AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg er så usikker. Fikk brev fra legen på fredag at jeg har mangel på jern og anbefalte meg å begynte på jerntilskudd. Idag drar jeg til danmark og blir der i tre dager, vil helst ikke starte på det nå, for er redd for at jeg reagerer veldig på de.. Hadde vært dumt å være i danmark med vond mage, diare eller kvalme.. men er usikker om det går bra, hva tror dere? Anonymous poster hash: ad54c...536
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg er så usikker. Fikk brev fra legen på fredag at jeg har mangel på jern og anbefalte meg å begynte på jerntilskudd. Idag drar jeg til danmark og blir der i tre dager, vil helst ikke starte på det nå, for er redd for at jeg reagerer veldig på de.. Hadde vært dumt å være i danmark med vond mage, diare eller kvalme.. men er usikker om det går bra, hva tror dere? Anonymous poster hash: ad54c...536 begynne * Anonymous poster hash: ad54c...536
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Hva med alternativ jerntilskudd som ikke er så sterk dose? Anonymous poster hash: 697b0...25a
Gjest Tirkes Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Diaré ved jerntabletter er ikke normalt. Heller omvendt (hard mage) er mer vanlig når man tar jerntilskudd. Men du kan nok fint vente i tre dager med å starte på dem. Eller ta dem med, og start siste dagen du er der. Bieffektene som påvirker magen kommer sjelden får det har gått noen dager uansett. Jeg er blodgiver og tar jerntabletter i 6-10 dager hver tredje måned etter at jeg har gitt blod. Har aldri merket noe som helst på at jeg tar disse tablettene, annet enn at dobesøk kan ta litt lengre tid enn ellers. (Men jeg snakker om minutter nå, altså.).
Gjest lille pinnsvin Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 jeg kan aldri tenke meg at det skjer noen ting om du venter tre dager
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Får jo ikke kjøpt det nå. Men venninna mi som skal bli med bruker en som har lav dose, men man skal jo helst høre med legen om sånt da.. meeen...? Anonymous poster hash: ad54c...536
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 Du kan trygt vente i tre dager, det har ingenting å si. Å ta lave doser har ingen effekt på å bygge opp jernlageret ditt. Så vent til du kommer hjem. Jeg får diaré av jerntabletter, ikke noe morsomt. Anonymous poster hash: 1982c...d4e
Gjest Blomst83 Skrevet 6. oktober 2013 #8 Skrevet 6. oktober 2013 Legen din skriver jo anbefaler. Mao er det ikke livskrise så det går nok helt fint å vente 3 dager
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #9 Skrevet 6. oktober 2013 Gjør nok ikke noe om du venter litt, i mellomtiden kan du jo forsøke å hjelpe på med kostholdet? Jeg ble kvitt mine plager med lavt jern kun med kosthold. Grønne grønnsaker, rødt kjøtt, leverpostei og c-vitaminer:) Anonymous poster hash: 3d780...559
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå