Gå til innhold

Shopping i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal noen dager til Oslo neste uke, og tenkte å få til litt shopping en ettermiddag etter kontortid. Håpte noen her på KG kunne gitt meg noen tips om hvor jeg burde gå!

Det er ikke noe spesielt jeg er på jakt etter, garderoben skriker etter det meste etter studietiden. Behøver både hverdagsklær for jobb (jobber som ingeniør i et svært avslappet miljø, så er ikke ute etter typisk "kontordameklær"), men også noe å ha på meg ute på fest, på middag hos venner osv.

Økonomien tillater litt mer enn de billige kjedebutikkene, men er ikke på jakt etter dyre merkeklær. Ønsker helst skikkelige stoffer, ikke akrylgensere som kveler meg (les: alle klærne på H&M).

Jeg er ganske liten av vekst, så butikkene må føre størrelse 34/xs. Er i første halvdel av tjueårene. Kommer til å bo ved Jernbanetorget, så det må gjerne ligge ganske sentralt. Og som sagt, det må være åpent etter vanlig kontortid!

Hadde blitt kjempeglad for tips! Fyr løs!



Anonymous poster hash: cd3b9...29f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta deg en tur på COS og Ganni.



Anonymous poster hash: e4b13...279
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de vanlige kjedebutikkene ligger på Karl Johan, Oslo city (Oasis kan være verdt å sjekke ut her!) og Byporten. Steen & Strøm har jo litt dyrere butikker som ikke nødvendigvis blir "rådyre" som kan være verdt å sjekke ut. Bogstadveien er dessverre en eneste stor byggeplass for tiden, så det er ganske håpløst å gå der. Men der er det både billige, mellomdyre og dyre butikker og det er bare en kort t-banetur (med alle linjer som går vestover) fra Jernbanetorget :-) Skulle selv ønske Bogstadveien var et stort senter istedenfor en helt håpløs handlegate... :-(