Gå til innhold

Mannen har falt for yngre kollega :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Gift kvinne på 40 år. 2 barn i barneskolealder med en mann jeg har vært gift med i snart 13 år.

Nå viser det seg at han har forelsket seg i en 12 år yngre kollega! Ikke nok med det: han er sjefen hennes!

Jeg aner ikke min arme råd. Føler meg helt tom.

De har visstnok aldri gjort noe seksuelt sammen, men skrevet mye sammen i skjul (jeg fant det ut etter ca 6 mnd), bruker kosete kallenavn på hverandre, og er tydelig helt oppslukt i hverandre.

Jeg har også sett at han har sendt bilder av seg selv (ansiktsbilder) til henne da vi var på ferie sammen, og mottatt bilder av henne i selskapsantrekk.

Det viser seg også at han har viet henne tid på fritiden, blant annet har de tatt seg noen kjøreturer, der han har assistert henne med det hun måtte trenge.

Han har lagt seg flat og sagt at det stemmer alt sammen, og at han er forelsket i henne. Meg sliter han seksuelt med, får sjelden tenning.

Har også møtt henne ved en anledning (rett før jeg fant ut dette). Hadde jeg bare visst!!

Hva i all verden ville dere gjort?

Anonymous poster hash: c60f6...cc3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ikke gjøre så mye annet enn å spørre ham om han er interessert i å arbeide med forholdet deres og kutte henne ut, dessverre.

Stort mer er det faktisk ikke å gjøre om han ikke er villig.

Nå skjer jo dette ganske mange i større eller mindre grad gjennom et langt samliv, forskjellen er at du har oppdaget det og han erkjenner det. Det er forsåvidt positivt, men han må jo være motivert til å endre på det - og det skjer ikke over natten.

Anonymous poster hash: d880f...e4d
  • Liker 11
Skrevet

Synes det er vanskelig å tilgi. Tilliten er vekk. Han ville jo ikke sagt noe om dette om jeg ikke selv fant det ut.

Vårt forhold har nok vært rutinepreget en stund. Det sliter også på meg at han ikke klarer å ha sex med meg. Han har rett og slett ikke tenning. Mens henne er han så til de grader interessert i..

Hun og jeg er veldig ulike. Både av utseende og personlighet.

Jeg blir usikker, forbannet, lurer på om jeg skal be ham ryke og reise eller prøve å reparere.

Han har såret meg ekstremt dypt. Nesten så jeg føler det er verre at han har lagt igjen følelsene og oppmerksomheten rundt henne, enn om han skulle ha gjennomført et samleie!

Ville dere tilgitt?

• Liker 1
Skrevet

Synes det er vanskelig å tilgi. Tilliten er vekk. Han ville jo ikke sagt noe om dette om jeg ikke selv fant det ut.

Vårt forhold har nok vært rutinepreget en stund. Det sliter også på meg at han ikke klarer å ha sex med meg. Han har rett og slett ikke tenning. Mens henne er han så til de grader interessert i..

Hun og jeg er veldig ulike. Både av utseende og personlighet.

Jeg blir usikker, forbannet, lurer på om jeg skal be ham ryke og reise eller prøve å reparere.

Han har såret meg ekstremt dypt. Nesten så jeg føler det er verre at han har lagt igjen følelsene og oppmerksomheten rundt henne, enn om han skulle ha gjennomført et samleie!

Ville dere tilgitt?

Hva mener du med "assistert henne med det hun måtte trenge"? Høres veldig kjipt ut, jeg tror ikke jeg kunne vært sammen med en mann som faktisk ikke tente på meg lenger.

Anonymous poster hash: 37ecd...dc2

• Liker 1
Skrevet

Kvitt deg med han!

• Liker 5
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Tilgitt? Jeg vet ikke om det er noe å tilgi. En flørt og forelskelse som kanskje har blitt dyrket en smule for mye?

Jeg hadde kikket meg i speilet, begynt å jobbe for å få en smashing kropp og fixet meg selv slik at jeg ble fristende for mannen min.

Det er ikke sikkert jeg hadde hatt lyst på ham lenger, dersom min opp-freshing hadde funket på en slik måte at han ville ha sex igjen, men det hadde uansett vært verdt det for min egen del.

• Liker 10
Skrevet

Hva mener du med "assistert henne med det hun måtte trenge"? Høres veldig kjipt ut, jeg tror ikke jeg kunne vært sammen med en mann som faktisk ikke tente på meg lenger.

Anonymous poster hash: 37ecd...dc2

Han har vært med henne og handlet møbler, kjørt henger, skrudd opp ting. Passet hunden ved en anledning.. vært veldig tilgjengelig for henne.

Nei, selve biten med sexlivet er tøft. Jeg trodde det kunne bedre seg - men nå når jeg vet at det er henne han begjærer er det enda vondere. Hvorfor klarer han tanken på henne men ikke meg liksom? Uff :/

Skrevet

Tilgitt? Jeg vet ikke om det er noe å tilgi. En flørt og forelskelse som kanskje har blitt dyrket en smule for mye?

Jeg hadde kikket meg i speilet, begynt å jobbe for å få en smashing kropp og fixet meg selv slik at jeg ble fristende for mannen min.

Det er ikke sikkert jeg hadde hatt lyst på ham lenger, dersom min opp-freshing hadde funket på en slik måte at han ville ha sex igjen, men det hadde uansett vært verdt det for min egen del.

Tenker du at han ikke har gått langt utenfor grensene for et forhold? Jeg vet ikke, det er veldig vondt hele greia. Føler meg som den andre kvinnen.. men så er det jo barna da.

Uansett hva vi gjør så kommer jeg til å slite med dette en stund. Vi har vært sammen i mange år. Trodde aldri han skulle gå bak ryggen min og bruke kjælenavn på ei annen. Det er tydelig fra meldingene at han er veldig på henne og omvendt. Fortjener de hverandre? Eller skal jeg kjempe for det jeg har? Jeg blir snart gal!

Mannen har fått totalforbud med telefon og pc etter at jeg fant dette ut. Dessuten sover han på sofaen inntil videre. Jeg blir helt ødelagt.

Skrevet

Kvitt deg med han!

Dette er et svar vi aldri ville sett om dette hadde vært en mann som sa at hans kone hadde falt for en yngre mannlig kollega. Da ville svaret vært du må jobbe med forholdet osv

Anonymous poster hash: ca284...c2c

Skrevet

Jeg ville bygd opp mitt eget liv med hobbyer, venner osv. Og ikke vært en slave av hans dårlige oppførsel.. Rett og slett kjenne hvor godt det er å ha god samvittighet

Anonymous poster hash: 2d599...b36

Skrevet

Dette er et svar vi aldri ville sett om dette hadde vært en mann som sa at hans kone hadde falt for en yngre mannlig kollega. Da ville svaret vært du må jobbe med forholdet osv

haha! Bullshit! har ingenting med hvilket kjønn det er snakk om. Dersom din partner har fortalt deg at han/hun ikke tenner seksuelt på deg lenger, og heller sikler etter noen andre, sier det seg selv at du kanskje burde gi slipp på personen.

• Liker 8
Skrevet

Dette er jo emosjonell utroskap, og antakeligvis snart også seksuell (om han snakker sant). Jeg kunne aldri tilgitt noe sånt og latt meg tråkke på. At han ikke tenner på deg lenger gir han ikke rett til å være utro. Da kunne han heller prøvd å jobbe med forholdet deres eller stukket. Slikt gjør man bare ikke. Stikk!

• Liker 2
Skrevet

Hei!

Gift kvinne på 40 år. 2 barn i barneskolealder med en mann jeg har vært gift med i snart 13 år.

Nå viser det seg at han har forelsket seg i en 12 år yngre kollega! Ikke nok med det: han er sjefen hennes!

De har visstnok aldri gjort noe seksuelt sammen, men skrevet mye sammen i skjul (jeg fant det ut etter ca 6 mnd), bruker kosete kallenavn på hverandre, og er tydelig helt oppslukt i hverandre.

Jeg har også sett at han har sendt bilder av seg selv (ansiktsbilder) til henne da vi var på ferie sammen, og mottatt bilder av henne i selskapsantrekk.

Det viser seg også at han har viet henne tid på fritiden, blant annet har de tatt seg noen kjøreturer, der han har assistert henne med det hun måtte trenge.

Han har lagt seg flat og sagt at det stemmer alt sammen, og at han er forelsket i henne. Meg sliter han seksuelt med, får sjelden tenning.

Har også møtt henne ved en anledning (rett før jeg fant ut dette). Hadde jeg bare visst!!

Naa har jeg ingen personlig erfaring paa det punktet, men jeg vet at det er ganske normalt aa bli betatt/forelske si i en annen person, spesielt naar man har tilbragt mange aar med samme person. Ofte er det rutiner som forer til, at en kan soke etter noe mer utenfor forholdet, og eller er det at din mann har hatt et behov for aa kjenne paa at det er noen andre enn deg, som kan elske han og vaere forelsket i deg. Hvorvidt de ikke har gjort noe seksuelt sammen, kan jeg ikke si noe paa, jeg regner med, at du kjenner mannen din best, og vet mer eller mindre, naar det er han serverer deg en logn. Kan det virkelig vaere, at til tross for hans dype forelskelse, har han ikke provd aa toye grensen litt? Jeg skriver dette, fordi man maa vaere skeptisk i en saan situasjon, slik at videre avsloringer kan du vaere forberdt paa og ikke tro blindt paa alt du blir fortalt...

Videre, hadde jeg provd aa finne ut, om mannen din onsker aa kontinuere deres ekteskap og familieliv med to barn, la forelskelsen do ut og gaa tilbake til aa bygge det fundamentet med deg, som tydeligvis, har faatt seg et sprekk naa, eller, om han er mer interessert i aa se 'om gresset er gronnere paa den andre siden'.

Du maa og, finne ut av hvor lenge du eventuelt orker aa vente paa et valg fra hans side. Du staar i midten, din verden har blitt rystet, hvor lenge holder du ut sittende paa sidebenken og se mannen din vaere hodestups forelsket i en annen? Er du villig til aa takke ja til alt for aa redde familien, og om han bestemmer seg for aa bli, kutte ut kontakten med den andre kvinnen og fokusere paa deg og barna, vil du lure paa, om han i sine stille stunder, tenker paa den andre kvinnen?

Alt jeg kan si, at om han har hatt et forhold til den kvinnen, og det forholdet har vaert fysisk, saa ser jeg ingen framtid for at det kan fungere. Fordi, forhold som bygger sitt grunnlag paa utroskap og svik, statistisksett, overlever ikke i det lange lop.

Jeg onsker deg masse styrke og mot til aa komme deg igjennom den toffe tiden.

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Tenker du at han ikke har gått langt utenfor grensene for et forhold? Jeg vet ikke, det er veldig vondt hele greia. Føler meg som den andre kvinnen.. men så er det jo barna da.

Uansett hva vi gjør så kommer jeg til å slite med dette en stund. Vi har vært sammen i mange år. Trodde aldri han skulle gå bak ryggen min og bruke kjælenavn på ei annen. Det er tydelig fra meldingene at han er veldig på henne og omvendt. Fortjener de hverandre? Eller skal jeg kjempe for det jeg har? Jeg blir snart gal!

Mannen har fått totalforbud med telefon og pc etter at jeg fant dette ut. Dessuten sover han på sofaen inntil videre. Jeg blir helt ødelagt.

Jo. Jeg tenker han har gått utenfor grensene, men ikke langt utenfor. Jeg tenker at du er like langt utenfor grensene når du setter et totalforbud med telefon og PC. I tillegg tror jeg ikke det hjelper. Han får jo snakket med henne på jobb, gjør han ikke?

Det er kun du som kan avgjøre hva du skal gjøre med saken. Jeg skjønner at det er vondt. Det kan gjøre like vondt å reparere som å kutte tvert av.

Begynn å trene. En solid styrkeøkt er fantastisk terapi i slike situasjoner. I tillegg får du snerten stjert som bonus. Akkurat det du trenger nå!

Skrevet

Hva jeg ville gjort i ditt tilfelle? Tja ikke lett å vite!

Han har tydeligvis brukt sin energi på å dyrke en forelskelse, framfor å jobbe med forholdet til deg. Det at han ikke tenner på deg er nok fordi han tenner på henne. Om de har hatt noe seksuelt eller ikke har kanskje ikke så mye å si, for han har vært følelsesmessig intim med en annen og sikkert hatt tankene og drømmene sine hos henne. Kjælenavn, tjenester, hyppig kontakt, osv. Dette er ting jeg absolutt ikke hadde akseptert av min livspartner!

Du bør ta han med på et møte på familievernkontoret og starte parterapi. Er han ikke interessert i dette, ville jeg sagt at han kan flytte ut en tid slik at dere begge kan vurdere forholdet litt og se om dette er noe dere vil fortsette i. Forholdet deres er ikke godt når han gjør dette, så dere har alt å tjene på å jobbe med forholdet nå. Hvis dere ikke gjør det, er det vel en risiko at han er "ute på videne igjen" ganske snart...

Anonymous poster hash: 01342...3fa
  • Liker 2
Skrevet

Hei!

Spørsmålet du først og fremst må stille er hva han har tenkt å gjøre med dette. Vil han jobbe med deres forhold? Er han villig til å glemme henne? Og hva med deg, er du villig til å få forholdet på fote igjen?

Anonymous poster hash: 70843...84b

Skrevet

haha! Bullshit! har ingenting med hvilket kjønn det er snakk om. Dersom din partner har fortalt deg at han/hun ikke tenner seksuelt på deg lenger, og heller sikler etter noen andre, sier det seg selv at du kanskje burde gi slipp på personen.

Det sier jeg selv at du aldri vil inrømme dobbelmoralen. Så det svaret du gir er ikke overraskende.

Skrevet

Det sier jeg selv at du aldri vil inrømme dobbelmoralen. Så det svaret du gir er ikke overraskende.

Uinteressant.

Det som er interessant er rådene vi gir TS, ikke hvem som har rett eller hvem som vet hva folk stort sett svarer her inne.

Anonymous poster hash: 01342...3fa

• Liker 1
Skrevet

Henne da - skal jeg la alt med henne ligge eller snakke med henne?

Dette handler vel hovedsakelig og ektemannen og meg.. men jeg må innrømme jeg gjerne skulle tatt en prat med denne unge piken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...