Gå til innhold

Mannen sover til klokken tolv- hver helg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hva faen er det med folk som svarer i denne tråden da??? Selvfølgelig skal ikke mannen ligge og purke og sove til midt på dagen når man har barn!! Jeg hadde blitt dritsur selv.

Anonymous poster hash: 4ab9c...87f

Vel, det er en opplysning ts ikke valgte å ta med i HI, ergo var heller ikke det noe jeg tok hensyn til. Da tenker jeg at man skal dele på det, men at mannen sover lenge en gang i mellom er vel greit tenker jeg. Jeg mener det er litt hysterisk hvis mannen aldri får sove lenge hvis hun uansett står opp tidlig.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man får så himla tilfredsstillende sex av å ligge og lytte til ungene, og følge med om en av de plutselig står i døra og glor... :roll: Sånt er kun til for at mannen skal få tømt seg, for han lar seg ikke affisere av slike "bagateller". Mye giddet å serve mannen på den måten.

Anonymous poster hash: 9b40d...372

Vi er så heldige at vi har unger som deler rom og trives med det. Før de står opp så leker de ofte på rommet sitt og koser seg der. Og i helgene sover de som regel til kl 8, så da er det bare å være tidlig ute da.

Er ikke annereledes enn om kvelden/natta, skulle man tenkt sånn at man ikke kan ha sex fordi ungene kan våkne, da hadde det jo aldri blitt noe på noen av oss.

• Liker 4
Skrevet

Vel, det er en opplysning ts ikke valgte å ta med i HI, ergo var heller ikke det noe jeg tok hensyn til. Da tenker jeg at man skal dele på det, men at mannen sover lenge en gang i mellom er vel greit tenker jeg. Jeg mener det er litt hysterisk hvis mannen aldri får sove lenge hvis hun uansett står opp tidlig.

Å "sove lenge" som voksen med en normal døgnrytme er 9-10... ikke 12 som grinete tenåringer gjør

Anonymous poster hash: ca0aa...299

• Liker 15
Skrevet

Med småunger i huset er det ikke greit å holde på sånn, de som sier noe annet lyver eller har ikke små barn. Det er egentlig likegyldig om han sover, spiller dataspill eller jogger - han må prioritere familien. Forstår at det er deilig å sove ut, men det gjelder jo ikke bare for ham. Når man får unger kan man ikke holde på som da man var barnløs.

Foreslår at du finner deg en aktivitet lørdag morgen, så går du inn på soverommet og forteller at du drar.

Anonymous poster hash: 90a34...605

• Liker 12
Skrevet

Jeg får ikke redigert innlegget mitt, men jeg ser at trådstarter "plutselig" fikk to små barn uti tråden. Litt rart at hun ikke tok det med i startinnlegget...

Anonymous poster hash: 4ac4f...764

Fordi jeg ikke trodde det var nødvendig å ta med den infoen? Og jeg bad om råd til hva jeg kunne si.

Anonymous poster hash: 6952d...8f9

• Liker 4
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Eg hadde vorten rimeleg forbanna om nokon vaksne vekka meg kl 9 ein laurdag- eller søndags morgon. Helgene er jo til fpr å sove ut.

Skrevet

Jeg synes ikke 12 er så fryktelig sent om man kun er to, men om dere har barn så er jo mye av kosen å stå opp tidlig i helgene og ha lang frokost sammen. Som barn har jeg gode minner av å stå tidlig opp lørdag for å se barne-tv sammen med pappa :)

Hvor gamle er barna? Føler at det har en del å si.

Anonymous poster hash: 54c0c...398
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Å "sove lenge" som voksen med en normal døgnrytme er 9-10... ikke 12 som grinete tenåringer gjør

Anonymous poster hash: ca0aa...299

Hvem har sagt at man sover i 12 timer da? Og i så fall: hva så?

Noen har større behov for søvn enn andre. Selv trenger jeg minst 9-10 timer søvn, og legger meg gjerne deretter i ukedagene. Dvs at jeg sovner gjerne klokka 20-21 i ukedagene fordi jeg skal opp klokka seks om morgenen. Men jeg er gjerne oppe til tre-fire i helgene, og da sover jeg strengt tatt ikke mer enn åtte-ni timer i helgene. Jeg er nemlig egentig en skikkelig natteravn som elsker å være våken lenge i helgene. ;)

Endret av Yvonne
  • Liker 11
Skrevet

Har det på samme måte som ts. Vi holder på å pusse opp bolig og jeg var ferdig å male før han var stått opp. Når han endelig stod opp så var det fordi jeg vekte ham for tredje gang. Da spør han gjerne hvorfor jeg ikke vekte ham tidligere... Det er irriterende, men tviler på han kommer til å forandre seg så jeg ser litt mørkt på å skulle få barn.

Anonymous poster hash: 56630...6d1

• Liker 1
Skrevet

Da går du bare inn og vekker ham. Problem solved. Men det virker ikke som om du er så opptatt av å faktisk løse problemet som du er av å klage.

Jeg foreslår at du leser mitt første innlegg en gang til. Legg spesielt merke til ett spørsmål.

• Liker 1
Skrevet

Jeg foreslår at du leser mitt første innlegg en gang til. Legg spesielt merke til ett spørsmål.

Hva med å skrive hva du faktisk mener til meg, fremfor å drive med hinting. Det gidder jeg ikke.

• Liker 5
Skrevet

Jeg får helt hjerneblødning av å lese om alle som mener det er helt greit å sove til kl 12 når man er voksen og har barn. Jeg håper virkelig ikke at dere er voksne, for da er dere utrolig umodne. Forhåpentligvis er dere 17 år og drittlei av at mamma og pappa maser på at dere skal stå opp når kl er 14 og dere fortsatt er i koma.

• Liker 16
Skrevet

Er det normalt?? Vi har ingen planer om å gjøre noe men jeg syns det er en uting å sove til klokken 12 hver eneste helg. Da er jo halve dagen allerede gått!

Når jeg tar opp temaet sier han alltid at han selvfølgelig planlegger å stå opp tidligere og gjøre ting, men selv når vi har løse planer kan han finne på å sove lenger enn avtalen var. Jeg vil ikke ha et helt liv med en søvngjenger av en mann som aldri klarer å stå opp klokken 9 i helgen.

Hva skal jeg si til han?

Det høres ut som dere har forskjellige verdier og forskjellig livsstil. Han har kanskje ikke like sterkt verdisyn på dette som deg. Jeg kan forsikre deg om at det finnes mange som er som din partner.

Man får ofte ikke sovet nok under arbeidsuken og må ta igjen i helgen. Jeg og min mann sover også lenger i helgene. Vil tippe gjennomsnittlig til kl. 10.00. Ofte bare til halv ni men noen ganger til 11.

Men jeg vet om flere som sover lenger, ikke så mange godt voksne kanskje, men jeg har en svoger m/ samboer i 50 - åra vet jeg ofte sover til ca. 12.00 i helga og veldig mange unge mennesker gjør det som min datter på 21 og hennes like.

Tror du får problemer med å "omvende" ham. Det er også den beste måten å bli uvenner på det å kritisere/ blande seg bort i den andres livsstil.

Det du kan gjøre er å legge planer alene - så får du ham kanskje med til slutt fordi han vil være mer sammen med deg!

Anonymous poster hash: 1cd17...8a2

• Liker 2
Skrevet

Personlig klarer jeg ikke sove lenger enn kroppen min trenger og knapt nok det. Så om han ellers i uka sover nok hadde jeg foreslått en tur til legen for å sjekke om han er frisk eller om det er en grunn til søvnbehovet hans.

Ellers forstår jeg behovet for å dele på ansvar med barn, avhengig av hvor gamle de er. Det burde gå an å ta en samtale om det uten å skulle "ta hverandre" slik at ingen kommer i forsvarsposisjon.

Skrevet

Hva med å skrive hva du faktisk mener til meg, fremfor å drive med hinting. Det gidder jeg ikke.

Da foreslår jeg at du lusker deg ut av tråden uten å skrive noe svar hverken her eller andre steder siden du tydeligvis ikke gidder å lese et HI skikkelig før du svarer. Som så mange andre her inne også gjør.

Takk til dere som svarer skikkelig. Jeg skal vise denne tråden til mannen. Kanskje det "vekker" han opp litt.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg får helt hjerneblødning av å lese om alle som mener det er helt greit å sove til kl 12 når man er voksen og har barn. Jeg håper virkelig ikke at dere er voksne, for da er dere utrolig umodne. Forhåpentligvis er dere 17 år og drittlei av at mamma og pappa maser på at dere skal stå opp når kl er 14 og dere fortsatt er i koma.

Ja, huff, tenk at andre gjør det annerledes enn deg selv? Ærlig talt, hadde jeg hatt barn så hadde mannen og jeg byttet på annenhver helg, for vi elsker å sove lenge i helgene begge to. For oss hadde det virkelig ikke vært en big deal.

Nei gid altså, for noen forferdelige barnslige mennesker vi er. ;) Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor man bryr seg om hva andre mennesker gjør engang så lenge det ikke går utover deg selv.

Endret av Yvonne
  • Liker 20
Skrevet

Det høres ut som dere har forskjellige verdier og forskjellig livsstil. Han har kanskje ikke like sterkt verdisyn på dette som deg. Jeg kan forsikre deg om at det finnes mange som er som din partner.

Man får ofte ikke sovet nok under arbeidsuken og må ta igjen i helgen. Jeg og min mann sover også lenger i helgene. Vil tippe gjennomsnittlig til kl. 10.00. Ofte bare til halv ni men noen ganger til 11.

Men jeg vet om flere som sover lenger, ikke så mange godt voksne kanskje, men jeg har en svoger m/ samboer i 50 - åra vet jeg ofte sover til ca. 12.00 i helga og veldig mange unge mennesker gjør det som min datter på 21 og hennes like.

Tror du får problemer med å "omvende" ham. Det er også den beste måten å bli uvenner på det å kritisere/ blande seg bort i den andres livsstil.

Det du kan gjøre er å legge planer alene - så får du ham kanskje med til slutt fordi han vil være mer sammen med deg!

PS. Hadde ikke fått med at de har barn hjemme.

Gjest Conradine
Skrevet

Verdisyn? De har to små barn ... du kan ikke sammenligne med par i 50-årene og 21-åringer som er frie og franke.

Dessuten kjenner jeg ingen voksne folk som ligger og sover til 12 i helgene uten at det er noe helt spesielt.

• Liker 4
Skrevet

Takk til dere som svarer skikkelig. Jeg skal vise denne tråden til mannen. Kanskje det "vekker" han opp litt.

Ok, så det er bare de som er enig med deg som "svarer skikkelig"?

• Liker 15
Skrevet

Ja, huff, tenk at andre gjør det annerledes enn deg selv? Ærlig talt, hadde jeg hatt barn så hadde mannen og jeg byttet på annenhver helg, for vi elsker å sove lenge i helgene begge to. For oss hadde det virkelig ikke vært en big deal.

Nei gid altså, for noen forferdelige barnslige mennesker vi er. ;) Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor man bryr seg om hva andre mennesker gjør engang så lenge det ikke går utover deg selv.

Det går jo utover TS og barna. Og hun er den som må ta støyten for at mannen purker til kl 12 hver helg. Ser du ikke problemet? Da er det ikke vits i fortsette å diskuktere med deg.

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...