AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Er det normalt?? Vi har ingen planer om å gjøre noe men jeg syns det er en uting å sove til klokken 12 hver eneste helg. Da er jo halve dagen allerede gått! Når jeg tar opp temaet sier han alltid at han selvfølgelig planlegger å stå opp tidligere og gjøre ting, men selv når vi har løse planer kan han finne på å sove lenger enn avtalen var. Jeg vil ikke ha et helt liv med en søvngjenger av en mann som aldri klarer å stå opp klokken 9 i helgen. Hva skal jeg si til han? Anonymous poster hash: 6952d...8f9 2
Populært innlegg Zoega Skrevet 6. oktober 2013 Populært innlegg #2 Skrevet 6. oktober 2013 Min samboer og jeg - når jeg har fri i helgen - ligger til 12. Hverdager legger vi oss kanskje 1-2, men skal opp for å komme oss på jobb tidlig neste morgen. Da synes jeg det er fint å få sove ut i helgen. Jeg trekker en konklusjon med at dere er rundt 40, 50? Du kan ikke bestemme hvor lenge mannen din skal sove. Dere har en "avtale" om å stå opp rundt 9 , men han sover lengre - rett og slett fordi han ikke er uthvilt. Stå opp du da - og lag kaffe til gubben og ta med til han i senga med dagens avis? 60
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg kan se det er irriterende, men kan du ikke stå opp og gjøre din greie? Hos oss var det litt begge veier, noen helger sov han lenge mens jeg stod opp, dro på joggetur/trening eller fjelltur en times tid. Dusjet, lagde frokost og leste bok når han sov. Eventuelt gjorde småting som jeg liker å drive på med i fred og ro. Når det var omvendt pleide han å trene, spille xbox, osv. Anonymous poster hash: 80c07...ffb 8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Dersom dere ikke har barn som gjør at dagen starter tidlig så la ham sove. Synes ikke 12 er så veldig sent.Anonymous poster hash: 24f56...d82 32
Populært innlegg Gjest crazycatlady Skrevet 6. oktober 2013 Populært innlegg #5 Skrevet 6. oktober 2013 Haha, er det mulig? Er du moren hans eller? Avtale hvor lenge man skal sove? Helg er HELG og da skal man få koble ut og slappe av. Her sover det ofte til 12 både lørdag og søndag med mindre vi skal noe spesielt. Herlig! Ingenting er som lange morgener i senga! 77
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Min samboer og jeg - når jeg har fri i helgen - ligger til 12. Hverdager legger vi oss kanskje 1-2, men skal opp for å komme oss på jobb tidlig neste morgen. Da synes jeg det er fint å få sove ut i helgen. Jeg trekker en konklusjon med at dere er rundt 40, 50? Du kan ikke bestemme hvor lenge mannen din skal sove. Dere har en "avtale" om å stå opp rundt 9 , men han sover lengre - rett og slett fordi han ikke er uthvilt. Stå opp du da - og lag kaffe til gubben og ta med til han i senga med dagens avis? Nei du. Vi er i slutten av 20-åra med to barn som krever sitt også. Han legger seg alltid tidlig i ukedagene så det er ikke mangel på søvn som er problemet. Anonymous poster hash: 6952d...8f9 5
Tabris Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 Nei du. Vi er i slutten av 20-åra med to barn som krever sitt også. Han legger seg alltid tidlig i ukedagene så det er ikke mangel på søvn som er problemet. Anonymous poster hash: 6952d...8f9 Kan du ikke avtale med ham at du vekker ham f.eks klokken ni? 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #8 Skrevet 6. oktober 2013 Du burde jo være glad til. Masse tid til husarbeid eller selvpleie og så kan du servere frokost på senga i 12-draget. Naken, selvsagt! Anonymous poster hash: 68876...b04 11
Liriel Skrevet 6. oktober 2013 #9 Skrevet 6. oktober 2013 Hva med å heller vekke han på en hyggelig måte om du vil ha han opp før? Vet min setterveldig pris på å bli vekka av en bj. 6
Gjest JakeGreen Skrevet 6. oktober 2013 #10 Skrevet 6. oktober 2013 Kanskje han er lei av maset ditt? 22
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #11 Skrevet 6. oktober 2013 Kan du ikke avtale med ham at du vekker ham f.eks klokken ni? Nei. Han får jammen klare å ta ansvar selv. Du burde jo være glad til. Masse tid til husarbeid eller selvpleie og så kan du servere frokost på senga i 12-draget. Naken, selvsagt! Anonymous poster hash: 68876...b04 Husarbeid? Egenpleie? Naken?? Hallo. 2 barn som krever sitt og du foreslår at jeg skal være husmor og "ludder"?? Hva med å heller vekke han på en hyggelig måte om du vil ha han opp før? Vet min setterveldig pris på å bli vekka av en bj. Fyf... Hva slags "forhold" er det dere har med "mennene" deres? Anonymous poster hash: 6952d...8f9 47
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #12 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg KAN skjønne frustasjonen dersom du bor på et tettsted hvor kjøpesenter stenger 15:00... Men ellers skjønner jeg ikke hva du whiner om. Anonymous poster hash: 8673d...de4 12
Tabris Skrevet 6. oktober 2013 #13 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg kjenner jeg begynner å synes synd på mannen din. Snakk om å være vrang. 41
JayGatsby Skrevet 6. oktober 2013 #14 Skrevet 6. oktober 2013 Er det normalt?? Vi har ingen planer om å gjøre noe men jeg syns det er en uting å sove til klokken 12 hver eneste helg. Da er jo halve dagen allerede gått! Når jeg tar opp temaet sier han alltid at han selvfølgelig planlegger å stå opp tidligere og gjøre ting, men selv når vi har løse planer kan han finne på å sove lenger enn avtalen var. Jeg vil ikke ha et helt liv med en søvngjenger av en mann som aldri klarer å stå opp klokken 9 i helgen. Hva skal jeg si til han? Anonymous poster hash: 6952d...8f9 La den stakkars mannen få hvile i helgen. 9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #15 Skrevet 6. oktober 2013 Kanskje han er lei av maset ditt? Mas? Jeg har tatt det opp med han EN gang. Du må ha en veldig kort lunte for hva du kaller "mas"... Anonymous poster hash: 6952d...8f9 7
Anglofil Skrevet 6. oktober 2013 #16 Skrevet 6. oktober 2013 Herrlighet, du er da ikke moren hans. Hvis han liker å sove til 12, hvorfor skal han ikke få lov til det? Jeg gjør det samme. Helgen nytes til det fulle, og jeg elsker å være oppe sent. Helgen er med andre ord den eneste gangen i uken jeg får vært det, ergo blir det også til at jeg står opp sent. Jeg er ikke helt problemet, med mindre det er noe spesielt dere skal? Man kan vel gjøre de samme tingene klokken 14 som klokken 10? Jeg klarer ikke å se problemet jeg altså. Mvh Yvonne 17
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #17 Skrevet 6. oktober 2013 Haha, er det mulig? Er du moren hans eller? Avtale hvor lenge man skal sove? Helg er HELG og da skal man få koble ut og slappe av. Her sover det ofte til 12 både lørdag og søndag med mindre vi skal noe spesielt. Herlig! Ingenting er som lange morgener i senga! Enig også kan man ta et langt knull på morgenen også når man har tid. Anonymous poster hash: a8324...9e5 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 Populært innlegg #18 Skrevet 6. oktober 2013 Ok. Bare useriøse dustesvar å få her ser jeg. Fra folk som ikke har snev på hva det vil si å leve et liv med to barn som krever sitt og en mann som ikke gidder å ta ansvar. Jeg håper dere aldri havner i samme situasjon. Anonymous poster hash: 6952d...8f9 57
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #19 Skrevet 6. oktober 2013 Skjønner deg ts. Dra han ut av senga etter foten, eller konfisker dyna. Anonymous poster hash: 4ab9c...87f 10
Malum Skrevet 6. oktober 2013 #20 Skrevet 6. oktober 2013 Nå har ikke vi lenger småbarn som krever sitt, så jeg driter i hvor lenge mannen min sover. Jeg gjør mine ting, og nyter fred og ro, også kommer han når han kommer. Det hadde ikke vært greit da vi hadde småbarn, selvfølgelig, og jeg synes ikke du skal finne deg i å være den som tar hånd om alt hver eneste morgen i helger. Avtal å ta en dag hver med ungene om morgenen i helger? Om du uansett våkner tidlig, så får du gjort dine ting på "hans dag", også sover han lenge den andre dagen. Kanskje også lurt å ikke planlegge ting så tidlig om morgenen i helgen, hvis dere ikke er nødt, så slipper du det irritasjonsmomentet også? 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå