Gå til innhold

Liker ikke den nye jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat fått meg en deltidsjobb i matvarebutikk, og jeg liker den ikke. Nå har jeg kun jobbet en helg (fra tors-søn), og det er vel egentlig litt tidlig å "hate" jobben. Dette er første gangen jeg har jobbet i en matvarebutikk, og det viser seg at dette virkelig ikke er noe for meg. Jeg hater å sitte i kassa, og jeg kan ikke akkurat si at jeg er en stor fan av å jobbe med å sette ut varer og sånt heller. Men er kassa jeg liker minst. Jeg føler at jeg må spørre om hjelp hele tiden (de andre som jobber der går automatisk til min kasse om det plinger liksom... flaut). Det er jo egentlig en veldig enkel jobb, men jeg er bare så redd for å gjøre feil. Pluss at jeg liker ikke å sitte/stå stille flere timer i strekk. Jeg virkelig misliker kassajobben sterkt. Jeg har hatt andre jobber hvor jeg har trivdes kjempe godt og klart meg kjempe bra (den ene jobben var en kassajobb, men litt annerledes enn i matvarebutikken; helt annet system). Jeg gruer meg til å gå på jobb fordi jeg vet det blir den samme greia hver eneste dag. Jeg har virkelig lyst til å bare si opp, men jeg føler selv at jeg burde gi jobben litt mer tid.

Jeg tenkte i alle fall å holde ut frem til rundt januar, for da har jeg en annen jobb som er sikret. Planen var først å ha begge jobbene da den ene jobben kun er deltid, og bare annenhver helg, men nå frister ikke det veldig lenger. Blir det dumt å si opp etter bare tre-fire mnd. eventuelt? Det kan jo så klart hende at jeg etter hvert begynner å like jobben, men foreløpig ser det ikke sånn ut.

På forhånd, takk for svar!



Anonymous poster hash: 95506...8cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et slit å være ny, men du vil ikke være ny for alltid. Du kan såklart si opp, med grunnlag for at dette ikke er noe for deg.

Det er bare du som vet om du holder ut. Inntil da vil jeg råde deg til å smile mye. Det er litt rart, men selv falske smil har det med å løfte humøret mitt. Jeg var barista i flere år i Oslo, og fikk ikke sitte ned i løpet av skiftet til annet enn lunsjpausen. Det til tross for rolige perioder, man måtte stå og gå hele dagen og jeg mislikte det. Går bra så lenge det er mye å gjøre, men å stå og henge.. Usj. Med - bredt smil og gjør det beste ut av det, og være litt mer positivt innstilt, så går det litt bedre.

Men såklart, om du ikke ønsker at det skal fungere og det føles bare dritt, da er det like greit å slutte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, mat-butikk jobbing er noe piss. Det er jo en smakssak selvsagt, men for meg var det tortur. Skal heller vaske gulv og dass 8 timer i strekk. Men synes også du skal prøve å holde ut til januar som du sier, det kan jo hende at det blir bedre når alle rutiner og sånt sitter i:) Men misstrives du veldig enda, så sier du bare opp. Du kan jo begrunne det med at du har gitt denne jobben en god sjanse, men at dette virkelig ikke var noe for deg. Men du må jo selvsagt ikke begrunne en oppsigelse.



Anonymous poster hash: 7edd3...6e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives heller ikke i min jobb og jeg begynte bare for noen måneder siden. Er ikke butikk, men er mye rutiner og stress.

Er i tillegg alene på jobb, så det gjør ikke saken bedre.

Men jeg har ikke funnet meg noen ny jobb, så inntil jeg gjør det så må jeg nesten bare holde ut.

Men skjønner at det ikke er noe gøy å gå på jobb når man ikke trives og gruer seg.

Anonymous poster hash: 87005...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...