AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #201 Skrevet 7. oktober 2013 Du har rett i at det er en annen situasjon, men det er noe med innstillingen som også er positiv hos Kassiopeia. TS er trolig mye bedre stilt, siden mannen hennes ikke jobber skift. Kassiopeia framstår som søt, og TS gjør ikke det. Kassiopeia har ikke forventninger, men TS har forventninger som er større enn mannen sin. Jeg er helt enig i at det er hyggeligere å være søt og snill enn å være et kone-troll. Men på den annen side er det også rimelig infantilt hvis menn ikke klarer å ta kritikk som ikke er pakket inni cellofan og rosa innpakning. Du snakker om konas forventninger. Men hva med barnas forventninger? Det er jo de som står tidlig opp! Anonymous poster hash: cdc2d...b45 6
plix Skrevet 7. oktober 2013 #202 Skrevet 7. oktober 2013 Det er ikke et helvete å ha små barn i helgen, men helvetet kommer om du legger deg klokken 4 og kryper deg i svime ut av sengen noen få timer senere for å ta deg av ditt barn. Eller like ille, legger deg klokken 4, og sparker partneren din ut av sengen klokken 7 fordi "jeg er så trøøtt... gå du, du la deg tross alt før meg, klokken 2!". Og sover selv til klokken 13. Jeg skal også innrømme at begge eksemplene over her er prøvd ut, testet og gjennomført av både meg og mannen på et tidspunkt iløpet av de årene etter vi ble foreldre. Anbefales IKKE.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #203 Skrevet 7. oktober 2013 Hallo! Jeg ser min kone har fått ufortjent hets her inne for sitt innlegg på Kvinneguiden. La meg bare si at jeg er helt enig med min kone vedrørende det hun klagde på, og dermed er den saken ute av verden. Vi har to små knøtt på snart 2 og 3 år og jeg har tillatt meg å være skikkelig lat og sitte med x-box med kompiser til sent på natt nesten hver helg alt for lenge. Og det ser jeg nå ikke er så bra. Det går ut over min kone og det ut over våre to skjønne barn. Sånn er det med den saken. Selv syns jeg min kone har vært veldig snill med meg og utelatt de saftigste detaljene. Det setter jeg stor pris på. Mvh Ektemannen Anonymous poster hash: 6952d...8f9 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #204 Skrevet 7. oktober 2013 Hallo! Jeg ser min kone har fått ufortjent hets her inne for sitt innlegg på Kvinneguiden. La meg bare si at jeg er helt enig med min kone vedrørende det hun klagde på, og dermed er den saken ute av verden. Vi har to små knøtt på snart 2 og 3 år og jeg har tillatt meg å være skikkelig lat og sitte med x-box med kompiser til sent på natt nesten hver helg alt for lenge. Og det ser jeg nå ikke er så bra. Det går ut over min kone og det ut over våre to skjønne barn. Sånn er det med den saken. Selv syns jeg min kone har vært veldig snill med meg og utelatt de saftigste detaljene. Det setter jeg stor pris på. Mvh Ektemannen Anonymous poster hash: 6952d...8f9 Så søtt Kvinneguiden hjelper par til fornuft. Anonymous poster hash: e907a...5ce 1
Gjest Eurodice Skrevet 7. oktober 2013 #205 Skrevet 7. oktober 2013 Hallo! Jeg ser min kone har fått ufortjent hets her inne for sitt innlegg på Kvinneguiden. La meg bare si at jeg er helt enig med min kone vedrørende det hun klagde på, og dermed er den saken ute av verden. Vi har to små knøtt på snart 2 og 3 år og jeg har tillatt meg å være skikkelig lat og sitte med x-box med kompiser til sent på natt nesten hver helg alt for lenge. Og det ser jeg nå ikke er så bra. Det går ut over min kone og det ut over våre to skjønne barn. Sånn er det med den saken. Selv syns jeg min kone har vært veldig snill med meg og utelatt de saftigste detaljene. Det setter jeg stor pris på. Mvh Ektemannen Anonymous poster hash: 6952d...8f9 Sitat åpningsinnlegget til TS: Skrevet i går, 11:20 Er det normalt?? Vi har ingen planer om å gjøre noe men jeg syns det er en uting å sove til klokken 12 hver eneste helg. Da er jo halve dagen allerede gått! Når jeg tar opp temaet sier han alltid at han selvfølgelig planlegger å stå opp tidligere og gjøre ting, men selv når vi har løse planer kan han finne på å sove lenger enn avtalen var. Jeg vil ikke ha et helt liv med en søvngjenger av en mann som aldri klarer å stå opp klokken 9 i helgen. Hva skal jeg si til han? Anonymous poster hash: 6952d...8f9 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er det ikke merkelig at både TS og mannen har samme kode? 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #206 Skrevet 7. oktober 2013 Er det ikke merkelig at både TS og mannen har samme kode? Nei, det er vel heller det nærmeste vi kommer en bekreftelse på at det faktisk er mannen hennes... Anonymous poster hash: 0e4e0...876 6
I Grosny Skrevet 7. oktober 2013 #207 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg er helt enig i at det er hyggeligere å være søt og snill enn å være et kone-troll. Men på den annen side er det også rimelig infantilt hvis menn ikke klarer å ta kritikk som ikke er pakket inni cellofan og rosa innpakning. Du snakker om konas forventninger. Men hva med barnas forventninger? Det er jo de som står tidlig opp! Anonymous poster hash: cdc2d...b45 Barnas forventninger betyr noe, men mor er jo våken. Får håpe mor ikke lar sin skuffelse smitte over på barna. Barn kan fint lære seg å holde på i ro og fred uavhengig av voksne. Det er bra at de kan holde på med egne prosjekter. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #208 Skrevet 7. oktober 2013 Sitat åpningsinnlegget til TS: Skrevet i går, 11:20 Er det normalt?? Vi har ingen planer om å gjøre noe men jeg syns det er en uting å sove til klokken 12 hver eneste helg. Da er jo halve dagen allerede gått! Når jeg tar opp temaet sier han alltid at han selvfølgelig planlegger å stå opp tidligere og gjøre ting, men selv når vi har løse planer kan han finne på å sove lenger enn avtalen var. Jeg vil ikke ha et helt liv med en søvngjenger av en mann som aldri klarer å stå opp klokken 9 i helgen. Hva skal jeg si til han? Anonymous poster hash: 6952d...8f9 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er det ikke merkelig at både TS og mannen har samme kode? Jeg låner selvfølgelig min kones bruker. Er det vanskelig å forstå? Eller forventes det virkelig at jeg som ikke bruker Kvinneguiden skal lage min egen bruker for å gi et svar i denne tråden? Jeg merker flere brukere her i tråden er i overkant mistenksomme. Mvh Ektemannen Anonymous poster hash: 6952d...8f9 7
I Grosny Skrevet 7. oktober 2013 #209 Skrevet 7. oktober 2013 Hallo! Jeg ser min kone har fått ufortjent hets her inne for sitt innlegg på Kvinneguiden. La meg bare si at jeg er helt enig med min kone vedrørende det hun klagde på, og dermed er den saken ute av verden. Vi har to små knøtt på snart 2 og 3 år og jeg har tillatt meg å være skikkelig lat og sitte med x-box med kompiser til sent på natt nesten hver helg alt for lenge. Og det ser jeg nå ikke er så bra. Det går ut over min kone og det ut over våre to skjønne barn. Sånn er det med den saken. Selv syns jeg min kone har vært veldig snill med meg og utelatt de saftigste detaljene. Det setter jeg stor pris på. Mvh Ektemannen Anonymous poster hash: 6952d...8f9 Ikke rart at hun får pes når hun utelater årsaken til at du må sove lenge. X-box til langt på natt er det jo en enkel sak å slutte med. Dette stiller jo saken i ett helt annet lys, og hele problemet er soleklart. 5
Gjest Eurodice Skrevet 7. oktober 2013 #210 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg låner selvfølgelig min kones bruker. Er det vanskelig å forstå? Eller forventes det virkelig at jeg som ikke bruker Kvinneguiden skal lage min egen bruker for å gi et svar i denne tråden? Jeg merker flere brukere her i tråden er i overkant mistenksomme. Mvh Ektemannen Anonymous poster hash: 6952d...8f9 Da må jeg bare beklage min mangel på teknisk innsikt. Det er bra at du etter tre år omsider forstår at dere er to om ansvaret for barna og at din kone også kanskje har behov for søvn og hvile. 1
Gjest Eurodice Skrevet 7. oktober 2013 #211 Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Barnas forventninger betyr noe, men mor er jo våken. Får håpe mor ikke lar sin skuffelse smitte over på barna. Barn kan fint lære seg å holde på i ro og fred uavhengig av voksne. Det er bra at de kan holde på med egne prosjekter. Barn som ennå ikke er fylt 2 og 3 år kan sikkert holde på med egne prosjekter uten voksen tilstedeværelse, ingen tvil om det . Mor er jo våken, skriver du. Er det for mye å forvente at far også kan ta seg av barna? Endret 7. oktober 2013 av Arabella 3
I Grosny Skrevet 7. oktober 2013 #212 Skrevet 7. oktober 2013 Barn som ennå ikke er fylt 2 og 3 år kan sikkert holde på med egne prosjekter uten voksen tilstedeværelse, ingen tvil om det Jeg gjettet at de var littegrann eldre, men nå ser jeg jo alderen. Det er bra at barn tar ansvar, men de trenger voksne temmelig nært i den alderen.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #213 Skrevet 7. oktober 2013 / Rant / Hvorfor er det så mange som gnåler om hvor sunt det er for barna å få være med og gå på tur og skape gode minner i denne tråden? TS sier eksplisitt i HI at de ikke skal noe spesielt om morgenen i helgene. De er med andre ord ikke den sorten som flyr ut i skauen i otta hver helg, så det er ingen grunn til å trekke turgåing inn i dette problemet. Folk må gjerne gå på tur, men spar oss andre for turmoralismen som florerer i denne tråden. Ikke rart det blir dårlig stemning her. Folk som er B-mennesker får beskjed om at de er late drog, og det å gå på tur i helgene med begge foreldre fremstilles som den eneste sanne vei til lykken. Hvis jeg hadde hatt lyst til å lese om folk som skryter hemningsløst av seg selv og hvor flinke de er, så hadde jeg hengt på Facebook i dag. / Rant over. / Anonymous poster hash: 3a59e...763 9
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #214 Skrevet 7. oktober 2013 Det er noe av det mest tragiske jeg vet folk som absolutt skal ødelegge døgnrytmen med å flytte den 7-8timer i helgene, sånt som tenåringer driver med... Da har du ikke opplevd mye tragisk, gitt. Hvordan plager det deg om det ikke går utover noen andre enn dem selv? Anonymous poster hash: b23a2...999 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #215 Skrevet 7. oktober 2013 Virkelig noe å henge seg opp i, ikke sant? Anonymous poster hash: 4ab9c...87f Du fremstår bare som et skikkelig bittert TROLL. Anonymous poster hash: b23a2...999 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #216 Skrevet 7. oktober 2013 Feil. ........ Kanskje jeg traff noen ømme punkt hos flere her. Men du må gjerne fortsette med kveruleringen. Den er nemlig veldig avslørende. Anonymous poster hash: 6952d...8f9 Og det er trollingen din også Anonymous poster hash: b23a2...999 3
Gjest Heartbeat Skrevet 7. oktober 2013 #217 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg låner selvfølgelig min kones bruker. Er det vanskelig å forstå? Eller forventes det virkelig at jeg som ikke bruker Kvinneguiden skal lage min egen bruker for å gi et svar i denne tråden? Jeg merker flere brukere her i tråden er i overkant mistenksomme. Mvh Ektemannen Anonymous poster hash: 6952d...8f9 Gitt at det er du, så kredit til deg for at du tar ansvar 1
Gjest Vampen Skrevet 7. oktober 2013 #218 Skrevet 7. oktober 2013 Veldig mange her har fokus på seg selv og sin person og sitt behov, til tross for at de har barn. Men jeg ser også at noen setter fokus på barnas opplevelser, og tenker langsiktig, ikke bare til dette med å kunne sove lenge. For barna er det veldig verdifullt å kunne dra ut på tur i helgene, eller å ha en koselig og god frokost med begge foreldrene. Det legger opp til gode barndomsminner som de lever mye på senere. Samtidig bygger det opp om gode minner og et styrket forhold for foreldrene også. Nettopp fordi de er to til å skape opplevelser for barna, og koser seg med det. Klart at det er mange timer igjen etter kl 12, men det tar også litt tid før den som har stått opp da er klar for noe mer. Det en KAN gjøre, er å ta en god lunch sammen, og etter det dra på tur eller det som kan være gode opplevelser for ungene. Men om den ene av foreldrene ALLTID må være den som står opp tidlig, og den andre SKAL sove til kl 12, så er kanskje ikke klimaet det beste da. En kan finne en mellomting, sånn at begge foreldre føler de får