AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #61 Del Skrevet 8. oktober 2013 Så den dagen du er arbeidsledig men kan få en slik jobb så takker du nei? Yes. Jeg bor og jobber i Oslo så er nok av jobber der du ikke trenger bil. Anonymous poster hash: 7dffd...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMB Skrevet 8. oktober 2013 #62 Del Skrevet 8. oktober 2013 Bruker du 100k på lappen er det noe alvorlig galt. Det er ikke rakettforskning å beherske en clutch.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #63 Del Skrevet 8. oktober 2013 Bruker du 100k på lappen er det noe alvorlig galt. Det er ikke rakettforskning å beherske en clutch.. For noen er det det jo. Du må akseptere at folk er forskjellige og ikke innta en arrogant holdning mot oss blondiner. Med automat er jeg en mye mer oppmerksom sjåfør enn jeg ville vært på manuel. Anonymous poster hash: 7dffd...3cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMB Skrevet 8. oktober 2013 #64 Del Skrevet 8. oktober 2013 Man tenker jo ikke over at man girer engang. I begynnelsen ja, men etterhvert går det på autopilot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #65 Del Skrevet 8. oktober 2013 For noen er det det jo. Du må akseptere at folk er forskjellige og ikke innta en arrogant holdning mot oss blondiner. Med automat er jeg en mye mer oppmerksom sjåfør enn jeg ville vært på manuel. Anonymous poster hash: 7dffd...3cb Da har du ikkeno i trafikken å gjøre. Clutch/gire går automatisk uten noe som helst fokus etter noen få kjøretimer. Gjør det ikke det er du rett og slett ikke kapabel til å kjøre bil. Værste jeg ser langs veien er kjerringjævler med trynet i frontruta og egg under gassen. Anonymous poster hash: e0ca1...b63 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #66 Del Skrevet 8. oktober 2013 Billige biler med små motorer (under 1,5 l) er best og billigst med manuelt gir, mens store og kraftige biler er best med automatgir. Dette kan du jo si slår litt uheldig ut for mange jenter som liker å kjøre småbiler. Da jeg har et inntrykk av at flest jenter tar sertifikat B kode 78 (kun automatgir). Jeg har selv hatt 3 småbiler hvorav en av de med automat. Må si den med automat responderte dårlig. Prøvdekjørte en av de to jeg kjøpte i manuell girkasse med automatgir også, og den girkassen funket mye dårligere enn den manuelle. Så min erfaring, kjøpe småbil...dropp automatgir.. Anonymous poster hash: 65ea8...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #67 Del Skrevet 8. oktober 2013 Jeg er litt nysgjerrig på om dere som ikke klarer å gire og følge med på trafikken samtidig, greier å gå og tygge tyggis samtidig? Eller snakke i telefonen mens dere går, uten å treffe lyktestolper og vegger? En vanlig automatkasse setter MYE begrensninger på "aktiv kjøring", men nå består vel dette forumet hovedsaklig av lusekjørere som gjerne vil leke privat trafikkpoliti (se annen tråd her inne)Anonymous poster hash: aebcb...732 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #68 Del Skrevet 8. oktober 2013 ..med automatgir fant kvinner også ut at de kunne kjøre bil. Anonymous poster hash: ff645...d47 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 8. oktober 2013 #69 Del Skrevet 8. oktober 2013 Du er helt utrolig. Haha - Tenk å tenke så mye på at man må ha manuell for være tøff? Aldri hørt om før. Er vel heller motsatt, siden man må punge ut en del mer for automat, så regnes det for å være mer eksklusivt å kjøre. Og hvorfor tror du USA består av 98% automatbiler? El-bil er fremtiden, så du får sitte i den gamle og utdaterte manuell bilen din fra 1980 tallet Har du kasettspiller også? Det kjekke med dumme amerikanere som ikke klarer å kjøre manuell, er at da kan de som kan det, gjøre et kupp på en omtrent uselgelig bruktbil med manuall kasse. Og de trenger aldri låne den bort Så kan de kjøpe designervesker og CG-jakker for det de sparer på uhorvelig dyre overhalinger og reparasjoner, samt lavere drivstofforbruk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #70 Del Skrevet 8. oktober 2013 For noen er det det jo. Du må akseptere at folk er forskjellige og ikke innta en arrogant holdning mot oss blondiner. Med automat er jeg en mye mer oppmerksom sjåfør enn jeg ville vært på manuel. Anonymous poster hash: 7dffd...3cb Mot oss blondiner? Dette har ingenting å gjøre med hårfarge, kjære AB. Anonymous poster hash: e986e...266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 8. oktober 2013 #71 Del Skrevet 8. oktober 2013 ..med automatgir fant kvinner også ut at de kunne kjøre bil. Anonymous poster hash: ff645...d47 Oohhh snaaaap =) For noen er det det jo. Du må akseptere at folk er forskjellige og ikke innta en arrogant holdning mot oss blondiner. Med automat er jeg en mye mer oppmerksom sjåfør enn jeg ville vært på manuel. Anonymous poster hash: 7dffd...3cb Jeg spurte før, men hva er det du sliter med når det kommer til å bruke manuell gir? Ikke arrogant men, men seriøst nysgjerrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMB Skrevet 9. oktober 2013 #72 Del Skrevet 9. oktober 2013 ..med automatgir fant kvinner også ut at de trodde de kunne kjøre bil. Anonymous poster hash: ff645...d47 Fixed! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 9. oktober 2013 #73 Del Skrevet 9. oktober 2013 Jeg er litt nysgjerrig på om dere som ikke klarer å gire og følge med på trafikken samtidig, greier å gå og tygge tyggis samtidig? Eller snakke i telefonen mens dere går, uten å treffe lyktestolper og vegger?Anonymous poster hash: aebcb...732 Godt spørsmål! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #74 Del Skrevet 9. oktober 2013 Jeg lurer også på HVA det er som er så vanskelig med manuelt gir? Er det å gire opp/ned, å komme seg ut i veien? Om det er bakkestart er det vel bare å bruke håndbrekket? Jeg kan kjøre manuelt, men foretrekker automat så lenge jeg bor i byen. Kø-kjøring med manuelt er irriterende! Anonymous poster hash: eecf9...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. oktober 2013 #75 Del Skrevet 9. oktober 2013 Mulig de som hater manuelt har kjørt kravstore biler? Selv har jeg kjørt med manuelt i alle år jeg har hatt lappen, 6 år snart. Men får jeg en ny bil skal man ikke se bort ifra at jeg kveler den både fem og seks ganger før jeg skjønner hvordan den er på clutchen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #76 Del Skrevet 9. oktober 2013 Føler du deg bedre når du kan sitte å rakke ned på sjåfører som kjører med automat? Ærlig talt! Om man kjører med automat eller manuell har ingenting å si på kjøreferdighetene! Skjerp dere! Dere oppfører dere som ungdomsskoleelever, hjelpes. Anonymous poster hash: 7a21f...b62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #77 Del Skrevet 9. oktober 2013 Hvis man er trafikkfarlig (som flere i tråden er) når man kjører en bil med manuell gir, er det best å la være å ta lappen. Det er tross alt en VELDIG liten del av det å kjøre bil. Man bruker venstrefoten (som ellers ikke er i bruk) på clutchen, holder rattet med venstre hånd, girer med høyre mens blikket fortsatt er på trafikkbildet. Jeg tror ikke noe på de av dere som skryter av at dere kjører som menn med automat, hvis dere har så dårlig motorikk og konsentrasjon at dere er trafikkfarlige i en manuell. Men dere får fortsette å overbevise dere selv! Anonymous poster hash: 30f39...339 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vevila Skrevet 9. oktober 2013 #78 Del Skrevet 9. oktober 2013 Blir stadig overasket over hvilke nye lavmål enkelte av brukerene her inne når men men for all del om det er det som skal til for at dere skal ha det greit med dere selv Ellers takk for alle saklige svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramis Skrevet 9. oktober 2013 #79 Del Skrevet 9. oktober 2013 Du er helt utrolig. Haha - Tenk å tenke så mye på at man må ha manuell for være tøff? Aldri hørt om før. Er vel heller motsatt, siden man må punge ut en del mer for automat, så regnes det for å være mer eksklusivt å kjøre. Og hvorfor tror du USA består av 98% automatbiler? El-bil er fremtiden, så du får sitte i den gamle og utdaterte manuell bilen din fra 1980 tallet Har du kasettspiller også? Å kjøre med automat er som å sykle med støttehjul i voksen alder fordi det var så vanskelig første gang man prøvde uten. Usa har bare automatbiler fordi oppkjøringen deres er så latterlig lett at ingen lærer seg å kjøre ordentlig. I tillegg skal jo selv de mest evneveike 16-åringer klare å bestå, så da kjører de naturligvis automat. Ordentlige biler har manuell girkasse, det gir en så utrolig mye bedre følelse og ytelse. Hilsen en Tesla-kjører. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 10. oktober 2013 #80 Del Skrevet 10. oktober 2013 Det er nesten sånn at jeg ikke vil svare deg fordi dette svaret var så spesielt. Men, å si at automat biler er ubrukelig og raua? Hvor i all verden får du dette fra? De dyreste, hotteste og nyeste bilene er automat, og er de moderne bilene. De scorer mye høyere enn manuell. Skjønner egentlig hva du snakker om. Du skjønner det at de dyreste og nyeste bilene er det for det meste 50+ som kjører, så sånn statistikk blir feil... Faren min er snart 50 og han er den eneste jeg vet om som liker automat bedre enn manuell! Det er jo så kjedelig å kjøre automat, hvis det blir standard på alle biler før jeg er 90 skal jeg være jævlig forsiktig med den siste manuelle jeg får tak i for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå