AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Magen er så oppblåst hele tiden. Ser ut som jeg er 5-6 måneder på vei! Prøver å drikke vann, men drikker masse brus og. Magen er ikke feit, den ser direkte gravid ut. Så gale at jeg kunne lurt hvem som helst med å si at jeg er på vei med en baby !! Er det normalt? Eller har jeg kreft i magen eller noe? Anonymous poster hash: c4d3c...25b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Ja men det er mange andre som spiser dette uten at det er noe problem!Anonymous poster hash: c4d3c...25b
Labbefrøken Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Ja men det er mange andre som spiser dette uten at det er noe problem!Anonymous poster hash: c4d3c...25b Jeg måtte slutte med gluten før jeg endelig ble normal. Var som deg, kunne se ut som at jeg var gravid i 6 mnd etter å ha spist brød, og mange dager fikk jeg ikke på meg mine egene olabukser.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 At det kan være gluten falt meg ikke inn altså. Kan prøve å kutte det ut men det er så stress å kjøpe mat på butikken da. Alt inneholder jo gluten... Anonymous poster hash: c4d3c...25b
Nami Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 For min del var det laktose som gjorde meg oppblåst. Anbefaler også denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=M957dACQyfU Den viser hvor oppblåst du kan bli bare av å spise usunt. Du nevner jo bl.a. mye brus, som ikke er helt bra. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #7 Skrevet 8. oktober 2013 Hvordan kan jeg finne ut om det er gluten eller laktose jeg må kutte ut da? Våkner om morgenen og har helt flat mage. Frister ikke å spise eller drikke noe for magen vokser med engang jeg står opp :/ Anonymous poster hash: c4d3c...25b
Gjest RompeRusk Skrevet 8. oktober 2013 #8 Skrevet 8. oktober 2013 Du får prøve noen dager der du kutter ut enten laktose eller gluten, og se om du blir bedre. Blir du oppblåst av melk, og ikke knekkebrød, så er det mulig du har laktoseallergi. (Og omvendt)
Gjest Daenerys Skrevet 8. oktober 2013 #9 Skrevet 8. oktober 2013 Neida, man trenger ikke reagere på gluten i form av at man får vondt og er allergisk/har cøliaki, men mange som har oppblåst mage har dette fordi de får i seg gluten eller laktose, som nevnt over. Jeg tåler ikke gluten, og etter at jeg kuttet det ut er magen min ikke oppblåst lengre. Men jeg hadde mange flere symtomer enn det altså som gjør at jeg holder meg unna. Ja, det er stress å spise glutenfritt i starten, men om du skulle gå for det ordner det seg etterhvert Mange som må leve slik til daglig. Selv syns jeg det er mest stress å reise, ikke alltid lett å finne mat som er billig eller som tar kort tid å få tak i når man er sulten.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #10 Skrevet 8. oktober 2013 Finnes det en blodprøve man kan ta hos legen for allergi skjekk? Anonymous poster hash: c4d3c...25b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #11 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg ble seende gravis ut av brødmat og gjær, gikk seg til da jeg minimerte inntaket av slikt. Jeg ser også gravid ut uka før mensen. Anonymous poster hash: ccbae...554
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #12 Skrevet 8. oktober 2013 Fr meg var problemtet gluten, laktose, sukker, fruktose og all løk. Gå til legen du. Anonymous poster hash: 4e950...4aa
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #13 Skrevet 8. oktober 2013 Dette må du sjekke hos legen og da må du spise som normalt ellers vil ikke resultatet bli gyldig. Anonymous poster hash: eda30...eab 1
Djungelvrål Skrevet 8. oktober 2013 #14 Skrevet 8. oktober 2013 Kutt kraftig ned på hvetemel inkl pasta og melk, og ta 100 situps op dagen. Garanterer at det hjelper.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #15 Skrevet 8. oktober 2013 Kan du ikke bare slutte å drikke så masse brus da? Anonymous poster hash: 2e5bd...d48
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #16 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg er en annen ts, men har ofte og denne gravid magen, men jeg er hverken intolerant for laktose eller gluten.. Andre forslag? Anonymous poster hash: 36290...587
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #17 Skrevet 9. oktober 2013 Det kan enten cære oppblåsthet eller forstoppelse. Men det kan også være at fettet har lagt seg tundt indreorganer i bukhulen. Det er ikke alltid det bare legger seg utenpå (på lår, mage, bryster osv). Det farkigste fettet legger seg som drueklaser rundt tarmer og lever. Anonymous poster hash: 79da7...7ed
lashara Skrevet 9. oktober 2013 #18 Skrevet 9. oktober 2013 Les http://m.klikk.no/helse/magetrobbel/article753706.ece
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #19 Skrevet 9. oktober 2013 Kan man bli intolerang sånn helt plutselig? Anonymous poster hash: 12ff2...4d0
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #20 Skrevet 9. oktober 2013 Kan man bli intolerang sånn helt plutselig? Anonymous poster hash: 12ff2...4d0 Ja, det kan man. Jeg blir også ekstremt oppblåst etter inntak av laktose og gluten. Jeg skal snart ta tester, for å se om jeg er intolerant. Jeg har tatt en vanlig laktose-test hos legen som viste negativ, men den viser kun om du har genetisk laktose-intoleranse. Så den betyr egentlig 'ingenting', derfor skal jeg ta ordentlige tester nå. Anbefaler deg å gjøre det samme! Veldig rart, for i utgangspunktet har jeg så flat mage som overhodet mulig! Spiser jeg litt brødmat, bakst eller retter med laktose, eser magen ut, og jeg ser ut som om jeg er gravid i syvende måned. Det er ikke overdrivelse. Går fra å se trent og stram ut, til pløsete. Anonymous poster hash: cad29...e89
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå