Gå til innhold

Stivkrampe sprøyte


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk stivkrampe sprøyte i 2.klasse. Er 16 år. Ble bitt av katten vår i dag, og ble litt hysterisk siden jeg har helseangst. Dro til legen siden jeg hadde vondt og leste på nettet at kattebitt kunne være livsfarlig osv. Fikk en stivkrampe sprøyte. Men jeg husker ikke om jeg fikk stivkrampe sprøyte på ungdomsskolen, så jeg lurer bare på: HVIS jeg fikk stivkrampe sprøyten på ungdomsskolen, er det farlig at jeg fikk den i dag også? :( eller er det ufarlig å få den flere ganger innen noen år...

Anonymous poster hash: 3654b...d62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er bedre med 1 for mye enn 1 for lite. Men jeg tror en ideelt sett skal ta den hvert 10 år?



Anonymous poster hash: adb0e...22a
Gjest Lille-pus
Skrevet

Det er helt vanlig å få stivkrampesprøyte etter et bitt slik du har fått, nesten uansett hvor få år det har gått siden man ble vaksinert sist.

Og de som så på såret og gav deg stivkrampesprøyten har så god oversikt over vaksineregimet i Norge at dersom de hadde vært bekymret for noe i forbindelse med nårtid du ble vaksinert sist, så hadde de funnet ut av det.

Varigheten på en stivkrampevaksine er 10 år, men har man behov så gis det alikevel ny vaksine før 10 års perioden er over.

Et skikkelig kattebitt er et slikt behov

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...