Gå til innhold

Konstant høy puls

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig en hvilepuls på rundt 60. Kan til og med være lavere. Når jeg sitter kan den være rundt 60-70. Jeg er forresten 16 år, og trener aldri så er ikke aktiv. På onsdag trente jeg litt noe jeg aldri gjør, og etter det har jeg hatt høy puls nesten hele tiden. Nå er hvilepulsen min når jeg ligger 70-100, og når jeg sitter 80-120. I dag har den foreksempel vært rundt 100 hele tiden. Jeg sliter med en del angst (helseangst f.eks) men før kunne jeg ha angst anfall og 60 i puls. På onsdag fikk jeg angst anfall på kvelden fordi jeg merket at hvilepulsen var så høy noe den aldri er, og da gikk pulsen helt oppi 145!! Har alltid vært bekymret for lav puls, men nå er jeg livredd siden den er så høy hele tiden, helt plutselig. Sitter å ser på tven nå, er ganske avslappet og er ikke så bekymret men pulsen er over 100. Var til legen pga lav puls før og fikk ta EKG som var normal. Men hva skal jeg gjøre nå? Synes dette er så rart.

Anonymous poster hash: 43146...439

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forresten nettopp fått vite at jeg har jernmangel. Men det har vel ikke noe å gjøre med at pulsen plutselig har blitt så høy??

Skrevet

Ingen ?

Skrevet

Jeg tviler på at noe er galt, men jo mer du kjenner etter og "henger" deg opp i pulsen så vil den øke litt. Jeg har hatt masse angst oppgjennom ungdomsårene, og typisk for angst er å kjenne etter sånn som du gjør. Hvis du er lav i jern så tar du bare jerntabletter og ser om det bedrer seg :) Og gå heller en gang for mye til lege så han kan berolige deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...