Gå til innhold

Shopping i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal noen dager til Oslo neste uke, og tenkte å få til litt shopping en ettermiddag etter kontortid. Håpte noen her på KG kunne gitt meg noen tips om hvor jeg burde gå!

Det er ikke noe spesielt jeg er på jakt etter, garderoben skriker etter det meste etter studietiden. Behøver både hverdagsklær for jobb (jobber som ingeniør i et svært avslappet miljø, så er ikke ute etter typisk "kontordameklær"), men også noe å ha på meg ute på fest, på middag hos venner osv.

Økonomien tillater litt mer enn de billige kjedebutikkene, men er ikke på jakt etter dyre merkeklær. Ønsker helst skikkelige stoffer, ikke akrylgensere som kveler meg (les: alle klærne på H&M).

Jeg er ganske liten av vekst, så butikkene må føre størrelse 34/xs. Er i første halvdel av tjueårene. Kommer til å bo ved Jernbanetorget, så det må gjerne ligge ganske sentralt. Og som sagt, det må være åpent etter vanlig kontortid!

Hadde blitt kjempeglad for tips! Fyr løs!



Anonymous poster hash: cd3b9...29f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta deg en tur på COS og Ganni.



Anonymous poster hash: e4b13...279
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de vanlige kjedebutikkene ligger på Karl Johan, Oslo city (Oasis kan være verdt å sjekke ut her!) og Byporten. Steen & Strøm har jo litt dyrere butikker som ikke nødvendigvis blir "rådyre" som kan være verdt å sjekke ut. Bogstadveien er dessverre en eneste stor byggeplass for tiden, så det er ganske håpløst å gå der. Men der er det både billige, mellomdyre og dyre butikker og det er bare en kort t-banetur (med alle linjer som går vestover) fra Jernbanetorget :-) Skulle selv ønske Bogstadveien var et stort senter istedenfor en helt håpløs handlegate... :-(

De fleste butikker har åpent til 19/20ish vil jeg tro, men Oslo City (som med unntak av et par butikker er litt njaatjaaa) har åpent til kl 22 man-fre og til kl 20 på lørdag så går jo an å spare den til sist en shoppekveld ;-)

Lykke til med shoppingen!:-)



Anonymous poster hash: 764fa...8b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bogstadveien/Hegdehaugsveien. Ta t-banen til Majorstuen.



Anonymous poster hash: 1cf59...143
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massimo Dutti, Filippa K (litt dyrere), COS og Ganni ligger rett ved hverandre omtrent der Hegdehaugsveien møter Parkveien. begynn der, og gå oppover Hegdehaugsveien som går over i Bogstadveien. Da finner du mye. Det er litt gravearbeider der for tiden, men det går greit.

Ville nok unngått Oslo City og Byporten, men jeg hater virkelig kjøpesentre med masse folk.

Og så har du Zara, da, som ligger rett ved Stortinget.

Tror også Storo-senteret er OK. Er som sagt ingen fan av sentre, men dette skal ikke være så ille som de andre.



Anonymous poster hash: 9a84c...eac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wi To i Øvere slottsgate ved Egertorget er flott.

Også rett om hjørnet ved steen og strøm i Prinsensgate der trikk og buss stopper er

Casa Moda

-ok butikk, liten men mye flott.

Espirit ligger i Lille Grensen.

Ved Klingenberg kino ligger Coast. Den ligger også oppe på Majorstuen i Hegdehaugsveien.

I Grensen 9 ved Gina Triccot ligger en ok butikk også. Husker ikke hva den heter, men ok klær.

Så har vi Glasmagasinet som også har mange fine butikker. Det kan være et skattekammer om du tar deg tid.(og klarer å overse den potensielle kjærringstilen å er flink med å se hva du selv liker.)

Alle disse stenger tidlig på ettermiddagen da de ligger i en gate og ikke er tilsluttet et senter.

post-10778-0-48282100-1381304447_thumb.j

post-10778-0-69877100-1381304454_thumb.g

post-10778-0-31321300-1381305062_thumb.g

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Dytter opp denne tråden litt jeg.

Lurer på om noen vet om en butikk i Oslo som selger t-shorter med forskjellige skrifter på? Litt sånn harry som man finner i syden, morsomme tekster eller fan t-shorter av serier eller band.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter opp denne tråden litt jeg.

Lurer på om noen vet om en butikk i Oslo som selger t-shorter med forskjellige skrifter på? Litt sånn harry som man finner i syden, morsomme tekster eller fan t-shorter av serier eller band.

og en del av de turist butikkene har mange morsome tekster. De er sentrert rundt rådhuset og Karl Johan.

Og hos Probat på Grünerløkka kan du omtrent le deg skakk... http://www.probat.no/

https://www.facebook.com/probat

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Dytter opp denne tråden litt jeg.

Lurer på om noen vet om en butikk i Oslo som selger t-shorter med forskjellige skrifter på? Litt sånn harry som man finner i syden, morsomme tekster eller fan t-shorter av serier eller band.

Probat på Grünerløkka har masse morsomme t-skjorter :)

Edit: Ser at butikken har byttet navn til Trøye nå, mens t-skjortene fortsatt heter probat ;)www.probat.no

Endret av Clafoutis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, Arkaden!

Tenkte også på de turistsjappene, er jo flere rundt jernbarnetorget :P. Men liker de ikke, er så harry, haha!

Probat, hvorfor tenkte ikke jeg på det, bor jo på Grünerløkka og gått forbi der flere ganger :klaske:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...