AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #21 Del Skrevet 7. oktober 2013 Med automatgir kan enhver idiot kjøre bil. Ikke rart du i endel stater i USA kan ta sertifikat 16 år gammel. Der borte har jo 95% av bilene automat. Med automat kan du flytte all fokus over på trafikkbildet. Anonymous poster hash: ff645...d47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #22 Del Skrevet 7. oktober 2013 Med automatgir kan enhver idiot kjøre bil. Ikke rart du i endel stater i USA kan ta sertifikat 16 år gammel. Der borte har jo 95% av bilene automat. Med automat kan du flytte all fokus over på trafikkbildet. Anonymous poster hash: ff645...d47 Burde ikke det være en god ting da? Slik du har formulert deg... Anonymous poster hash: 3ca2e...553 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #23 Del Skrevet 7. oktober 2013 Burde ikke det være en god ting da? Slik du har formulert deg... Anonymous poster hash: 3ca2e...553 Jo, bevares. Ville følt meg adskillig tryggere ut i trafikken om disse idiotene som må ha girehjelp av automatkasse droppet manuelt gir. Kan de istedet fokusere 100% på det viktigste i trafikken så ville det vært bedre for dem og medtrafikanter å ta sertifikat med automatgir. Anonymous poster hash: ff645...d47 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #24 Del Skrevet 7. oktober 2013 Så sant du ikke kommer til å få deg en jobb med firmabil/bilkjøring så er det bare å ta automatlappen. Jeg kjørte opp med manuell og har kjørt manuell i mange år. Så kjøpte jeg en bil med automat, å gud så deilig! Aldri mer manuell! Det blir mer og mer vanlig med automat, så det blir nok ikke noe problem. Lykke til! Anonymous poster hash: 7a21f...b62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #25 Del Skrevet 7. oktober 2013 Har lappen på manuell, men kjører bare automat. Skal jeg noengang kjøpe egen bil blir det automat. Mye enklere, mindre å tenke på (uansett om giring går ganske automatisk). Blir flere og flere automat-biler i Norge, uten at det er en dårlig ting. Automatkasser er nå såpass utviklet at de for de aller fleste er bedre enn manuell.Anonymous poster hash: e7a3d...0a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #26 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor mennesker velger å kjøpe seg manuell jeg, når automat er fremtiden. Hvorfor gjøre det mer vanskelig for seg selv liksom... Anonymous poster hash: fd5fa...676 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 7. oktober 2013 #27 Del Skrevet 7. oktober 2013 Tok lappen på manuell, men syntes det manuelle giret stjal så mye fokus fra trafikken at jeg kjøpte automat. Og så var cruisecontrol viktig for meg, fordi hastigheten lett kan gli over i fartsbot på lange kjedelige strekninger. Etter noen år med automatkjøring er rutinertheten og oversikten bedre på plass, og jeg kan kjøre med manuelt, fordi jeg ikke lenger behøver å bruke all bevissthet på blinkers, trafikkregler, oversikt over trafikkbildet der framme og alt det andre som kreves når en ferdes blant andre trafikkerende. Men bilen er ikke særlig glad i meg,og ville nok foretrukket en av stuntsjåførene fra Hollywood foran meg - men etter en kveld går det, og etter to så funker det. Men å sette seg tilbake i automaten etter noen manuelldager blir som en blanding av sinnssykt merkelig og den ultimate orgasme. Ligger forholdene til rette for at du skal kunne ta automatførerkort, så for all del. Manuelt vil ikke koste allverdens når du engang vil oppgradere. Og du er en tryggere sjåfør ved den korsveien. Ellers vil jeg anbefale deg å mengdetrene privat med manuell på et sted uten trafikk. Sett deg kjempegodt inn i hvordan giret og clutchen fungerer mekanisk, bo på Youtube til du ikke bare kan, men vet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. oktober 2013 #28 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg får helt fnatt av å kjøre automatgir, så jeg holder meg til manuell Men hver sin smak! Enig i det flere sider, hvis du virkelig ikke greier å gire, så for guds skyld ta lappen på automat, så slipper du å være en trafikkfare for oss andre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #29 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg forsøkte å ta lappen med manuell, men kjørelæreren min rådet meg til å gå over på automat på trinn 2, da jeg slet sånn, og det er det beste valget jeg har tatt. Nå er det ikke lenge før jeg får lappen, og skulle jeg ønske å få meg manuell så koster det bare en oppkjøring. Jeg jobber i kommunen, og de skifter ut alle bilene til automat, som jo er fremtiden, så jeg ser ingen hindere som ødelegger for meg fordi jeg "bare" har automat Anonymous poster hash: 50da9...6e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vevila Skrevet 7. oktober 2013 #30 Del Skrevet 7. oktober 2013 Takk for masse fine svar! Tror nok jeg blir å gå for automat Bilen vi har nå er heldigvis automat så jeg slipper å måtte kjøpe ny bil når jeg til slutt får meg lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #31 Del Skrevet 7. oktober 2013 Automat er fint til kø og bykjøring, men skal du ut på landeveien, er det grusomt kjedelig. Skal man låne bil, er det vel stor sjanse for at man må si nei til en del, pga manuell kasse? Selv om automat er "fremtiden" er fremdeles automatkasser fryktelig dyre å fikse, og de ryker tidligere enn en manuell. Anonymous poster hash: aebcb...732 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #32 Del Skrevet 7. oktober 2013 Automat er fint til kø og bykjøring, men skal du ut på landeveien, er det grusomt kjedelig. Skal man låne bil, er det vel stor sjanse for at man må si nei til en del, pga manuell kasse? Selv om automat er "fremtiden" er fremdeles automatkasser fryktelig dyre å fikse, og de ryker tidligere enn en manuell.Anonymous poster hash: aebcb...732 Da lar man bare vær å låne bilen til noen da, så enkelt er det Jeg syns ikke det er kjedelig å kjøre automat, er nok å følge med på i trafikken likevel. Anonymous poster hash: 7dffd...3cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nephthys Skrevet 7. oktober 2013 #33 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg planlegger også å ta på automat, og håper det tilbys her jeg bor også.. Vi har elbil og kommer aldri til å ha noe annet enn det eller hybrid som også er automat! Tror det kommer til å spare meg for mye stress! Lykke til til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 7. oktober 2013 #34 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor mennesker velger å kjøpe seg manuell jeg, når automat er fremtiden. Hvorfor gjøre det mer vanskelig for seg selv liksom... Anonymous poster hash: fd5fa...676 Fordi automat er for homser og kjerringer... Klarer du ikke å gire når du kjører har du ikke motorikken som skal til ellers heller. Herregud, jeg klarte da å kjøre bil med manuelt gir når jeg var 5 år gammel! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #35 Del Skrevet 7. oktober 2013 Fordi automat er for homser og kjerringer... Klarer du ikke å gire når du kjører har du ikke motorikken som skal til ellers heller. Herregud, jeg klarte da å kjøre bil med manuelt gir når jeg var 5 år gammel! Men jeg er blond og klarer ikke det, så da er vi forskjellig Anonymous poster hash: 7dffd...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 7. oktober 2013 #36 Del Skrevet 7. oktober 2013 Men jeg er blond og klarer ikke det, så da er vi forskjellig Anonymous poster hash: 7dffd...3cb Da burde du ikke kjøre bil heller... Det er såpass mye å holde styr på at den giringa som går av seg selv etter litt trening er peanuts 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #37 Del Skrevet 7. oktober 2013 Da burde du ikke kjøre bil heller... Det er såpass mye å holde styr på at den giringa som går av seg selv etter litt trening er peanuts Å joda, jeg er en kjempegod sjåfør på automat, det sier kjørelæreren min og Null stress å følge med på trafikken nå. Da jeg styra med den jævla clutchen derimot ble det mye grining og frustrasjon siden jeg fikk motorstopp for hver meter.. Anonymous poster hash: 7dffd...3cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #38 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg tenker likt som deg. Har utsatt lappen i mange år nå, pga jeg ikke får til å konsentrere meg på veien når jeg må clutche og gire. Dette er ikke kun i bil, jeg plages med konsentrasjonen daglig til alt. Vurderer å gjøre dette i stillhet, slik at jeg slipper ''dumme'' kommentarer om hvor dumt det er, og hva om jeg må låne bilen til mamma/pappa/svigers. Orker ikke. Gjør det som føles riktig for deg. Det viktigste til syvende og sist er at du føler deg (og er) trygg på veien. Anonymous poster hash: 436ff...2ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kattinka Skrevet 7. oktober 2013 #39 Del Skrevet 7. oktober 2013 ordi automat er for homser og kjerrinFger... Klarer du ikke å gire når du kjører har du ikke motorikken som skal til ellers heller. Herregud, jeg klarte da å kjøre bil med manuelt gir når jeg var 5 år gammel! Herregud så tåpelig å si. Så når mauell går utav produksjon (noe det vil gjøre etterhvert, da automat er fremtiden selfølgelig) kommer alle til å være homser å kjerringer da?? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 7. oktober 2013 #40 Del Skrevet 7. oktober 2013 Hva er det egentlig dere som vil ta lappen på automatgir sliter med når det kommer til manuell gir? Er det clutchen? Når dere skal gire opp/ned? Finner dere ikke den rette giren når dere skal gire? Jeg vil si at det å gire er kanskje 5% av selve kjøringen, resten skal brukes til å passe på og observere hva som skjer mens man kjører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå