Gå til innhold

Mannen sover til klokken tolv- hver helg!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nei du. Vi er i slutten av 20-åra med to barn som krever sitt også. Han legger seg alltid tidlig i ukedagene så det er ikke mangel på søvn som er problemet.

Anonymous poster hash: 6952d...8f9

A og B mennesker. Its a real thing!

EDIT: Greit å ta med at man har barn også i åpningsposten da det faktisk utgjør en god del.

Endret av Timza
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS virker ekstremt krass. Hun sier at hun har sagt ifra én gang til mannen sin og ikke vil vekke han. Tror hun mannen er tankeleser? Hun sier også at hun står opp tidlig uansett. Kanskje han ikke ser behovet om at de begge må stå opp tidlig?

Jeg synes også det er spesielt å sammenligne folk med luddere på grunn av at de liker å gi mannen BJ om morgenen. Jeg synes dette var et godt forslag. Det gir også litt krydder i de samme rutinene. Jeg lurer på hvor kjedelig sexlivet deres er til dere som snakker negativt om dette forslaget. Har dere aldri hatt morgensex før? Barn er da virkelig ikke et problem. Hvis dere også ser på sex som kun til glede for mannen, så har vel dere selv et problem.

Anonymous poster hash: 4939d...3c3
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du i jobb selv? Om det bare mannen som er i jobb så får han styre dette selv.

Er du i jobb, så får dere gjøre avtale om at dere sover ut hver sin helg.

For min egen del, så syns jeg det er deeilig å ha morgenen i helger for meg selv. Om jeg sover lenge, så koser han seg alene oppe.

Syns ikke det passer seg å være foreldre for hverandre. Om jeg sover lenge, så kommer mannen min inn og spør om jeg har lyst opp til ny kaffe. Det samme gjør jeg

Anonymous poster hash: 002b3...44e
Skrevet

Jeg liker å stå opp tidlig og få mye ut av dagen. Oppussingsprojekter, utflukter, treningsturer, og annet. Har aldri satt pris på å sove bort halve dagen eller å bruke tid foran TVen.

Men for meg var dette en dealbreaker allerede i datingfasen. Fordi jeg ikke ønsket å leve med noen som var så forskjellig fra meg. Når man har valgt en mann, og til og med giftet seg med han, er det urimelig å forvente at han skal tilpasse seg deg på denne måten,

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hvis starter med rutinen med engang, da blir det den naturlige døgnrytmen

Anonymous poster hash: 34468...0eb

Hvordan skal det fungerer i hverdagen? Ingen jobb eller barnehage?

Anonymous poster hash: 50cca...9ea

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal det fungerer i hverdagen? Ingen jobb eller barnehage?

Ikke alle jobber 8 til 16. Man kan ta seg en jobb som begynner senere. Det har jeg gjort.

Gjest alegria
Skrevet

Hva er problemet? Her lar jeg samboeren sove hele helga om han så vil det. Vi pleier å sove til alt fra 12-14 i helger vi. La mannen din sove, så kan du gjøre det du vil til han våkner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle jobber 8 til 16. Man kan ta seg en jobb som begynner senere. Det har jeg gjort.

Men de saler fleste skal opp tidlig til hverdags, og da må de opp med barna til samme tid i helgen.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet? Her lar jeg samboeren sove hele helga om han så vil det. Vi pleier å sove til alt fra 12-14 i helger vi. La mannen din sove, så kan du gjøre det du vil til han våkner.

Det hun vil?!?

Hun må håndtere barna på egenhånd hver helgedag. Jeg kan love deg at det ikke er å gjøre "der hun vil".

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skrevet det før: AU PAIR! Tenk så digg, kunne sove så lenge man vil fordi au pairen fikser barn og frokost. Må jo være win win.

Anonymous poster hash: 94517...08f
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skrevet det før: AU PAIR! Tenk så digg, kunne sove så lenge man vil fordi au pairen fikser barn og frokost. Må jo være win win.

Hvis man er så lite interessert i å tilbringe tid med barna sine, synes jeg det er en bedre ide å forbli barnløs.

• Liker 3
Gjest alegria
Skrevet

Det hun vil?!?

Hun må håndtere barna på egenhånd hver helgedag. Jeg kan love deg at det ikke er å gjøre "der hun vil".

Leste kun HI, så visste ikke at det var unger innblandet - så slapp helt av du.

Da burde man tenke seg om om man faktisk gidder å være i et slikt forhold da, er ikke så mye som endrer seg ved han ved at hun skriver om det på KG.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er så lite interessert i å tilbringe tid med barna sine, synes jeg det er en bedre ide å forbli barnløs.

Men hvordan skal man ellers få sove ut? Betyr jo ikke at man er dårlig foreldre fordi au pairen tar morgenstellet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan skal man ellers få sove ut? Betyr jo ikke at man er dårlig foreldre fordi au pairen tar morgenstellet.

Skal man opp til fast tid regulerer man søvnmengden med når man kommer seg i seng om kvelden.

Jo, ønsker man ikke en gang å tilbringe helgemorgenene med barna sine er man ikke mye til foreldre.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville tatt en prat med han, sagt enkelt og greit at du blir sliten av å ha barna om morgenen hver helg. Det spørs jo litt på aldern til barna, og hvor mye jobb det faktisk er. Jeg har ikke barn selv, men antar at jo eldre de er jo mer burde de klare selv. Jeg kan hvertfall huske at vi hadde noen regler om at jeg ikke fikk mase før kl 9 eller noe fra jeg begynte å se barnetv. Jeg har ikke noe ønske å vite mer i detalj hvorfor den reglen var der, men ok :P

Men siden du er oppgitt antar jeg at de er yngre og krever mer jobb. Så da ville jeg spurt om han synes det er riktig at du tar denne jobben. De fleste vil vel si nei, med mindre han gjør mye mer i huset enn deg/har andre oppgaver. Likevel er det jo en risk for at han klager sin nød over sitt søvnbehov etc. Da kan du følge opp med å spørre om hvordan han tenker å løse dette (uavhengig om han har ekstremt søvnbehov eller ikke). Det er vel egentlig bare to løsninger: enten sove mindre, eller legge seg tidligere.

Du virker såppas sint (skjønner deg godt) at jeg antar at det er i hans interesse å løse dette problemet før det rabler for deg..

Veldig spent på hvordan dette går, så gjerne oppdater :)

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som gidder å lese hele tråden før de kommenterer? Jeg har. Og ts tok det opp med mannen, han la seg paddeflat og sa unnskyld.

Anonymous poster hash: 503fb...2af
Gjest Riskjeks
Skrevet

Når man har små barn, er det IKKE greit at den ene sover til 12 hver morgen i helgene.

• Liker 2
Skrevet

Burde mannen få sove ut hvis han forsørger hele familien og dama er hjemme?

• Liker 1
Skrevet

Har man ikke barn bør man kunne sove så lenge man vil i helgene. Har man barn må man kunne dele på det i helgen om man er to. Feks hun står opp tidlig lørdag med ungene og han tidlig søndag. Om hun våkner tidlig uansett og er et a menneske mens han er b så er det bare slik at den dagen det er hans tur så må han stå opp etter klokka for han har ansvaret for ungene fram til kl 12 feks når han normalt står opp.

Skrevet

Så lenge dere har barn i sammen, bør han pelle seg opp og ta sin del av ansvaret. Har dere ikke barn, spiller det ingen rolle. Da mener jeg det er hans egen sak hvor lenge han vil sove

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...