Gå til innhold

Mannen sover til klokken tolv- hver helg!

Anbefalte innlegg

Gjest Chlorophyll
Skrevet

Er det normalt?? Vi har ingen planer om å gjøre noe men jeg syns det er en uting å sove til klokken 12 hver eneste helg. Da er jo halve dagen allerede gått!

Når jeg tar opp temaet sier han alltid at han selvfølgelig planlegger å stå opp tidligere og gjøre ting, men selv når vi har løse planer kan han finne på å sove lenger enn avtalen var. Jeg vil ikke ha et helt liv med en søvngjenger av en mann som aldri klarer å stå opp klokken 9 i helgen.

Hva skal jeg si til han?

Anonymous poster hash: 6952d...8f9

Er fullstendig enig med deg i dette, men samtidig, kan du ikke bestemme når mannen skal stå opp. Synes bare du skal stå opp jeg, begynne å gjøre dine ting. Så får han heller stå opp og kjede seg, i stedet for at du venter på ham hele dagen.

Det gjorde jeg. når det gjaldt eksen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde blitt overlykkelig om min samboer sov til bare kl 12....

Anonymous poster hash: bd1ed...264

Er du min eksmanns nye samboer? I så fall føler jeg med deg. :hug:

Anonymous poster hash: aa499...0a9

• Liker 1
Skrevet

Bli enig om at dere står opp med ungene en morgen hver og da kan han sove til 12 når er hans sovemogen.

• Liker 6
Gjest JakeGreen
Skrevet

Mas?

Jeg har tatt det opp med han EN gang. Du må ha en veldig kort lunte for hva du kaller "mas"...

Slapp av, jeg tullet med deg.

Du burde kanskje nevnt at dere hadde barn? Da er det vel bare å sende de opp til far? Eventuelt låse døren etter at de har gått inn?

Problem solved.

:)

• Liker 4
Skrevet

Synes du virker veldig krass TS. Så fort noen har misforstått noe du har skrevet, eller pga manglende informasjon, så blir du krass. Du glemte vesentlig informasjon i HI, og fikk svar deretter. Det er ikke noe å bli så krass for. Det er stor forskjell for de fleste å sove til 12 om en har barn eller ikke. HI sa ingenting om det, og dermed så må en gå utifra de opplysningene en fikk.

Jeg hadde ikke hatt noe problem med at typen hadde sovet til 12 i helgene så lenge det ikke er barn med i bildet. Folk har ulike søvnbehov, av ulike grunner. Om det hadde vært barn i bildet så synes jeg at forslaget om annenhver dag, eller annen hver helg er helt supert. Da får alle det de trenger. Det forslaget har du fått av mange, og tidlig i tråden, men du overser det hver gang. Det er ikke bare mannen din som skal tilpasse seg. En må finne kompromisser dere begge kan leve med. Du kan heller ikke forvente at mannen din bare står opp selv, når du vil, uten at du sier noe til han eller vekker han. Du må snakke med han om dette.

For øvrig har jeg lite til overs for "ludder" sammenlikningen din av de som sier de liker å vekke partneren sin med en BJ eller sex. Vi er alle ulike, men ingen er ett ludder fordi de gjør noe slikt. Det finnes faktisk de av oss som elsker å gjøre slikt, og som får uendelig mye igjen på samme måte.

• Liker 29
Skrevet

Nei du. Vi er i slutten av 20-åra med to barn som krever sitt også. Han legger seg alltid tidlig i ukedagene så det er ikke mangel på søvn som er problemet.

Hvis han sover lenge og lar deg ta morrastellet hver eneste helg, da ser jeg absolutt problemet. Med små barn i huset er det naturlig å bytte på å få sove lenge.

• Liker 3
Skrevet

Synes du virker veldig krass TS. Så fort noen har misforstått noe du har skrevet, eller pga manglende informasjon, så blir du krass. Du glemte vesentlig informasjon i HI, og fikk svar deretter. Det er ikke noe å bli så krass for. Det er stor forskjell for de fleste å sove til 12 om en har barn eller ikke. HI sa ingenting om det, og dermed så må en gå utifra de opplysningene en fikk.

Jeg hadde ikke hatt noe problem med at typen hadde sovet til 12 i helgene så lenge det ikke er barn med i bildet. Folk har ulike søvnbehov, av ulike grunner. Om det hadde vært barn i bildet så synes jeg at forslaget om annenhver dag, eller annen hver helg er helt supert. Da får alle det de trenger. Det forslaget har du fått av mange, og tidlig i tråden, men du overser det hver gang. Det er ikke bare mannen din som skal tilpasse seg. En må finne kompromisser dere begge kan leve med. Du kan heller ikke forvente at mannen din bare står opp selv, når du vil, uten at du sier noe til han eller vekker han. Du må snakke med han om dette.

For øvrig har jeg lite til overs for "ludder" sammenlikningen din av de som sier de liker å vekke partneren sin med en BJ eller sex. Vi er alle ulike, men ingen er ett ludder fordi de gjør noe slikt. Det finnes faktisk de av oss som elsker å gjøre slikt, og som får uendelig mye igjen på samme måte.

Så tåpelige og barnslige svar TS får i denne tråden, er det ikke rart hun svarer krasst tilbake!

Anonymous poster hash: 4ab9c...87f

• Liker 12
Skrevet (endret)

Hmm, enkelte ganger hadde det virkelig vært ønskelig at alle brukerne i forumet fremkom med alderen sin klart og tydelig sammen med nicket...

TS, her må du nok bare etter beste evne prøve å skille ut svarene fordelt på to grupper; - de helt unge samboende uten barn eller forpliktelser på noe nivå, og de noe mer etablerte voksne med barn og noen år bak seg (både i egenalder og forholdet generelt).

Det er vel ingen som bryr seg om hvorvidt den ene eller begge sover til sola skinner og går ned igjen, når det er snakk om et ungt par som ikke har annet fore enn fest, moro og knulling døgnet rundt. Dette sier seg selv..

Noe helt annet blir det den dagen ting har blitt såpass seriøst at man får barn å ta hånd om. Da er det de som styrer showet, og selvfølgelig kan man ikke da bare ligge og dra seg til klokka 12 hver lørdag og søndag. Unger skiller ikke på helg og uke, og det er jo den største selvfølgelighet at man da enten deler på å stå opp med de, eller (og aller best) står opp samtidig både lørdag og søndag. Barn vil gjerne være sammen med både mor og far i helgene, da uka ellers for det meste er preget av stress hit og dit til barnehage og jobb.

Jeg tror du TS bør sette deg med mannen din og ta en seriøs prat om dette. Er han ellers en fornuftig, omtenksom og real fyr burde han klare å endre seg på dette tross alt enkle punktet.

Og til den yngre barnløse garde her;- dere aner ikke hva dere prater om, så i stedet for å komme med en haug patetiske forsvarstaler til fordel for TS` manns ansvarsløse "søvnbehov" er det bedre å la være å svare til dere selv evt. en gang får egne barn!

Endret av tsejG
  • Liker 15
Skrevet

Elensire er min nye favorittperson på KG. Trådens beste innlegg.

• Liker 8
Skrevet

Synes du virker veldig krass TS. Så fort noen har misforstått noe du har skrevet, eller pga manglende informasjon, så blir du krass. Du glemte vesentlig informasjon i HI, og fikk svar deretter.

Men selv etter at hun informerte om ungene, fikk hun jo bare tøyse-svar som at hun må vekke ham med bj, bruke tiden til husarbeid og egenpleie, vekke ham klokka 12 med frokost på senga osv. Selv om jeg er enig i at ludder-sammenlikningen ikke er helt ok, synes jeg heller ikke ideen om at kvinnen er noe som er til for å tilfredstille mannens behov er særlig ok.

• Liker 11
Skrevet

Jeg er singel og har ikke barn selv, men klarer fint å se at det er en selvfølge at mannen står opp til vanlig tid i helgene også. :)

• Liker 2
Skrevet

Det går kanskje an å vise litt velvilje når jeg allerede i innlegg nummer to opplyser om barna? Men nei, det ble jo glatt ignorert gitt.

Men uansett mannen har lest tråden nå og lover meg å skjerpe seg. :danse:

• Liker 7
Skrevet

Så, du vekker ham ikke... vet ikke hva du skal si til ham for å fremme hva du føler og krever.. men du viser ham gjerne tidenes mest rotete og fiendtlige forumstråd.

Grattis, dere vinner helgens kommunikasjonspris. :)

Jeg føler med hetero mannfolk i blant.

• Liker 14
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Daenerys, mod.

Skrevet

Så, du vekker ham ikke... vet ikke hva du skal si til ham for å fremme hva du føler og krever.. men du viser ham gjerne tidenes mest rotete og fiendtlige forumstråd.

Grattis, dere vinner helgens kommunikasjonspris. :)

Jeg føler med hetero mannfolk i blant.

Unnskyld meg da, vet du alltid hva du skal si og hvordan i gitte tilfeller? Og nå er det plutselig galt at jeg henvender meg på KG for å få mulige ideer til hva jeg kan si, fra andre som har vært i samme situasjon?

Spar meg for din kverulering takk.

• Liker 9
Skrevet

Unnskyld meg da, vet du alltid hva du skal si og hvordan i gitte tilfeller? Og nå er det plutselig galt at jeg henvender meg på KG for å få mulige ideer til hva jeg kan si, fra andre som har vært i samme situasjon?

Spar meg for din kverulering takk.

Nei, men jeg synes valget om å vise ham denne tråden fremfor å faktisk ta en dialog med mannen du deler seng, barn og samliv med - er et uhyre merkelig et.

Jeg kverrulerer gjerne videre. :)

• Liker 11
Skrevet

Nei, men jeg synes valget om å vise ham denne tråden fremfor å faktisk ta en dialog med mannen du deler seng, barn og samliv med - er et uhyre merkelig et.

Jeg kverrulerer gjerne videre. :)

Voldsomme antagelser her jo... Men kanskje jeg faktisk snakket med mannen FØR jeg viste han tråden? Det vet du ingenting om ikke sant?

God søndag!

• Liker 3
Skrevet

Så tåpelige og barnslige svar TS får i denne tråden, er det ikke rart hun svarer krasst tilbake!

Jo, jeg synes det er det. Hun ble krass allerede da de første svarene kom, selv om det var helt tydelig at de var basert på den informasjonen som lå i HI, fordi de ikke gav henne de svarene hun ønsket. Ingen av de som svarte da kunne vel vite at de har barn. Det har uansett kommet mange gode råd, og forslag til løsninger, men selv de får krasse svar, eller blir oversett. Så beklager, jeg skjønner det faktisk ikke.

• Liker 16
Skrevet

Jo, jeg synes det er det. Hun ble krass allerede da de første svarene kom, selv om det var helt tydelig at de var basert på den informasjonen som lå i HI, fordi de ikke gav henne de svarene hun ønsket. Ingen av de som svarte da kunne vel vite at de har barn. Det har uansett kommet mange gode råd, og forslag til løsninger, men selv de får krasse svar, eller blir oversett. Så beklager, jeg skjønner det faktisk ikke.

Feil.

Det er 4 som har svart før jeg opplyste om barna. De neste to sidene svarer folk akkurat som det passet dem og ignorerte opplysningen.

Kanskje jeg traff noen ømme punkt hos flere her. Men du må gjerne fortsette med kveruleringen. Den er nemlig veldig avslørende.

• Liker 7
Skrevet

Men selv etter at hun informerte om ungene, fikk hun jo bare tøyse-svar som at hun må vekke ham med bj, bruke tiden til husarbeid og egenpleie, vekke ham klokka 12 med frokost på senga osv. Selv om jeg er enig i at ludder-sammenlikningen ikke er helt ok, synes jeg heller ikke ideen om at kvinnen er noe som er til for å tilfredstille mannens behov er særlig ok.

Det kan være at de ikke hadde fått med seg innlegget, men ok. Jeg synes ikke de var tøysete. Mange av de sa bare sin mening om hvor lenge en må få sove. Men jeg kan se hva du mener :)

Hvem sa noe om at det bare er mannens behov som tilfredsstilles da? Det er en del kvinner som faktisk liker å gjøre slikt, fordi, ja det gleder han, men det gir de også noe igjen, da eller senere. Derfor er det unødvendig å si at noen som gjør noe de åpenbart liker er ludder. Om jeg gir en BJ så er det fordi jeg har lyst til å gjøre det. tilfeldigvis elsker jeg å gjøre slikt, så da blir det noen på typen når annledningen byr seg hehe.

Det går kanskje an å vise litt velvilje når jeg allerede i innlegg nummer to opplyser om barna? Men nei, det ble jo glatt ignorert gitt.

Men uansett mannen har lest tråden nå og lover meg å skjerpe seg. :danse:

Som jeg nevnte over så kan nok det fort ha blitt borte når en har lest, eller alt satt i gang med å svare. Men jeg er veldig glad for å høre at dere fikk snakket ut om det, og at han lover å skjerpe seg! Håper dere finner en fin mellomting dere begge kan leve med. Er klart det skal deles på egentiden når en har barn. Det skulle bare mangle.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...