Gjest J.Bourne Skrevet 6. oktober 2013 #161 Skrevet 6. oktober 2013 Kanskje ikke helt fair at han sover så lenge siden dere har små barn, men noen må faktisk hente inn litt i helgene. Det å bli vekt med bj, kaffe og alt det som nevnes her, hadde jeg satt pris på, og gjort noe hun satte pris på ved en senere anledning. 2
Lutetium 71 Skrevet 6. oktober 2013 #162 Skrevet 6. oktober 2013 Er det normalt?? Vi har ingen planer om å gjøre noe men jeg syns det er en uting å sove til klokken 12 hver eneste helg. Da er jo halve dagen allerede gått! Når jeg tar opp temaet sier han alltid at han selvfølgelig planlegger å stå opp tidligere og gjøre ting, men selv når vi har løse planer kan han finne på å sove lenger enn avtalen var. Jeg vil ikke ha et helt liv med en søvngjenger av en mann som aldri klarer å stå opp klokken 9 i helgen. Hva skal jeg si til han? Anonymous poster hash: 6952d...8f9 Det er vel bare en ting å si?Jeg dumper deg! (For sikkerhets skyld) 1
Gjest åffårno Skrevet 6. oktober 2013 #163 Skrevet 6. oktober 2013 Kanskje ikke helt fair at han sover så lenge siden dere har små barn, men noen må faktisk hente inn litt i helgene. Det å bli vekt med bj, kaffe og alt det som nevnes her, hadde jeg satt pris på, og gjort noe hun satte pris på ved en senere anledning. OK, men hva om vi to skulle ha barn sammen og BEGGE plutselig må hente seg inn i helgene og digger tanken på å bli vekt med oralsex, kaffe&frokost på senga; Hvem vinner hvis kun den ene skal få viljen sin slik som i TS sitt tilfelle? Og hva faen skal vi gjøre med all denne etterlengtede blowjobknulleaktiviteten hver eneste helgemorgen til kl 12.00 når det står 2 unger i rommet og lurer på hva i alle dager vi driver med, og ellers kommer inn hvert 5. minutt for å spørre om de kan få honnikorn/ikke finner hamsteren/spør om vi snart kan gå ut/har velta ut en melpose utover hele kjøkkengulvet/spør om de kan se på Elias/krangler om hvem som skal ha flest tegnestifter? Du skjønner dette regnestykket vanskelig går opp i den virkelige verden? 13
Gjest Eurodice Skrevet 6. oktober 2013 #164 Skrevet 6. oktober 2013 Kanskje ikke helt fair at han sover så lenge siden dere har små barn, men noen må faktisk hente inn litt i helgene. Det å bli vekt med bj, kaffe og alt det som nevnes her, hadde jeg satt pris på, og gjort noe hun satte pris på ved en senere anledning. Det trenger ikke en småbarnsmor, mener du? Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men hvis hun også er i arbeidslivet etter først å ha levert barna i barnehage, så ville hun kanskje satt pris på at hun også fikke sove skikkelig ut av og til. Jeg kan love deg at som en sliten mor er det siste man ønsker å suge en lat mann for å vekke ham og servere kaffe og frokost på sengen. 10
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #165 Skrevet 6. oktober 2013 Hahaha!! Dere er helt utrolige! Ikke nok med at TS er fæl som ikke liker at mannen og dmåbarnsfaren sover til 12 HVER lørdag og søndag. I tillegg skal hun diske opp med kaffe og blowjob når det endelig er liv i han. Og ikke mas, stakkars mannen kan få hodepine! Dere er ikke riktig skrudd sammen!! LOLAnonymous poster hash: 4ab9c...87f 15
miramis Skrevet 7. oktober 2013 #166 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg er ikke moren hans du. Og jeg spurte: Hva kan jeg SI til han? Ikke hva jeg skal gjøre. Og alle forslag henviser til husmor/ludder/mor rollen. Anonymous poster hash: 6952d...8f9 Er det å være et ludder å ligge med mannen sin? Du virker ekstremt sur og kontrollerende, den biologiske klokken til mennesker er forskjellig og det er du som har valgt denne mannen som partner og da får du akseptere at han (som deg) har negative sider. 9
Krysanti Skrevet 7. oktober 2013 #167 Skrevet 7. oktober 2013 Hvorfor er det en selvfølge at hun skal stå opp med barna så han får sove? Hadde de vært barnløse hadde jeg ikke sett problemet - men med barn? Himmel og hav ... Det er da like mye helg for henne som for han. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #168 Skrevet 7. oktober 2013 Hahaha!! Dere er helt utrolige! Ikke nok med at TS er fæl som ikke liker at mannen og dmåbarnsfaren sover til 12 HVER lørdag og søndag. I tillegg skal hun diske opp med kaffe og blowjob når det endelig er liv i han. Og ikke mas, stakkars mannen kan få hodepine! Dere er ikke riktig skrudd sammen!! LOLAnonymous poster hash: 4ab9c...87f Denne tråden er et typisk eksempel på at noen emner ikke egner seg til diskusjon når diskusjonsdeltagerne kanskje er mellom 16 og 50 år... Det samme gjelder trådene med utroskap. Der blir det også masse lettvinte løsninger og idiotiske kommentarer fra barn/ungdom/studenter som ennå ikke har erfaring nok i livet til å se hvordan det er å leve i en familie og de utfordringene det gir. Så TS: Du må få mannen din til å innse at dere begge trenger å sove lenge - og det betyr IKKE til kl. 12 hver helg. Jeg er 45 år og har faktisk aldri hørt om en familiefar som trenger å sove til 12 både lørdag og søndag! Da må han være syk/deprimert. Lag en avtale og sov til sånn 9-10 hver deres dag i helgen, så er den andre oppe og koser seg med barna. Når barna blir eldre og sover lenger, kan dere jo se om det er nødvendig lenger med annenhver dag. Men vi hadde det når barna var små slik at begge fikk sovet ut litt og det var helt nødvendig for begge to, også meg! Anonymous poster hash: 5ccf7...f73 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #169 Skrevet 7. oktober 2013 Er det å være et ludder å ligge med mannen sin? Du virker ekstremt sur og kontrollerende, den biologiske klokken til mennesker er forskjellig og det er du som har valgt denne mannen som partner og da får du akseptere at han (som deg) har negative sider. Hvor gammel er du? 15 år? Å foreslå at hun skal gi hann blowjob for å få han ut av senga når de har to små barn som er oppe for flere timer siden?? Det reagerte jeg også på, for sånt har ingenting med familielivet å gjøre. Det hører til nyforelskelseslivet. Sex og nærhet er annerledes når man har barn og har vært lenge sammen. Og da oppfører man seg ikke som et "ludder" for å få den sløve mannen ut av senga. Anonymous poster hash: 5ccf7...f73 2
Anoia Skrevet 7. oktober 2013 #170 Skrevet 7. oktober 2013 Du har fortsatt ikke nevnt noe om hvor gamle disse barna er, TS. Skulle mene at det er nokså relevant.
Sol79 Skrevet 7. oktober 2013 #171 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg skjønner ikke svarene du får i tråden her. Det som er avgjørende for saken er jo at dere har to små barn. Det er krevende og måtte stå opp alene med to barn hver lørdag og søndag, pluss at det går ut over familietiden man har sammen. Jeg og mannen har en avtale om at vi sover lenger en dag hver i helga, men ikke til klokka tolv. Her må du stå på ditt. Han får sove lenge en dag, men den andre dagen må han stå opp. 2
Gjest Heartbeat Skrevet 7. oktober 2013 #172 Skrevet 7. oktober 2013 Kanskje ikke helt fair at han sover så lenge siden dere har små barn, men noen må faktisk hente inn litt i helgene. Det å bli vekt med bj, kaffe og alt det som nevnes her, hadde jeg satt pris på, og gjort noe hun satte pris på ved en senere anledning. Forskning viser at å hente seg inn , ikke har noen effekt. Det beste er å legge seg i rett tid og å stå opp noenlunde til samme tid hver dag. Man bare lurer kroppen av å sitte oppe senere og sove ut lengre. Er det å være et ludder å ligge med mannen sin? Du virker ekstremt sur og kontrollerende, den biologiske klokken til mennesker er forskjellig og det er du som har valgt denne mannen som partner og da får du akseptere at han (som deg) har negative sider. Man får ikke bare akseptere ting hele tiden. Man kan ta i et tak og sette grenser og velge sin egen sti i livet 2
Gjest åffårno Skrevet 7. oktober 2013 #173 Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Du har fortsatt ikke nevnt noe om hvor gamle disse barna er, TS. Skulle mene at det er nokså relevant. TS og mannen er begge i slutten av 20 årene, så jeg antar de ikke er i slutten av tenårene. Og det er jo forsåvidt ikke så relevant i den forstand sånn sett da unger jo ikke slutter med "underholdningskrav" når de selv kan stå opp og finne ei brødskive mens de ser på tegnefilm en liten time selv. Det blir de fort lei av, og da er gjerne begge barna med i diverse fritidsaktiviteter som innebærer logistikkkabal og plutselig har de gått fra å stå opp selv kl 05.30 til å måtte vekkes 15 ganger og tvinges i frokost - for ikke å snakke om at de får et hormon/trassutbrudd når de atter ei gang ikke har pakket bagen selv - for at man skal rekke "ballet/fotball/speider/musikklørdagsskole/konsert med koret+++++", og før man kan sette seg i bilen skal man gjerne ha bakt 3 langpanner sjokoladekake og 200 boller til samling/basar e.l. Så skal man jo gjerne sitte der og glo på en benk og heie vilt resten av formiddagen før man rasker seg hjem så man rekker rydde litt i det som etter ei travel uke likner på et bomba hor**hus og fore ungene med middag før minstejenta får besøk av 5 fnisejenter til overnatting og eldstegutten skal kjøres og hentes til sine venner på kveldstid. Er de over en viss alder vet de jo hva sex er, og får angstanfall om de hører den minste lyd(= den blowjoben venter man gjerne med til nattestid eller når de er ute av hus), og etterhvert maser de ikke lengre 17 ganger om dagen om den tapte hamster/tegnestifter, men "penger til kino/bussen/plis kan jeg få ny bukse/dra på Justin Bieberkonsert, hvorfor er dere så sleeeeemme med meg - alle andre får alt de peker på *surmuling&smelle igjen døra til soverommet*". Asså; jeg har ikke barn selv, men skjønner jo at realiteten med å ha kids ikke er å sove til 12, være klar kl 13-14 og bli vekket med sakte frokost og skitten blowjob uansett hva alderen på ungene er. Asså; ikke at jeg tror du ikke skjønner det - men størsteparten her inne ANER jo ikke hva det innebærer å ha barn og tror de er selvunderholdende og at kvinner har en magisk kraft til å være søvnløs life out og skal ta mesteparten av arbeidsbyrden, ellers er hun en "Kontrollerende bitch". Use protection people, you need it. Endret 7. oktober 2013 av åffårno 4
plix Skrevet 7. oktober 2013 #174 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg mistenker at folk på den ene siden ble rimelig pissed off når det blir skrevet herseteknikker som "purker seg" "ligger og drar seg" og "sånt gjør bare grinete tenåringer", og da blir de frekk med den andre siden, som igjen blir sur også blir det en ond sirkel :-) Anonymous poster hash: 3efe0...e3f Vel, har lest hele tråden og skrev tidligere at det var nesten slitsomt, for jeg ser absolutt alle sider og er delvis eller helt enig med det meste. For min del er mye også lite relevant for TS, ettersom mange svarer ut i fra et ståsted som ikke tilsier at de har fått med seg at det er barn med i bildet, (eller at de ikke sitter på fornuftig logikk når det kommer til rettferdighet av fordeling av morgentimer). Selv om TS er en morgenfugl så synes jeg ikke det er rett at hun må stå opp med barna alene hver morgen- "siden hun allerede er oppe, og mannen har større behov for søvn." Det argumentet er ikke vanntett. Så var det dette med søvnbehov vs latskap, kontroll og hersk.. Igjen skjønner jeg hvor det kommer fra, men der var jeg ikke så delt Søvnbehov er ikke latskap, selv om jeg tror mange ville vært mer opplagt om de tok litt andre valg på leggetider. Jeg er for den å sove ut i helgene om det er mulighet for det. Mas, tjas, kontrollering og hersking fordi et menneske blir lei den andres sovetider..? Feil. Det handler da om å møtes på et kompromiss, slik at begge parter er fornøyd. Og det igjen krever gi og ta-mentalitet. At TS svarte krast ble også en stor diskusjon av, og det skjønner jeg også.. Jeg ville blitt litt oppgitt og provosert selv som TS, men også provosert fra den andre hold. Ludder-diskusjonen måtte jeg klø meg i hodet av; der var jeg uenig med TS. Vel, dette er den første tråden jeg reagerer så frem og tilbake følelsesmessig underveis i lesingen, at det var også litt morsom lesing en søndag Gidder ikke kaste meg ut i diskusjonen her, det meste jeg er enig i er også nevnt. Så det så __ Med små barn har jeg selv blitt slik at jeg ønsker vi har litt mer familietid på morgenen i helgene, slik at vi ikke blir så "splittet". Dette var mannen overraskende helt enig i, da jeg spurte ham for noen uker siden- etter mange måneder med litt splittet tid i helgene. Da den som kunne sove ut, sto opp, så kunne barn og voksen være trøtt og klar for en lur. Vanskelig å få noe gjort ut av helgen om familien ikke var våknet helt før kl 14-15. Vi kjører den at vi har hver vår morgen, og vi er begge slike som liker å sove lenge i helgene når vi endelig ikke har plikter utenom familien. Men for å begrense det har vi sluttet med at den ene sover til 11-13, og satt det slik at de som er våken ordner til med senfrokost til kl 9-10. Er man tidlig oppe så spiser de som er våken en minifrokost slik at det ikke blir lang ventetid. Familielivet har blitt mer harmonisk i helgene, kanskje det er alderen på den yngste som avgjorde at det var det beste for nå Vi gleder oss begge til vi kan trekke ut natten litt mer, men enn så lenge får vi holde fortet på søvn i helgene. Bare et lite bidrag på hvordan det er for oss. 6
I Grosny Skrevet 7. oktober 2013 #175 Skrevet 7. oktober 2013 Hver eneste helg? Nei. Og finne på noe er synonymt med "ut på tur i skog eller på stranda"? Fortsatt nei. At begge foreldrene må være med på tur, hver helg, uansett? Nei igjen. Jeg tror ikke jeg kan komme på en småbarnsfamilie i verken slekt eller vennekrets som er på tur hver helg. Jeg er grunnleggende enig med deg, men jeg har altså deltatt i slike småbarnsfamilier. Jeg har vokst opp i flinkisfamilie. Tyttebærturer, skiturer. Hver helg ett eller annet. Bruke dagen, opp før 9. Jeg forstår fordelene med det. Min kjære trenger å sove ut på lørdager. Det er som det er, og det er viktig for meg at hun faktisk får slappe av, samle krefter og bygge overskudd. Det betyr ofte at jeg står opp før, og det har til og med vært en del skiturer for meg før hun har våknet. Barna er imidlertid voksne og utflyttet. Når barna hennes var små var det storebror som organiserte lørdagens start, og det har han ikke hatt vondt av. Han kan omsorg, og det er en kunnskap flere barn trenger å bygge opp. Har barna krav på pappatid før 12 på søndag? Sikkert fint det, men det er jo ikke ille om han står opp såpass sent at han faktisk har overskudd til barna, selv om det gir færre klokketimer i samhandling med dem. En opplagt mann kan spre mer glede enn en trøtt og grinete mann. Jeg klarer altså å ha det bra med min kjære uten til enhver tid å presse henne ut av senga. Ikke minst fordi jeg har flere interesser og prosjekter her i livet enn bare å bruke tid med henne. Et hjem er et hjem, og ett av hjemmets viktigste funksjoner er å være det stedet der man kan hvile. Hvis man ikke kan hvile hjemme, hvor skal man hvile da? På jobben? På hytta? Må man skaffe seg elskerinne? 6
Malum Skrevet 7. oktober 2013 #176 Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Ærlig talt. Noen ganske så få år av livet har man omsorg for små barn. Greier man ikke i denne korte perioden av livet sitt å legge til rette for å få til et familieliv som samtlige kan si seg fornøyde med, så er det virkelig noe galt fatt. Fram til barna er såpass store at de kan smøre seg noen blingser selv og spise frokosten sin mens de ser på barne-tv, leke, lese litt alene, så må man faktisk innse at det er behov for at man er tilgjengelig før det er langt på dag. Har man et så enormt behov for å sove lenge i småbarnsperioden, så får man heller bare legge seg tidligere, eventuelt ta en dag hver i helgene. Når man er voksen, og har omsorg for småbarn, så går det virkelig ikke an å innbille seg at man fortsatt skal kunne leve som ung, singel og barnløs. Om det er tankeløshet eller egoisme som ligger til grunn for mannen til TS sin oppførsel vet jeg jo ikke, men jeg vet at jeg aldri i livet hadde funnet meg i å være den som skulle stå opp alene med unger hver eneste helg. Og det handler overhodet ikke om at jeg har villet drasse hele gjengen med på tur i otta hver bidige lørdag og søndag, det handler om at det er en selvfølge at man er to om ansvaret for barna man sammen har satt til verden, om god omsorg, å bidra til fellesskapet, å være tilstede. Det er ikke noe problem å få til å "hvile ut" (herregud, man skulle tro det var snakk om pensjonister her, ikke unge, friske småbarnsforeldre), men man må faktisk ta hensyn, og legge til rette så egne behov ikke går ut over andre, hverken barn eller partner. Endret 7. oktober 2013 av Bodillen 7
I Grosny Skrevet 7. oktober 2013 #177 Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Ærlig talt. Noen ganske så få år av livet har man omsorg for små barn. Greier man ikke i denne korte perioden av livet sitt å legge til rette for å få til et familieliv som samtlige kan si seg fornøyde med, så er det virkelig noe galt fatt. Fram til barna er såpass store at de kan smøre seg noen blingser selv og spise frokosten sin mens de ser på barne-tv, leke, lese litt alene, så må man faktisk innse at det er behov for at man er tilgjengelig før det er langt på dag. Har man et så enormt behov for å sove lenge i småbarnsperioden, så får man heller bare legge seg tidligere, eventuelt ta en dag hver i helgene. Når man er voksen, og har omsorg for småbarn, så går det virkelig ikke an å innbille seg at man fortsatt skal kunne leve som ung, singel og barnløs. Om det er tankeløshet eller egoisme som ligger til grunn for mannen til TS sin oppførsel vet jeg jo ikke, men jeg vet at jeg aldri i livet hadde funnet meg i å være den som skulle stå opp alene med unger hver eneste helg. Og det handler overhodet ikke om at jeg har villet drasse hele gjengen med på tur i otta hver bidige lørdag og søndag, det handler om at det er en selvfølge at man er to om ansvaret for barna man sammen har satt til verden, om god omsorg, å bidra til fellesskapet, å være tilstede. Det er ikke noe problem å få til å "hvile ut" (herregud, man skulle tro det var snakk om pensjonister her, ikke unge, friske småbarnsforeldre), men man må faktisk ta hensyn, og legge til rette så egne behov ikke går ut over andre, hverken barn eller partner. Jeg synes jeg hører en slags krav- og millimeterrettferdighetsmentalitet her. Feil stemning og holdninger. Hvis det er greit for mor å stå opp klokka 8, mens far trenger å sove til 12, så må han jo bare sove. En annen sak er dersom det ikke er greit for mor å stå tidlig opp, i så fall bør far ta sin andel av tidligaktivitetene. Det virker nesten som om det er noen her som ikke ønsker at sine partnere skal sove så godt som mulig. La deres partnere få den hvilen de trenger hjemme, i stedet for å legge ett løp med kjappere skilsmissemål. Jeg skal love at det blir mindre soving totalt sett med henting og levering, mine barn, dine barn og hele problematikkken. Alle bør ta ansvar for sin egen søvn, og det gjelder forøvrig også dere , damer. Soving er en jobb som må gjøres skikkelig, uten unnasluntring. Endret 7. oktober 2013 av I Grosny 4
Gjest Kv84 Skrevet 7. oktober 2013 #178 Skrevet 7. oktober 2013 Hva med 10? Hva med 10:38? Synes 9 er tidlig jeg for en som trenger 3 timer mer. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #179 Skrevet 7. oktober 2013 Hallo! Det er ingen som MÅ sove til 12 hver lørdag og søndag!!! Anonymous poster hash: 4ab9c...87f 2
Gjest åffårno Skrevet 7. oktober 2013 #180 Skrevet 7. oktober 2013 Et hjem er et hjem, og ett av hjemmets viktigste funksjoner er å være det stedet der man kan hvile. Hvis man ikke kan hvile hjemme, hvor skal man hvile da? På jobben? På hytta? Må man skaffe seg elskerinne? Ja, jeg skal true med å ligge med andre menn om jeg ikke får sove til kl 12.00 hver helg. Vekker mannen meg kl 09 har jeg trekant med to menn, vekker han meg 10 gir jeg den kjekke naboen blowjob og vekker han meg kl 12 krever jeg bare oralsex fra ektefellen, rimelig nok. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå