Gå til innhold

Togbillett London-York

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :-) Jeg lurer på om noen vet om billigste togselskap som trafikkerer London -York? Og om det lønner seg å kjøpe billett på nett, eller på toget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-) Jeg lurer på om noen vet om billigste togselskap som trafikkerer London -York? Og om det lønner seg å kjøpe billett på nett, eller på toget?

Det blir ikke billig uansett.... Vi fikk oss et skikkelig sjokk da vi skulle sjekke prisene, og man kommer seriøst ikke under 300-400 kroner hver vei. Vi endte opp med å betale ca 1000 kroner, tur/retur, og da hadde vi sånn "anytime travel" så vi kunne dra hvilken dato og tidspunkt vi ville, innnefor et tidsspenn på to måneder tror jeg..... :) Kan være greit å bestille tidlig og reservere sete, for vi måtte stå i bagasjevognen til York siden toget i utgangspunktet var fullt.... :fnise:

Skrevet

Nettopp. Har sjekket på nett, og kan få billett t/r til 76,50 pund. Sto ingen ting om reservert sete... Takk for svar!

Skrevet

Det kostet rundt 70 pund t/r sist jeg tok tog mellom London og York. Jeg bestilte på nett for å slippe å stresse med det i London/York. Jeg fikk ikke reserve sete da jeg reiste sist. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Takk for svar, Yvonne! Nå prøvde jeg akkurat kjøpe billett på nettet, men får ikke gjennomført kjøpet pga de mener post nummeret er ugyldig. Jeg fikk bestille plass da :) Men hjelper lite når jeg ikke får kjøpe billetten...

Skrevet

Takk for svar, Yvonne! Nå prøvde jeg akkurat kjøpe billett på nettet, men får ikke gjennomført kjøpet pga de mener post nummeret er ugyldig. Jeg fikk bestille plass da :) Men hjelper lite når jeg ikke får kjøpe billetten...

Som regel i slike tilfeller så bare "låner" jeg postnummeret til et hotell jeg skal bo på. Det er uansett ingen som sjekker, med mindre det står spesifikt ift til det. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Det vanlige vil jo være å ta East Coast Express fra Kings Cross, eneste alternativer er å ta Virgin fra Euston enten til Manchester Picadilly eller til Liverpool Lime Street og bytte til Trans Pennine express. Men dette høres mildt sagt tungvint ut og er vel tvilsomt om det er billigere enn å ta East Coast direkte.

Skrevet

Jeg kjører vanligvist London - Bristol så har ikke gjort dette selv, men kan man ikke bare bestille vanlig direkte billig togbillett via First Great Western? Eller er det flere steder som heter York..? Jeg får bestilt med norsk adresse, henter billetten på stasjonen og finner billetter til 400 tur/retur. Har jeg gått glipp av noe her?

Anonymous poster hash: 83d0c...6b0
Skrevet

Jeg kjører vanligvist London - Bristol så har ikke gjort dette selv, men kan man ikke bare bestille vanlig direkte billig togbillett via First Great Western? Eller er det flere steder som heter York..? Jeg får bestilt med norsk adresse, henter billetten på stasjonen og finner billetter til 400 tur/retur. Har jeg gått glipp av noe her?

Anonymous poster hash: 83d0c...6b0

York traffikers så definitivt ikke av First Great Western, er East Coast Express som opperer der. York ligger tross alt nord øst for Leeds, mens First Great Westertn opperer mot Bristol, Cardiff og Penzanze. sån røfflig, helt annen vei enn det York ligger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...