Gå til innhold

Går det bra?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker. Fikk brev fra legen på fredag at jeg har mangel på jern og anbefalte meg å begynte på jerntilskudd. Idag drar jeg til danmark og blir der i tre dager, vil helst ikke starte på det nå, for er redd for at jeg reagerer veldig på de.. Hadde vært dumt å være i danmark med vond mage, diare eller kvalme..

men er usikker om det går bra, hva tror dere? :vetikke:



Anonymous poster hash: ad54c...536
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så usikker. Fikk brev fra legen på fredag at jeg har mangel på jern og anbefalte meg å begynte på jerntilskudd. Idag drar jeg til danmark og blir der i tre dager, vil helst ikke starte på det nå, for er redd for at jeg reagerer veldig på de.. Hadde vært dumt å være i danmark med vond mage, diare eller kvalme..

men er usikker om det går bra, hva tror dere? :vetikke:

Anonymous poster hash: ad54c...536

begynne *

Anonymous poster hash: ad54c...536

Skrevet

Hva med alternativ jerntilskudd som ikke er så sterk dose?



Anonymous poster hash: 697b0...25a
Skrevet

Diaré ved jerntabletter er ikke normalt. Heller omvendt (hard mage) er mer vanlig når man tar jerntilskudd.

Men du kan nok fint vente i tre dager med å starte på dem. Eller ta dem med, og start siste dagen du er der. Bieffektene som påvirker magen kommer sjelden får det har gått noen dager uansett.

Jeg er blodgiver og tar jerntabletter i 6-10 dager hver tredje måned etter at jeg har gitt blod. Har aldri merket noe som helst på at jeg tar disse tablettene, annet enn at dobesøk kan ta litt lengre tid enn ellers. (Men jeg snakker om minutter nå, altså.).

Gjest lille pinnsvin
Skrevet

jeg kan aldri tenke meg at det skjer noen ting om du venter tre dager :)

Skrevet

Får jo ikke kjøpt det nå. Men venninna mi som skal bli med bruker en som har lav dose, men man skal jo helst høre med legen om sånt da.. meeen...?



Anonymous poster hash: ad54c...536
Skrevet

Du kan trygt vente i tre dager, det har ingenting å si. Å ta lave doser har ingen effekt på å bygge opp jernlageret ditt. Så vent til du kommer hjem.

Jeg får diaré av jerntabletter, ikke noe morsomt.



Anonymous poster hash: 1982c...d4e
Gjest Blomst83
Skrevet

Legen din skriver jo anbefaler. Mao er det ikke livskrise så det går nok helt fint å vente 3 dager :)

Skrevet

Gjør nok ikke noe om du venter litt, i mellomtiden kan du jo forsøke å hjelpe på med kostholdet?:) Jeg ble kvitt mine plager med lavt jern kun med kosthold. Grønne grønnsaker, rødt kjøtt, leverpostei og c-vitaminer:)



Anonymous poster hash: 3d780...559

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...