sitt, og at barna samtidig får gode opplevelser og minner fra helgene. Om man sover til kl 9-10, får man jo fortsatt sovet ut. Jeg har voksne barn, og selv om jeg legger meg kl 3, våkner jeg som regel senest kl 10. Muligens 11 om jeg er sliten. At en av foreldrene skal sove til kl 12 hver helg er med på å degradere gode barndomsminner. Ungene er gjerne våkne fra kl 7-8, og da med kun en av foreldrene. Da er det vel tv og "holde barna i ro" som teller. Anonymous poster hash: 47ce9...2ce I all videste verden, hva er greia med denne tråden? Jeg har da aldri sagt at det ikke er viktig å ha fokus på barna, skape gode og opplevelser og barndomsminner. Men det er ikke EN eneste måte å gjøre det på. Man må ikke sprette opp klokken 9 hver helgedag, og løpe rundt i fjell og mark hver helg. Hvorfor i allverden tror noen av dere at dere sitter på fasiten? 4
Gjest Vampen Skrevet 7. oktober 2013 #219 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg er grunnleggende enig med deg, men jeg har altså deltatt i slike småbarnsfamilier. Jeg har vokst opp i flinkisfamilie. Tyttebærturer, skiturer. Hver helg ett eller annet. Bruke dagen, opp før 9. Jeg forstår fordelene med det. Min kjære trenger å sove ut på lørdager. Det er som det er, og det er viktig for meg at hun faktisk får slappe av, samle krefter og bygge overskudd. Det betyr ofte at jeg står opp før, og det har til og med vært en del skiturer for meg før hun har våknet. Barna er imidlertid voksne og utflyttet. Når barna hennes var små var det storebror som organiserte lørdagens start, og det har han ikke hatt vondt av. Han kan omsorg, og det er en kunnskap flere barn trenger å bygge opp. Har barna krav på pappatid før 12 på søndag? Sikkert fint det, men det er jo ikke ille om han står opp såpass sent at han faktisk har overskudd til barna, selv om det gir færre klokketimer i samhandling med dem. En opplagt mann kan spre mer glede enn en trøtt og grinete mann. Jeg klarer altså å ha det bra med min kjære uten til enhver tid å presse henne ut av senga. Ikke minst fordi jeg har flere interesser og prosjekter her i livet enn bare å bruke tid med henne. Et hjem er et hjem, og ett av hjemmets viktigste funksjoner er å være det stedet der man kan hvile. Hvis man ikke kan hvile hjemme, hvor skal man hvile da? På jobben? På hytta? Må man skaffe seg elskerinne? Jeg er veldig enig med deg. Folk et forskjellig. Det er uproblematisk for min del at enkelte koser seg med tidlige morgener, tur og stappa plan i helgene. Om det er det de trives med, fint for dem. Jeg skal ikke fortelle dem hvordan de skal leve. Det som derimot provoserer meg er holdningen til enkelte, om at deres måte er DEN rette og alle som ikke er enig er late, ubrukelige drog, tenåringer og uengasjerte foreldre. For slik er det faktisk ikke. Jeg har mange gode barndomsminner, og hadde i det hele tatt en trygg, fin og harmonisk oppvekst. Og det til tross for at i min familie, så var det slik at man skrudde ned tempoet i helgene. Vi ble ikke nedprioritert av den grunn. Vi likte faktisk sen frokost, og roen. Og til tross for at dagen ikke startet 8.30 hver dag, så hadde vi også mye aktivitet, med alt fra ski, skøyter, turer, hobbyer, badeturer, familiebesøk, baking, utflukter, lesing og aktiviteter. Noe man i følge denne tråden skulle tro var umulig, om dagen starter etter 9. Cluet er at folk er forskjellig. Hjem og familier er forskjellig. Og man bør tilpasse seg det som funker for seg og sine, ikke andres fasit. 6
Gjest Heartbeat Skrevet 7. oktober 2013 #220 Skrevet 7. oktober 2013 I all videste verden, hva er greia med denne tråden? Jeg har da aldri sagt at det ikke er viktig å ha fokus på barna, skape gode og opplevelser og barndomsminner. Men det er ikke EN eneste måte å gjøre det på. Man må ikke sprette opp klokken 9 hver helgedag, og løpe rundt i fjell og mark hver helg. Hvorfor i allverden tror noen av dere at dere sitter på fasiten? Vi sitter bare på fasiten over hva vi vil med livet, ikke verre Og dessuten har jo ektemannen her innsett sin feil og tatt ansvar 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå