Gå til innhold

Hvorfor ser jeg gravid ut ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Magen er så oppblåst hele tiden. Ser ut som jeg er 5-6 måneder på vei! Prøver å drikke vann, men drikker masse brus og. Magen er ikke feit, den ser direkte gravid ut. Så gale at jeg kunne lurt hvem som helst med å si at jeg er på vei med en baby !! Er det normalt? Eller har jeg kreft i magen eller noe?

Anonymous poster hash: c4d3c...25b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja :) men det er mange andre som spiser dette uten at det er noe problem!

Skrevet

Ja :) men det er mange andre som spiser dette uten at det er noe problem!

Jeg måtte slutte med gluten før jeg endelig ble normal. Var som deg, kunne se ut som at jeg var gravid i 6 mnd etter å ha spist brød, og mange dager fikk jeg ikke på meg mine egene olabukser.

Skrevet

At det kan være gluten falt meg ikke inn altså. Kan prøve å kutte det ut men det er så stress å kjøpe mat på butikken da. Alt inneholder jo gluten...

Skrevet

Hvordan kan jeg finne ut om det er gluten eller laktose jeg må kutte ut da? Våkner om morgenen og har helt flat mage. Frister ikke å spise eller drikke noe for magen vokser med engang jeg står opp :/

Gjest RompeRusk
Skrevet

Du får prøve noen dager der du kutter ut enten laktose eller gluten, og se om du blir bedre. Blir du oppblåst av melk, og ikke knekkebrød, så er det mulig du har laktoseallergi. (Og omvendt) :)

Gjest Daenerys
Skrevet

Neida, man trenger ikke reagere på gluten i form av at man får vondt og er allergisk/har cøliaki, men mange som har oppblåst mage har dette fordi de får i seg gluten eller laktose, som nevnt over.

Jeg tåler ikke gluten, og etter at jeg kuttet det ut er magen min ikke oppblåst lengre. Men jeg hadde mange flere symtomer enn det altså som gjør at jeg holder meg unna.

Ja, det er stress å spise glutenfritt i starten, men om du skulle gå for det ordner det seg etterhvert :) Mange som må leve slik til daglig. Selv syns jeg det er mest stress å reise, ikke alltid lett å finne mat som er billig eller som tar kort tid å få tak i når man er sulten.

Skrevet

Finnes det en blodprøve man kan ta hos legen for allergi skjekk?

Skrevet

Jeg ble seende gravis ut av brødmat og gjær, gikk seg til da jeg minimerte inntaket av slikt. Jeg ser også gravid ut uka før mensen.

Anonymous poster hash: ccbae...554
Skrevet

Fr meg var problemtet gluten, laktose, sukker, fruktose og all løk. Gå til legen du.

Anonymous poster hash: 4e950...4aa

Skrevet

Dette må du sjekke hos legen og da må du spise som normalt ellers vil ikke resultatet bli gyldig.

Anonymous poster hash: eda30...eab
  • Liker 1
Skrevet

Kutt kraftig ned på hvetemel inkl pasta og melk, og ta 100 situps op dagen. Garanterer at det hjelper.

Skrevet

Kan du ikke bare slutte å drikke så masse brus da?

Anonymous poster hash: 2e5bd...d48
Skrevet

Jeg er en annen ts, men har ofte og denne gravid magen, men jeg er hverken intolerant for laktose eller gluten.. Andre forslag?

Anonymous poster hash: 36290...587

Skrevet

Det kan enten cære oppblåsthet eller forstoppelse. Men det kan også være at fettet har lagt seg tundt indreorganer i bukhulen. Det er ikke alltid det bare legger seg utenpå (på lår, mage, bryster osv). Det farkigste fettet legger seg som drueklaser rundt tarmer og lever.

Anonymous poster hash: 79da7...7ed

Skrevet

Kan man bli intolerang sånn helt plutselig?

Anonymous poster hash: 12ff2...4d0
Skrevet

Kan man bli intolerang sånn helt plutselig?

Anonymous poster hash: 12ff2...4d0

Ja, det kan man.

Jeg blir også ekstremt oppblåst etter inntak av laktose og gluten. Jeg skal snart ta tester, for å se om jeg er intolerant. Jeg har tatt en vanlig laktose-test hos legen som viste negativ, men den viser kun om du har genetisk laktose-intoleranse. Så den betyr egentlig 'ingenting', derfor skal jeg ta ordentlige tester nå. Anbefaler deg å gjøre det samme!

Veldig rart, for i utgangspunktet har jeg så flat mage som overhodet mulig! Spiser jeg litt brødmat, bakst eller retter med laktose, eser magen ut, og jeg ser ut som om jeg er gravid i syvende måned. Det er ikke overdrivelse. Går fra å se trent og stram ut, til pløsete. :P

Anonymous poster hash: cad29...e89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...