er min. Men jeg elsker å ha den med på reiser, ligge i senga og se web-tv, lese aviser, sjekke FB osv. Også wordfeud da. Større skjerm. Kjekt uten briller. Angrer ikke på at jeg kjøpte den egentlig.
sjefen-din Skrevet 11. oktober 2013 #12 Skrevet 11. oktober 2013 Nettbrett er kjekt å ha for turer og sofasurfing. Personlig ville jeg holdt meg langt unna ipad mye grunnet personlige krav til brukertilpassning o.l Men om det er word og officepakken som stopper deg så holder microsoft på å lage office 365 til ios.
Cata Skrevet 11. oktober 2013 #13 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg har iMac, Macbook (gammel), iPad og iPhone... Var veldig usikker da jeg kjøpte iPad, men bruker den som PC på kortere turer når jeg ikke gidder ta med laptop eller når jeg er på tur og har med jobblaptop (ligger inne en del rare sperrer på jobbens maskin så skal jeg surfe så er det vel så greit med iPad.) I fjor brukte jeg den mye som lesebrett. I år har den vært mest oppslagsverk og brukt til spill. Fordelen er at den alltid er slått på, og ligger lett tilgjengelig på stuebordet. MacBook er med på litt lengre privatturer (ferie, f.eks.) og er dessuten reserve i tilfelle iMac skulle gi seg. Var som sagt usikker på om jeg "trengte" en iPad da jeg kjøpte den, men i dag ville jeg nok savnet den dersom den plutselig hadde sloknet.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2013 #14 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg har inntrykk av at folk med iPad lar Macen ligge ifred etter at den kommer ihus. Stemmer det?
Cata Skrevet 11. oktober 2013 #15 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg har inntrykk av at folk med iPad lar Macen ligge ifred etter at den kommer ihus. Stemmer det? Ikke for min del. Men jeg bruker dem til forskjellige ting. "Padda" ligger på stuebordet og brukes til oppslag, spill eller hurtigsurfing hvis jeg er der. Når jeg henger rundt på KG og andre nettsteder bruker jeg helst mac'en så lenge jeg er hjemme. Samme hvis jeg skal skrive mail, handle på nett eller gjøre andre ting som krever litt tastaturbruk. Her i huset brukes de fleste duppedittene som er anskaffet. Den eneste som "hviler" en del er laptopen.
Lea2 Skrevet 11. oktober 2013 #16 Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Jeg kjøpte iPad ved et uhell da jeg skulle ha blekkpatron til skriveren en gang. Gikk inn og kom ut med iPad.. mystisk. Hadde da allerede kjøpt en laptop fordi det var smartere på tur :/ Men uansett... etter at den kom i hus har den vært flittig brukt. Jeg er relativt godt utstyrt.. med 2 iMacs (som brukes til jobb og TV) og en bedriten laptop som stort sett bruker tiden på å oppater windows og en iPhone som brukes som telefon og sånn småsurfing og når jeg er ute en tur. Men min iPad blir absolutt brukt. På skolen, på jobb, på reise, til sengelektyre (dvs spill og surfing og litt lesing). Jeg har den ved siden av meg når jeg ser på TV eller når jeg sitter ute. Jeg bruker den som kalender/filofax, jeg tar bilder med den, har den med når jeg skal ta notater, lagrer dokumenter når jeg skal et sted der jeg kan komme til å trenge dem og kjempekjekt å ha tilgang til epost over alt (som ikke er så bitteliten som den på iPhone). Og bare tenk så kjekt når man skal bake og ikke gidder å skrive ut eller skrive ned en oppskrift fra nettet! Den erstatter laptop for min del. Den erstatter også notisblokker og ordbøker og oppslagsverker og aviser. Jeg leier film som jeg kan se på den, jeg spiller musikk på den osv. Mye bedre enn å sitte lenka til en stasjonær PC. Og den er mer behagelig å ha på fanget/i hånden enn en laptop. Kunne glatt ha bytta ut iPhonen med iPad om jeg bare kunne ha ringt med den også. Men nå fungerer den faktisk utmerket til Skype også. Kan flytte meg rundt mens jeg snakker med folk. Endret 11. oktober 2013 av Lea2
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2013 #17 Skrevet 12. oktober 2013 Ikke for min del. Men jeg bruker dem til forskjellige ting. "Padda" ligger på stuebordet og brukes til oppslag, spill eller hurtigsurfing hvis jeg er der. Når jeg henger rundt på KG og andre nettsteder bruker jeg helst mac'en så lenge jeg er hjemme. Samme hvis jeg skal skrive mail, handle på nett eller gjøre andre ting som krever litt tastaturbruk. Her i huset brukes de fleste duppedittene som er anskaffet. Den eneste som "hviler" en del er laptopen. Snedig.
Kraula Skrevet 12. oktober 2013 #18 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg bruker iPad når jeg er på reise og sånn. Veldig mye greiere å ha iPad enn å drasse med hele Macbook'en. Kan legge inn alt mulig; bøker, spill, internett (legge ting i leseliste, så slipper du internett-tilkobling), musikk.... osv.
Gjest Marmot Skrevet 12. oktober 2013 #19 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg har både MacBook og iPad, og bruker programmet/appen Evernote til notater begge steder, fordi det synkroniseres automatisk. Skal jeg ha noe i word eller pdf-format, klipper jeg det bare over dit når det trengs. Har ekstrent tastatur til iPaden, og det fungerer helt fint til å notere på under forelesning/på møter/på reise. Hjemme foretrekker jeg MacBooken. Jeg ville dog kjøpt et annet nettbrett enn iPad om jeg skulle valgt bare til meg selv da, her ble det iPad fordi utvalget gode spill til barn er så mye større. Funderer på å kjøpe meg et Android-nettbrett og la iPaden være ungen sin.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #20 Skrevet 12. oktober 2013 Har allerede Macbook og en iPhone, men har tittet litt på iPad. Tenker det kan være greit å ha i tillegg, på reiser osv. Men er veldig usikker. Er vel ikke Word og tilsvarende på iPad? Hva tenker dere, er det vits å ha? Mtp på plass på iPad osv, er det plass til noe filmer å sånt eller? Noen som har argumenter for og imot? Jeg har selv en Macbook Air 13" og iPad men ingen iPhone. Må si at det eneste jeg egentlig trenger iPaden til er enten funksjoner jeg uansett ville ha hatt på iPhone eller feks Magasiner som desverre kun er tilgjengelige på iPad. Tror ikke jeg hadde gidder å drasse rundt på iPaden dersom jeg hadde hatt en iPhone egentlig. Men for all del, iPaden er på mange måter det mest fantastiske teknologiproduktet jeg noensinne har hatt Anonymous poster hash: 3b869...5df
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå