Gå til innhold

Dagens late og botskjemte barn

Fremhevede innlegg

Gjest Belle âme
Skrevet

Flaks da, eg er bortskjemt men ikkje frekk <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det viktigste er hva barna må gjøre hjemme eller hvor tidlig de kommer ut i arbeidslivet som teller, men hva barna ser foreldrene gjøre. Dersom foreldre er fornuftige rundt økonomi (har et sunt perspektiv på hva man egentlig trenger å kjøpe, istedenfor å sløse), fordeler husarbeid mellom seg (f.eks. gutter fra familier hvor far ikke gjør husarbeidet er stort sett HELT ubrukelige når de flytter hjemmefra) osv. tror jeg dette har stor betydning for hvordan barn formes.

Synes også at det er viktig at barn lærer seg å hjelpe til hjemme, men jeg tror ikke det hjelper at lille Ole hjelper mor, når han hver eneste dag får lære at når han blir voksen og får seg kone er det konemor som skal stå for husarbeidet. Eller at Lise på 13 år får seg sommerjobb, hvis hun i 18 år har lært at det er greit å bruke opp lønningen på shopping og ta opp forbrukslån til regningene.

Jeg er dønn enig i at det er MANGE drittunger som vokser opp i dag, men det tror jeg faktisk det gjorde for 20 år siden og - problemet var bare at vi da selv var unge, og heller misunnet de som fikk dårlig oppdragelse og slapp unna å dekke av bordet, si takk for maten, hilse på eldre og hvem-vet-hva.

Skrevet

Min 10 åring rydder ig bretter klær, går med søpla, lufter hunden. Men vasking får hun ikke begynne med før hun blir eldre. Driver ikke med barnearbeid her i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...