AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Vi har en leilighet som vi ikke har lån på som vi regner med koster rundt 5millioner siden naboleilighetene ligger rundt den prisen, men vår er er 30kvm større. Leilighetene som har vært til salgs har alltid blitt solgt over takst. Senest denne uka har den ene blitt solgt 500 000 over takst. Vi har en annen boliglån på 1million som vi leier ut og som egentlig betaler seg selv. Jeg er deltidsstudent og har bruttoårslønn på rundt 280 000, men går opp til 450 000 når jeg blir ferdig om 1.5år. Han jobber fulltid og har årslønn på litt over 1million. Begge er i midten av 30-årene og ingen barn enda, har bil. Før noen av dere sier at vi må spørre banken så venter vi med det. Vi har begge hatt dårlig erfaringer med å snakke med banken tidligere, hvor vi er blitt ledd av da vi søkte om lån første gangen fordi vi hadde "null fremtidsutsikter" og ba oss komme tilbake når vi har noe fornuftig å komme med. Dette har knekt selvtilliten vår og kanskje har vært meget forsiktig med penger i etterkant. I møtet med banken for 10år siden så var rådgiveren meget nedlatende og vi ble nærmest kastet ut fordi vi har kastet bort tiden deres. Noen har som kan fortelle oss hvor mye vi kan låne og hvordan vi kan vente oss av banken? Hvilken bank som behandler kundene sine bra osv. Grunnen til at vi må søke om lån er fordi vi ser etter enebolig. Vi håper på å få barn når jeg blir ferdig med studiene. Jeg er takknemlig for svar.Anonymous poster hash: b120e...e10
Gjest Tirkes Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Med samlet inntekt og den egenkapitalen dere vil ha, så tipper jeg at bankene ikke kommer til å frykte å gi dere tilslag på lån som er 4 x årsinntekten. Men jeg ville nok selv ikke gått over 3 x årsinntekten selv. Spesielt ikke om dere kommer til å ha rundt 5 mill i EK. Det vil fortsatt være nesten 4 millioner i gjeld, og da samlet 9 mill til å handle hus/pusse opp/handle møbler for. 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Med samlet inntekt og den egenkapitalen dere vil ha, så tipper jeg at bankene ikke kommer til å frykte å gi dere tilslag på lån som er 4 x årsinntekten. Men jeg ville nok selv ikke gått over 3 x årsinntekten selv. Spesielt ikke om dere kommer til å ha rundt 5 mill i EK. Det vil fortsatt være nesten 4 millioner i gjeld, og da samlet 9 mill til å handle hus/pusse opp/handle møbler for. Jeg glemte å legge til at vi har nesten 1million i oppsparte penger. Men det vil vi bruke på uforutsette ting. Så det må vi kanskje ikke opplyse banken om? Vi tenkte å søke lån i en annen bank enn det vi har nå, da de stadig maser/prakker på oss investeringsråd som vi ikke er interessert i. For oss er det å gå til banken like ille som å gå til tannlegen for noen. Anonymous poster hash: b120e...e10
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Har du vurdert en nettbasert bank, som f.eks Skandiabanken? Da slipper du å ha med kundebehandlere å gjøre i første omgang, i hvert fall får du finansieringsbevis uten å ha kontakt med noen. Bare legg inn all info de ber om i søknadsveiviseren, så kommer det opp på slutten hva de tilbyr dere å låne. Anonymous poster hash: 06d2a...a9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå