Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi planlegger en bilferie til neste sommer å jeg har begynt tidlig å planlegge da jeg elsker å planlegge og ha noe å glede meg til. Men "problemet" er at jeg aldri har vært på bilferie før (utenom Sverige og Danmark). Har lyst å reise igjennom Danmark til Tyskland og derifra til Amsterdam,videre til Belgia,Østerrike og Praha. Er dette uoverkommelig og hvor lang tid må man beregne på en tur som dette? Dersom noen har tips/erfaringer settes det stor pris på :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi planlegger en bilferie til neste sommer å jeg har begynt tidlig å planlegge da jeg elsker å planlegge og ha noe å glede meg til. Men "problemet" er at jeg aldri har vært på bilferie før (utenom Sverige og Danmark). Har lyst å reise igjennom Danmark til Tyskland og derifra til Amsterdam,videre til Belgia,Østerrike og Praha. Er dette uoverkommelig og hvor lang tid må man beregne på en tur som dette? Dersom noen har tips/erfaringer settes det stor pris på :)

Om de stedene du nevner er overkommelige, kommer jo helt an på hva dere legger opp til og hvor lang tid dere har til rådighet. Vi har kjørt en del i Europa, mannen min kjører gjerne og har ikke noe imot lange dager med mye kjøring og korte stopp, så vi har tatt opp til 1000 km på en dag (motorvei). For en ferie anbefales det ikke, med mindre dere vil gjøre unna lengre strekninger bare for å komme dere et sted og så kose dere.

Veiene i Europa er generelt flotte, men jeg anbefaler egentlig å ikke bruke for mye tid på motorveiene ettersom de er veldig like i alle landene.

Jeg ville nok beregnet 3 dager ned til Amsterdam fra Oslo. Nederland og Belgia er små land, så der kan dere få sett mye på kort tid.

Når du sier Belgia, Østerrike, så regner jeg med at du er klar over at du må gjennom minst ett land på veien? Vi har kjørt München-Salzburg-Innsbruck-Zürich og via småsteder i Frankrike og opp til Belgia. Det var virkelig flott, særlig på landeveiene i Frankrike.

Dere kan jo kjøre gjennom hele Østerrike og få med dere Alpene og så stoppe i Wien. Veien fra Wien til Praha er ikke særlig lang. Jeg anbefaler at dere kjører via Znojmo istedenfor Brno. Veiene i Tsjekkia er ikke fantastiske, men landskapet er like sjarmerende som i Frankrike.

Anonymous poster hash: 51424...f48

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for gode og utfyllende svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...