Version 2.0 Skrevet 14. oktober 2013 #261 Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Ærlig talt altså. Dette må være det særeste.. Har aldri skjønt hvorfor ikke folk kan respektere at folk er forskjellige på søvnmønster. Det er da opp til hver enkelt hvor lenge de vil sove, med mindre man har små barn å ta seg av. Jeg hadde tilta dersom noen skulle diktere hvor lenge jeg får lov å sove i helgene! Når jeg har mulighet så sover jeg gjerne til kl 13 uten problemer. Det er deilig. Endret 14. oktober 2013 av Version 2.0 7
Gjest tsejG Skrevet 14. oktober 2013 #262 Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Ærlig talt altså. Dette må være det særeste.. Har aldri skjønt hvorfor ikke folk kan respektere at folk er forskjellige på søvnmønster. Det er da opp til hver enkelt hvor lenge de vil sove, med mindre man har små barn å ta seg av. Jeg hadde tilta dersom noen skulle diktere hvor lenge jeg får lov å sove i helgene! Når jeg har mulighet så sover jeg gjerne til kl 13 uten problemer. Det er deilig. Bor du sammen med noen, og er denne personen i så fall lik deg vedr. søvnbehov? Det er ikke snakk om respekt bla bla bla, vi utveksler meninger om hvorvidt det er akseptabelt å sove bort helga kontra komme seg opp i rimelig tid (rimelig tid=passende ifht evt samboer/ektefelle/barn).. Er man alene er det vel bare å sove rundt for alt jeg bryr meg. Men det er jo ikke dermed sagt at det imponerer mtp utnyttelse av tid... Endret 14. oktober 2013 av tsejG 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #263 Skrevet 14. oktober 2013 Bor du sammen med noen, og er denne personen i så fall lik deg vedr. søvnbehov? Det er ikke snakk om respekt bla bla bla, vi utveksler meninger om hvorvidt det er akseptabelt å sove bort helga kontra komme seg opp i rimelig tid (rimelig tid=passende ifht evt samboer/ektefelle/barn).. Sove BORT helga når man sover til 12? Virkelig? Anonymous poster hash: 10f21...b46 3
Gjest tsejG Skrevet 14. oktober 2013 #264 Skrevet 14. oktober 2013 Sove BORT helga når man sover til 12? Virkelig? Anonymous poster hash: 10f21...b46 Virkelig ja, om dette er regelen heller enn unntaket... 4
Version 2.0 Skrevet 14. oktober 2013 #265 Skrevet 14. oktober 2013 Bor du sammen med noen, og er denne personen i så fall lik deg vedr. søvnbehov? Det er ikke snakk om respekt bla bla bla, vi utveksler meninger om hvorvidt det er akseptabelt å sove bort helga kontra komme seg opp i rimelig tid (rimelig tid=passende ifht evt samboer/ektefelle/barn).. Er man alene er det vel bare å sove rundt for alt jeg bryr meg. Men det er jo ikke dermed sagt at det imponerer mtp utnyttelse av tid... Nei, jeg bor heldigvis alene! Eller, jeg har barn, så kan jo strengt tatt ikke sove så lenge hver helg. Men noen helger kan jeg, og det hadde jeg gjort uansett om jeg hadde partner eller ikke. Jeg sover ikke lenge med hensikt, men fordi kroppen min trenger det. Hva er det som er så viktig å bruke tid på, som man ikke kan gjøre etter klokka 12? Ser det dersom man skal på planlagt utflukt, men hvis ikke.. Hvorfor kan man ikke la kroppen og hodet få litt hviletid?
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #266 Skrevet 14. oktober 2013 Nei, jeg bor heldigvis alene! Eller, jeg har barn, så kan jo strengt tatt ikke sove så lenge hver helg. Men noen helger kan jeg, og det hadde jeg gjort uansett om jeg hadde partner eller ikke. Jeg sover ikke lenge med hensikt, men fordi kroppen min trenger det. Hva er det som er så viktig å bruke tid på, som man ikke kan gjøre etter klokka 12? Ser det dersom man skal på planlagt utflukt, men hvis ikke.. Hvorfor kan man ikke la kroppen og hodet få litt hviletid? Nettopp, og da er det vel ikke noe problem? Vi snakker om en mann som sover til 12 hver bidige helg, enda de har barn hver bidige helg, og det blir noe annet! Anonymous poster hash: 9b40d...372 4
Gjest slettetbruker Skrevet 14. oktober 2013 #267 Skrevet 14. oktober 2013 Ja, for å sove til tolv er jo jævlig lenge. Jeg sover til klokka tre hver helg, blir utrolig gretten resten av dagen hvis jeg våkner før klokka ett. 2
Gjest Eurodice Skrevet 14. oktober 2013 #268 Skrevet 14. oktober 2013 Ja, for å sove til tolv er jo jævlig lenge. Jeg sover til klokka tre hver helg, blir utrolig gretten resten av dagen hvis jeg våkner før klokka ett. Jeg har inntrykk av at mange av dere er tungnemme. Spørsmålet er ikke dine eller andre singles søvnvaner, men hva dere mener om situasjonen til TS. Synes du det er greit at mannen hennes sover så lenge hver eneste lørdag og søndag, og lar henne ha alt arbeidet og ansvaret med de to små barna helg etter helg? 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #269 Skrevet 14. oktober 2013 Ja, for å sove til tolv er jo jævlig lenge. Jeg sover til klokka tre hver helg, blir utrolig gretten resten av dagen hvis jeg våkner før klokka ett. samme her! Anonymous poster hash: 10f21...b46 1
Version 2.0 Skrevet 14. oktober 2013 #270 Skrevet 14. oktober 2013 Nettopp, og da er det vel ikke noe problem? Vi snakker om en mann som sover til 12 hver bidige helg, enda de har barn hver bidige helg, og det blir noe annet! Anonymous poster hash: 9b40d...372 Jeg fikk ikke med meg at de har barn sammen. Da er det jo selvsagt ikke ok! De fleste barn står vel opp ca 5 timer før. Iallefall. 1
Genesis Skrevet 14. oktober 2013 #271 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg hadde aldri akseptert at mannen min sov til klokken 12 hver eneste helg mens vi hadde små barn. Da hadde jeg forventet at vi sto opp annenhver helgedag og at den andre var på plass og klar til å starte dagen noen timer etter resten av gjengen. Unntak hvis man har vært på fest eller andre ting, sykdom osv. selvsagt, men aldri i verden om jeg synes det er ok å sove bort halve dagen når man har barn. Jeg merker jeg blir mer og mer tilfreds med at barn overhode ikke er på trappene på lang tid enda! Stå opp grytidlig lørdager, ingen blowjob på senga og sur kjerring i hus = Tror jeg betakker meg så lenge det lar seg gjøre! 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #272 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg får inntrykk av at du er ei kranglekjerring som står med fingern oppi trynet hans klokka 12 og kjefter han huden full fordi han ikke er oppe enda. Hadde jeg vært han, hadde jeg nok ikke orket maset fra deg, og bare sovet lengre.. Men - jeg ser det jo også fra din side. To barn alene på lørdagsmorgen er ikke så jævla morsomt når mannen ligger og sover. Anonymous poster hash: 8673d...de4 I alle dager!!! Hvordan i huleste får du til å få slike inntrykk. Hva slags piller går du på, jeg og vil prøve! Anonymous poster hash: 9f2de...7a0
Adhara Skrevet 15. oktober 2013 #274 Skrevet 15. oktober 2013 Tråden er ryddet for avsporing og svar til dette. Irrlys, mod.
skruf Skrevet 15. oktober 2013 #275 Skrevet 15. oktober 2013 Haha, men kjære vene. La han sove. Så han kan sove til kl 12 mens ts hver morgen i helgene må stå opp med deres 2 felles barn? Hva om Ts også vil sove til kl 12 da? Skal småungene klare seg selv? Nei, når man er voksen og har fått barn så får man søren meg droppe tenåringsfaktene og sove til langt på formiddagen. 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #276 Skrevet 15. oktober 2013 Så han kan sove til kl 12 mens ts hver morgen i helgene må stå opp med deres 2 felles barn? Hva om Ts også vil sove til kl 12 da? Skal småungene klare seg selv? Nei, når man er voksen og har fått barn så får man søren meg droppe tenåringsfaktene og sove til langt på formiddagen. Her leser man bare hovedinnlegget, skjønner du. Da får man nemlig mer enn nok info til å slenge seg på i debatten. At ts allerede i sitt andre innlegg, #6 på første side, opplyser om at det er to småbarn i husholdningen tas det ingen som helst notis av. Anonymous poster hash: 9b40d...372 3
Gjest Evans Skrevet 15. oktober 2013 #277 Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Her i huset sover vi ofte til 12 i helgene. Selv om vi begge syns det er fint å stå opp tidlig og få mye ut av helgedagene, trumfer søvnen dette. Vi er begge noen skikkelig trøttinger og sliter hver morgen med å komme oss opp, så når vi først kan sove ut så gjør vi det. Og hvis du ønsker å stå opp tidlig, så kan du jo bare gjøre det. Du kan jo stå opp ni, lese avsien, drikke kaffe, dusje og pusle rundt til han står opp. Du kan jo ikke tvinge mannen din til å ha samme "morgen engeri" som du selv har. Evt. får du jo foreslå at dere begge legger dere klokken 21 fredag og lørdag - da kan det jo kanskje hende at han er uthvilt til 09 dagen etter... Men igjen: La mannen din sove - han trenger det jo tydligvis. Edit: leste bare første innlegget og så ikke at det var barn med i bildet... Men altså om det er barn inni bildet: Da får du få han til å legge seg 21 hver kveld. Da klarer han kanskje å stå opp 09. Også får du si at våre barn = felles ansvar, både tidlig om morgenen og sent på kvelden. Endret 15. oktober 2013 av Evans
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #278 Skrevet 15. oktober 2013 Her i huset sover vi ofte til 12 i helgene. Selv om vi begge syns det er fint å stå opp tidlig og få mye ut av helgedagene, trumfer søvnen dette. Vi er begge noen skikkelig trøttinger og sliter hver morgen med å komme oss opp, så når vi først kan sove ut så gjør vi det. Og hvis du ønsker å stå opp tidlig, så kan du jo bare gjøre det. Du kan jo stå opp ni, lese avsien, drikke kaffe, dusje og pusle rundt til han står opp. Du kan jo ikke tvinge mannen din til å ha samme "morgen engeri" som du selv har. Evt. får du jo foreslå at dere begge legger dere klokken 21 fredag og lørdag - da kan det jo kanskje hende at han er uthvilt til 09 dagen etter... Men igjen: La mannen din sove - han trenger det jo tydligvis. Edit: leste bare første innlegget og så ikke at det var barn med i bildet... Det var dette med at det er et par barn å ta hensyn til her da... Anonymous poster hash: 4ab9c...87f 1
fuksia Skrevet 15. oktober 2013 #279 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg har inntrykk av at mange av dere er tungnemme. Spørsmålet er ikke dine eller andre singles søvnvaner, men hva dere mener om situasjonen til TS. Synes du det er greit at mannen hennes sover så lenge hver eneste lørdag og søndag, og lar henne ha alt arbeidet og ansvaret med de to små barna helg etter helg? jeg tror mange svarer på de kommentarene som har kommet om hvor late og umodne b mennesker er, ikke egentlig på det ts spør om. det er jo ikke så rart at folk føler for å forsvare seg heller. jeg er b menneske selv, og vil helst sove til hvertfall 10, men jeg skjønner jo at det funker dårlig om man har barn. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #280 Skrevet 15. oktober 2013 Folk med A, B eller til og med C-karakteristikk (som noen også mener finnes) klarer uansett å tilpasse seg normale døgnrytmer ifht jobb, partner og familieliv. Å påstå annet er renhekla vrøvl!! Har noen påstått at B-mennesker ikke klarer å tilpasse seg? Anonymous poster hash: 1618c...558
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå