AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #1 Skrevet 8. oktober 2013 Hva gjør man når man opplever en slik krise? Hvordan kommer man seg ut av det? Hos meg går det i bølger, jeg klarer meg greit, men så synker jeg ned i en dyp fortvilelse fordi jeg føler meg så bortkommen. Jeg vet ikke hva jeg vil eller hvor jeg skal, og det er veldig vanskelig å ha det slik. Anonymous poster hash: 6ba60...c33
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #2 Skrevet 8. oktober 2013 Ingen? Anonymous poster hash: 6ba60...c33
Gjest Red Queen Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg tror du må utdype litt nærmere hva dette dreier seg om og hvordan det påvirker deg for at vi skal kunne kommentere tilbake TS. Kanskje litt om omstendighetene dine i livet og slikt også, da er det mye lettere å komme med konkrete innspill tilbake. Om spørsmålet ditt er av en mer filosofisk art så er det likevel lettere å svare deg om du gir litt mer "kjøtt på beinet". Håper uansett at problemene dine løser seg. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #4 Skrevet 8. oktober 2013 Takk for svar. Det dreier seg egentlig mer om at jeg ikke har noen retning i livet, og at jeg synes det er veldig vanskelig å leve slik. Jeg har en utdanning, men den får jeg ikke brukt til noe grunnet sykdom. Jeg må utdanne meg på nytt, men ingenting av det jeg allerede kan, kan brukes til noe nyttig. Finner aldri ledige stillinger innenfor mitt fagfelt, og de firmaene jeg kjenner til, ansetter ikke. Jeg kan heller ikke bruke utdannelsen min til videreutdanning, og det bunner da ned i at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Jeg føler det litt sånn "hvem er jeg egentlig" liksom, og jeg begynner å tvile veldig på min egen kompetasne. Jeg vet jo at jeg kan mye, men jeg føler jeg aldri får sjansen til å bevise det fordi jeg aldri blir valgt på jobbintervju. Dette blir veldig rotete, men håper noen forstår. Anonymous poster hash: 6ba60...c33
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Hva med å melde deg på et selvutviklingskurs? Det er mange som føler det slik som deg der ute, og alle møter motstand i livet fra tid til annen. Alle har opp- og nedturer. Jeg tror de fleste selvutviklingskursene handler om å gi deg redskaper for å bli bedre kjent med deg selv og finne ut "hvem du egentlig er". Hva som du har gode forutsetninger for, hva som gjør deg lykkelig og hvordan du kan jobbe forå oppnå det og slikt. Det handler nok mye om konstruktiv og positiv tankemønstre og sånt også. Jeg har aldri gått på et selv, men noen venninner har det og de var veldig fornøyde. Kan være en god investering for deg nå kanskje? Anonymous poster hash: ef4bd...716
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Synes ikke dette høres ut som noen eksistensiell krise akkurat. Det høres heller ut som du er usikker på hvor du står, og hva du skal gjøre fremover. Eksistensiell krise forbinder jeg med noe helt annet, som f.eks i forbindelse med sterk angst. Anonymous poster hash: f6388...415
Gjest navnelapp Skrevet 8. oktober 2013 #7 Skrevet 8. oktober 2013 Har du nokon som du kan snakke med om dette? Eg veit ikkje om sjølvutviklingskurs er det viktigaste for deg, men kanskje du kunne ta nokre testar som kunne hjelpe deg å utkrystallisere kva du er god til, kva som er dine sterke sider? Det har eg gjort når eg har vore litt "nede", og det har hjelpt meg veldig. Å snakke med ein god karriererådgjevar er også fornuftig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå