AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg fikk stivkrampe sprøyte i 2.klasse. Er 16 år. Ble bitt av katten vår i dag, og ble litt hysterisk siden jeg har helseangst. Dro til legen siden jeg hadde vondt og leste på nettet at kattebitt kunne være livsfarlig osv. Fikk en stivkrampe sprøyte. Men jeg husker ikke om jeg fikk stivkrampe sprøyte på ungdomsskolen, så jeg lurer bare på: HVIS jeg fikk stivkrampe sprøyten på ungdomsskolen, er det farlig at jeg fikk den i dag også? eller er det ufarlig å få den flere ganger innen noen år... Anonymous poster hash: 3654b...d62
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #2 Skrevet 7. oktober 2013 Tror det er bedre med 1 for mye enn 1 for lite. Men jeg tror en ideelt sett skal ta den hvert 10 år? Anonymous poster hash: adb0e...22a
Gjest Lille-pus Skrevet 8. oktober 2013 #3 Skrevet 8. oktober 2013 Det er helt vanlig å få stivkrampesprøyte etter et bitt slik du har fått, nesten uansett hvor få år det har gått siden man ble vaksinert sist. Og de som så på såret og gav deg stivkrampesprøyten har så god oversikt over vaksineregimet i Norge at dersom de hadde vært bekymret for noe i forbindelse med nårtid du ble vaksinert sist, så hadde de funnet ut av det. Varigheten på en stivkrampevaksine er 10 år, men har man behov så gis det alikevel ny vaksine før 10 års perioden er over. Et skikkelig kattebitt er et slikt behov 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå