AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg har vært blodgiver i flere år, og kan tenke meg å bli beinmargsdonor også. Er dette noe man selv må ta initiativ til, eller blir de som har mulighet til det spurt? Jeg trodde dette var noe man ble oppfordret til, men jeg har aldri blitt spurt...Anonymous poster hash: 6ed90...50c
Zzyzx Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Er bare å gi beskjed neste gang du er for å gi blod, så tar de en ekstra blodprøve for vevstyping. De legger deg inn i donorregisteret der og da.
lillemeg90 Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg sa forrige gang jeg gav blod at jeg ønsket å være benmargsdonor. Det ble en luten samtale og så tok de ekstra prøver:)
Poeten Skrevet 9. oktober 2013 #5 Skrevet 9. oktober 2013 hvor mange ganger må man gi blod før man kan bli donor?
skruf Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 hvor mange ganger må man gi blod før man kan bli donor? Jeg meldte meg som benmargsdonor første gangen jeg ga blod, så du trenger ikke gi blod flere ganger for å bli benmargsdonor.
Gjest Tirkes Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Man kan bli beinmargsdonor med en gang. Men må være godkjent blodgiver for å være beinmargsdonor. Selv meldte jeg meg som beinmargsdonor med en gang for noen år siden. Tok først blodprøver, ble kalt inn til første blodgivning ca 2 uker etterpå. Da tok de litt ekstra blod ved første blodgivning til vevsprøve/beinmargsregisteret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå