Gå til innhold

Beinmargsdonor


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært blodgiver i flere år, og kan tenke meg å bli beinmargsdonor også. Er dette noe man selv må ta initiativ til, eller blir de som har mulighet til det spurt? Jeg trodde dette var noe man ble oppfordret til, men jeg har aldri blitt spurt...

Anonymous poster hash: 6ed90...50c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må ta initiativ selv.

Skrevet

Er bare å gi beskjed neste gang du er for å gi blod, så tar de en ekstra blodprøve for vevstyping. De legger deg inn i donorregisteret der og da.

Skrevet

Jeg sa forrige gang jeg gav blod at jeg ønsket å være benmargsdonor. Det ble en luten samtale og så tok de ekstra prøver:)

Skrevet

hvor mange ganger må man gi blod før man kan bli donor?

Skrevet

hvor mange ganger må man gi blod før man kan bli donor?

Jeg meldte meg som benmargsdonor første gangen jeg ga blod, så du trenger ikke gi blod flere ganger for å bli benmargsdonor.

Skrevet

Man kan bli beinmargsdonor med en gang. Men må være godkjent blodgiver for å være beinmargsdonor. Selv meldte jeg meg som beinmargsdonor med en gang for noen år siden. Tok først blodprøver, ble kalt inn til første blodgivning ca 2 uker etterpå. Da tok de litt ekstra blod ved første blodgivning til vevsprøve/beinmargsregisteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...